ارایش و سلامت پوستزیبایی

راز های جادویی مراقبت از مو ها

نکاتی مهم برای سلامت مو

آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که باید همیشه ژل و واکس مویتان را همه جا با خود ببرید؟ هزینه های زیادی میکنید تا موهای زیبایی داشته باشید؟میخواهید از موهایتان مراقبت کنید ولی نمیدانید چگونه و اغلب موارد به آنها اسیب زده اید؟ ما همراه شما هستیم تا با دانستن چند نکته ساده به شما کمک کنیم که از موهایتان به خوبی مراقبت کنید.برای سلامت موهایتان به این نکات توجه کنید:

۱)تغذیه مناسب

اولین چیزی که باید برای سلامت موهایتان اصلاح کنید، عادت های غذایی شماست.بهترین راه کار انتخاب مواد مغذی مناسب و تداوم در مصرف آنها است. بیوتین و سایر ویتامین‌های ضروری می‌ توانند در تحریک و رشد مناسب پیازهای مو نقش موثری داشته باشند. اما اگر بخواهیم چند راهکار تغذیه ای از زبان یک متخصص به شما بگوییم توصیه میکنیم مصرف میوه و سبزیجات تازه را فراموش نکنید،به خصوص سبزی هایی مانند کاهو کرفس جعفری و اسفناج. ماهی تازه و روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان و ذرت هم برای رشد موها و جلوگیری از ریزش موی سر  بسیار مفید هستند. تخم مرغ و به طور کلی مواد پروتئینی، لبنیات کم چرب به خاطر دارا بودن کلسیم، آردهای سبوس‌دار که ویتامین‌های گروه B را دارند در صورتی که به حد کافی استفاده شوند توانایی این را دارند که از ریزش مو بکاهند.قابل توجه برخی افراد که بعد از خوردن وعده غذایی، چای میل میکنند ، باید حضور عرض‌کنم که شما در آینده‌ای نه چندان دور دچار فقر آهن می‌شوید و بعد هم باه احتمال خیلی زیاد با ریزش مو مواجه خواهید شد. برای درمان ریزش مو باید به کمک متخصص پوست و مو علت دقیق آن را شناسایی و بعد درمان کنید.

۲)شستشوی مو

بعضی ها تصور می‌کنند هر چه بیشتر در حمام موهای‌شان را بشویند بهتر است. اما لازم نیست موهای‌تان را هر نوبت که به حمام می‌روید بشویید برای موهای خشک یک بار و برای موهای چرب ۲ بار شست‌وشو با شامپو کافی است. شانه کردن در حمام سبب سست شدن ریشه مو و کنده شدن آن می‌شود.برای شانه کردن موها از شانه‌های چوبی استفاده کنید. خوب است بدانید که شانه کردن موی سر هم اصولی دارد. برخلاف آنچه که فکر میکنید موها را باید از پایین به بالا شانه کنید. یعنی از انتها و ته مو تکه تکه شانه کنید تا به سر مو و در واقع به ریشه مو برسید.اول پایین موها، بعد وسط مو و در آخر از بالای مو شانه بزنید. شانه زدن یکی از راهکارهای مراقبت ارزان و بی دردسراز  مو است. شانه زدن موجب می‌شود که چربی در تمام تارهای مو پراکنده شود. تحریک پوست و افزایش جریان خون و رساندن مواد غذایی لازم به قسمت‌های مختلف مو از مزایای شانه زدن درست و اصولی است.

۳)آرایش مو

بارها شاهد این بوده ایم که موهای بلند و زیبایمان دوتکه و نازک شده است و موخوره گرفته است.موخوره باعث ۲ شاخه شدن پایین هر تار مو می‌شود و با هر بار شانه زدن، موها خرد می‌شوند. برای از بین بردن موخوره می‌توانید ازروغن بادام تلخ استفاده کنید.به این صورت که شب قبل از خواب روغن بادام را به پایین موها مالیده و آن را بر روی سر و در یک کلاه نرم پارچه‌ای جمع کنید و صبح روز بعد به حمام بروید و موهای‌تان را کاملا آبکشی کنید. برای پیش‌گیری از موخوره مجدد، مقدارکمی از بخش پایینی موهای‌تان را به طور مرتب کوتاه کنید. استفاده از تقویت کننده‌ها هم می‌تواند در درمان موخوره تاثیرگذار باشد.

۴)مواد شیمیایی

آنهایی که به میزان بسیار زیاد از ژل و موی سر و حتی رنگ مو استفاده میکنند خیلی بیشتر از همیشه دچار آسیب های مو میشوند.میزان استفاده از این مواد را کم کنید تا موهایتان آسیب نبیند.این مواد عوارض زیادی دارند و باعث میوند ریشه مو آسیب ببیند ،موها خشک و شکننده شو و….. . پس توصیه ما به شما اینست که برای نگهداری از موهایتان مصرف این مواد را به حداقل برسانید.

چند راز کوچک برای حالت دادان مو:

  • از باد گرم سشوار خیلی استفاده نکنید. آن را روی حالت باد سرد بگذارید و با انگشت موهایتان را لوله کنید و موقع سشوار جهت باد را تغییر دهید. از زیبایی حالت موهایتان لذت ببرید.
  • برای اینکه موهایتان گره نخورد تنها کافیست در هنگام شستشو موهای فر یا مجعد را در حمام به چهار بخش تقسیم کنید و روی هر دسته از آن‌ها جداگانه شامپو بریزید.
  • برای حجم دادن به موها اول ریشه‌های موها را کاملا خشک کنید و سپس انگشت‌ها را لای موها ببرید و آن‌ها را بالا نگه دارید. بعد ساقه‌ی موها را سشوار بکشید تا حالت صاف به خود بگیرد.
  • برای دم اسبی کردن موها، سرتان  را به اندازه ۴۵ درجه به سمت عقب ببرید و سپس با بُرس همه‌ی موها را به طرف عقب جمع کنید.
  • اگر قصد دارید حالت موهایتان بعد از سشوار کشیدن ثابت بماند باید صد در صد خشک شوند. از حالت‌دهنده‌ها یا فریزکننده مو استفاده کنید. چک کنید هیچ قسمتی از موهایتان نم‌دار باقی نماند.
  • به خاطر اینکه با اسپری‌ حالت دهنده، موهایتان خشک نشود و به همدیگر نچسبد، راه حل ساده ای وجود دارد. چند قطره روغن مو را کف دستتان بمالید و موهایتان را به آرامی چنگ بزنید و بعد از اسپری حالت دهنده استفاده کنید.
  • برای داشتن موهای صاف، آنها را زمان خشک کردن، به پایین شانه کرده تا خشک شود. تکرار این کار سبب می‌شود به مرور زمان حالت موهایتان تغییر کرده و صاف شود.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن