تیپ تیک | سایت  آگهی های تخصصی صنعت مدو پوشاک
تیپ تیک | سایت  آگهی های تخصصی صنعت مدو پوشاک
تاریخچه برند نایکی- نایک یا نایکی- شعار برند نایکی - تیپ تیک مرجع تخصصی آگهی های صنعت مد و پوشاک

تاریخچه برند نایکی (Nike)

مقاله امروز درمورد تاریخچه برند نایکی (Nike) است. این برند یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین برندهای دنیاست. پیدایش این برند یکی از بزرگترین برندهای ورزشی دنیا را خلق کرد که از گذشته تا به امروز، محصولات بسیار با کیفیت و زیبا را مطابق با هرسلیقه ای به دوست‌داران این برند عرضه کرد. در ادامه با ما همرا باشید تا حقایق و دانستنی‌های جالبی درباره این برند را در این مطلب مطالعه کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:
تاریخچه برند نایکی (Nike)
فلسفه لوگوی برند نایکی (Nike)
نایک یا نایکی؟
نقش سلبریتی‌ها در این برند
3 مورد از مهم ترین ویژگی‌ کفش‌های این برند
شعار برند نایکی (Nike)
ارزش برند نایکی (Nike)
شعبات نایکی در ایران

تاریخچه برند نایکی (Nike):

تاریخچه برند نایکی _ موسس برند نایکی- مدیر عامل برند نایکی- بنیانگذاران برند نایکی- داستان برند نایکی-تیپ تیک مرجع تخصصی آگهی های صنعت مد و پوشاک- فیل نایت و بیل بوئرمن موسسان برند نایکی

تاریخچه برند نایکی (Nike) از سال 1964 توسط دو مرد جوان به نام‌های فیلیپ نایت (Philip Knight) و بیل بوئرمن (Bill Bowerman) در آمریکا شروع شد. فیلیپ نایت در طی سفری که در سال 1963 به ژاپن داشت، با مدیر شرکت Tiger که کفش‌های ورزشی تولید می‌کرد، دیدار داشت. او گفت که می‌خواهد محصولات خود را به دوندگان آمریکایی بفروشد. فیلیپ نایت که تحت تاثیر قیمت مناسب و کیفیت کفش‌های تایگر قرار گرفته بود، چند نمونه از این کفش‌ها را برای دوستش بیل بوئرمن فرستاد.
بیل بوئرمن یک دونده و مربی حرفه‌ای آمریکایی بود که به 31 ورزشگاه المپیکی تمرین داده بود. او به کفش‌های دوندگانش اهمیت زیادی می‌داد. پس برای امتحان کفش‌های تایگر از یکی از شاگردانش به نام کنی مور خواست که با آن کفش‌ها بدود. در نتیجه این تست و قدم اشتباهی که دونده برداشته بود، میخی که در ته کفش وجود داشت به استخوان پای دونده فشار آورده و باعث شکستگی آن شده بود. بیل بعد از بررسی این کفش‌ها متوجه شد که این کفش‌ها در قسمت پاشنه و جلوی کفش دارای اسفنج هستند اما در قسمت قوس کفش هیچ‌ اسفنجی استفاده نشده است. این حادثه منجبر به طراحی کفش‌های جدید و مناسب توسط بیل بوئرمن شد و برند Blue Ribbon Sports توسط او تاسیس شد.
در ابتدا فیلیپ نایت این کفش‌ها پشت ماشین خود می‌فروخت و شاهد این بود که تقاضا برای خرید این کفش‌‌ها زیاد است. بعد از گذشت مدتی بیل بوئرمن طراحی جدیدی به شرکت Tiger ارائه کرد که شروع منازعه‌ای بین Blue Ribbon Sports و شرکت Tiger بود. این کفش Tiger Cortez نام داشت و در سال 1967 به بازار عرضه شد. بعد از آن درسال 1971 این دو شرکت همکاری خود را قطع کردند.

فلسفه لوگوی برند نایکی (Nike):

فلسفه لوگوی برند نایکی- الهه پیروزی یونان و لوگوی برند نایکی- طراحی لوگوی برند نایکی- تیپ تیک مرجع تخصصی آگهی های صنعت مد و پوشاک
بعد از قطع همکاری با شرکت Tiger (امروزه این شرکت با نام Asics فعالیت می‌کند)، شرکت Blue Ribbon Sports نیز نان خود را به Nike تغییر داد. در ابتدا فیل نایت پیشنهاد نام Dimension را به بیل بوئرمن داد اما به پیشنهاد یکی از شرکا که خواب الهه پیروزی یونان که نایکی نام داشت را دیده بود، این شرکت نایکی (Nike) نام گرفت و صاحب نام و لوگوی اختصاصی شد.
فیلیپ و بیل از یک دانشجو به نام کارولین دیوس خواستند تا لوگوی این برند را طراحی کند. وی نیز با الهام از بال الهه پیروزی یونان، لوگوی این برند را طراحی کرد. سپس در سال 1983 بعد از شکوفایی این برند. فیلیپ نایت یک مهمانی برای کارولین ترتیب داد و در این مهمونی 500 سهام از این شرکت را به او هدیه کرد.

نایک یا نایکی (Nike):

نایک یا نایکی - نامه فیلیپ نایت برای تلفظ صحیح نایکی- تلفظ صحیح نام برند نایکی -تیپ تیک مرجع تخصصی آگهی های صنعت مد و پوشاک

این برند در کشورهای مختلف تلفظ‌های متفاوتی داشت. تا اینکه این سوءتفاهم در سال 2014 حل شد. دونفر به فیلیپ نایت نامه ای نوشتند که حاوی کلمات Ni-key و Ni-ke بود و از او خواستند دور تلفظ صحیح خط بکشد. فیلیپ دور کلمه‌ی Ni-key خط کشید؛ پس اگر تاکنون این برند را نایکی تلفظ می‌کردید، حق با شما بود. نامه را در عکس بالا می‌توانید مشاهده کنید.

نقش سلبریتی‌ها در برند نایکی (Nike):

مایکی جردن با کفش برند نایکی- کفش بسکتبال نایکی- داستان کفش جردن برند نایکی- تاریخچه کفش جردن برند نایکی -تیپ تیک مرجع تخصصی آگهی های صنعت مد و پوشاک

بزرگترین دارایی شرکت نایکی به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات ورزشی، ورزشکاران سراسر دنیا هستند که نام نایکی را در ذهن نقش زده‌اند. مدیرعاملان این برند توانستند با ستاره‌های ورزشی نظیر لبرون جیمز، کوبی برایانت و تایگر وود در ابتدای مسیر حرفه‌ای شدنشان قرارداد ببندند. در این میان موثرترین قرارداد نایکی با مایکل جردن (Michael Jordan) ستاره بسکتبال بود. این کمپانی برای جلوگیری از قرارداد بستن مایکل یا آدیداس، به او پیشنهاد سالی 500 هزار دلار برای 5 سال در کنار دو مرسدس بنز و همچنین کفش اختصاصی برای مایکل جردن را دادند و سرانجام این قرار داد پرسود در سال 1984 بسته شد. نایکی توانست تا آخرسال 1985 بیش از 100 میلیون دلار از طریق کفش Air Jordans درآمد کسب کند. این کفش درحال حاضر هم طرفداران زیادی در کشورهای مختلف از جمله ایران دارد.

3 مورد از مهم‌ترین ویژگی کفش‌های برند نایکی (Nike):

برای بازدید از فروشگاه اصلی نایکی کلیک کنید.

  1. استفاده آسان:

کفش اسکیچرز برند نایکی-تیپ تیک مرجع تخصصی آگهی های صنعت مد و پوشاک
بیشتر کفش‌های برند نایکی فاقد بند و چسب هستند که این امر استفاده از آن‌ها راحت تر می‌کند. FlyEase یکی از مدل‌های بدون چسب و بند نایکی است.

        2. رفلکتیو بودن:

کفش شب نما برند نایکی اصل-تیپ تیک مرجع تخصصی آگهی های صنعت مد و پوشاک
دسته‌ای از کفش‌های نایکی دارای خاصیت رفلکتیو هستند. این خاصیت که به شب‌نما هم معروف است، باعث می‌شود که کفش در شب هر نوری که به آن تابیده می‌شود را بازتاب کند. بنابراین علاوه بر زیبایی به شما کمک می‌کند که در شب به آسودگی و ایمن تر ورزش یا پیاده روی کنید.

           3.ضد آب بودن:

رویه این کفش‌ها که دارای غشای خارجی مجهز به GTX  می‌باشد، این امکان را به شما می‌دهد که از آن درتمامی فصول استفاده کنید و نگران خیس شدن پای خود یا نابود شدن کفشتان نباشید. این یکی از مسائلیست که نایکی را از رقبای خود جلو انداخته است.

شعار برند نایکی:

شعار برند نایکی - just do it - تیپ تیک مرجع تخصصی آگهی های صنعت مد و پوشاک
(Just Do It) شعاری است که برای اولین بار درسال در سال 1988 توسط تیم نایکی انتخاب شد. این شعار با الهام از سخنان گری گیلمور که می‌گفت:(بیایید انجامش بدهیم!) ابداع شد و اکنون یکی از معروف‌ترین شعارهای بین‌المملی محسوب می‌شود. با شنیدن این شعار انگیزه و شور و شوق توصیف ناپذیری در وجود افراد نقش می‌بندد که این هم یکی از ویژگی‌های بی نظیر این شعار تلقی می‌شود.

ارزش برند نایکی:


در حال حاضر ارزش این برند 34 میلیارد دلار است. گفته می‌شود که دارایی کلی برند نایکی حدود 24 میلیارد دلار است که این برند را جزو ثروتمندترین برندهای دنیا کرده است.

شعبات نایکی در ایران:

برای بازدید از فروشگاه اینترنتی نایکی در ایران کلیک کنید.
نایکی دارای 700 شعبه معتبر در سراسر جهان و حدود 45 دفتر مرکزی در کشورهای مختلف جهان به جز آمریکا دارد. این برند دارای 16 شعبه در نقاط مختلف تهران است.

شعبهآدرسشماره تماس
شریعتیخیابان شریعتی، نرسیده به پل رومی
پالادیومزعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، بازار پالادیوم، طبقه سوم22660627
نیاورانخیابان بوکان، خیابان مرجان، مجتمع تجاری البرز22756117
تیراژهبزرگراه اشرفی اصفهانی، مرکز خرید تیراژه44491009
ونکمیدان ونک، ابتدای خیابان خدامی88671102
پاسدارانگلستان سوم، نبش پایدارفر، پلاک 532259884
نیاوراننیاوران، بعد از سه راه اقدسیه22830548
آفریقابلوار آفریقا، نبش خیابان عاطفی شرقی22651779
میلاد نورشهرک غرب، مجتمع تجاری میلاد نور، طبقه ششم، واحد22
پاسدارانپاسداران، بالاتر از اقدسیه، پلاک 59322830548
نیایشبزرگراه نیایش، مجتمع ورزشی انقلاب، استخر 4 فصل26216354
نیایشبزرگراه نیایش، مجموعه ورزشی انقلاب، باشگاه سی نگین، نزدیک درب شمالی ویژه بانوان26216397
فرشتهفرشته، نبش مرکز خرید فرشته، پلاک 5522616270
سعادت آبادسعادت آباد، چهارراه مرو، انتهای بلوار پیام، مرکز خرید پرواز22145071
شمشکشمشک، خیابان سیرا، طبقه اول غربی26526492
گلستانشهرک غرب، خیابان ایران زمین، مرکز خرید گلستان

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه بودید، سپاسگزاریم!

برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای مد و پوشاک، مارا در صفحات مجازی و مجله خبری تیپ تیک دنبال کنید.

برای تبلیغ و ثبت آگهی رایگان در تیپ تیک کلیک کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عمده-فروشی-پوشاک-پوشاک-عمده-لباس-عمده-مردانه-زنانه-بچگانه2