آموزش و نگهداریاخبار و نکات

خرید هوشمندانه ساعت مچی مردانه

برای استایلم چه ساعتی استفاده کنم؟این سوالی است که هر مردی حداقل یک بار ازخودش پرسیده است.انتخاب هوشمندانه ساعت مچی مردانه قوانین ساده و اصولی دارد که با دانستن آنها میتوان خرید مفید و مناسبی داشته باشید.

شما باید قبل از خرید ساعت به چند پرسش پاسخ دهید که چه انتظاری از ساعتتان دارید،در کجا میخواهید از آن استفاده کنید،از کجا میخواهید تهیه کنید و مهم تر از همه تا چه اندازه میخواهید برایش هزینه صرف کنید.اگر توانستید به این سوالات پاسخ دهید به یک فروشگاه ساعت فروشی معتبر بروید.

ساعت مچی یک وسیله‌ی شخصی است. هرکسی سلیقه‌ی خاص خود را در انتخاب طراحی و سبک ساعت مچی به کار میگیرد. به همین جهت، ما نمی‌خواهیم بگوییم که یک ساعت مچی خوب یا بد چه ساعتی است، بلکه می‌خواهیم بگوییم که بطورکلی نشانه‌های یک ساعت مچی با کیفیت و مقرون به صرفه چیست. و اینکه چگونه می‌توان به سادگی این نشانه‌ها را تشخیص داد.مرد ها انتخابات محدود تری در اکسسوری ها دارند پس میتوانند تمرکز خود را روی ساعت بگذارند و روی آن مانور دهند.

۱- مواد سازنده‌ی ساعت مچی

یک ساعت مچی با کیفیت حداقل از استیل ضد زنگ ساخته شده‌ است. استیل ضد زنگ در مقایسه با استیل “معمولی”، تحت تأثیر رطوبت یا عرق کردن نخواهد گرفت. همچنین امکان بروز حساسیت‌های پوستی توسط ساعت‌های از جنس استیل ضد زنگ بسیار کمتر است.

یک ساعت مچی بدون آبکاری امکان دارد بر اثر استفاده‌ی همیشگی در طی یک سال تغییر رنگ بدهد. معمولا مواد مورد استفاده در پشت ساعت درج می‌شوند.

توجه: نوشته‌ی استیل ضد زنگ در پشت (ساعت) به این معنا است که فقط پشت ساعت از استیل ضد زنگ ساخته شده‌است.

وزن ساعت مچی هم می‌تواند نشانه‌ای از کیفیت باشد. وزن ساعت مچی به خوبی نشان می‌دهد که استیل مورد استفاده در آن چه اندازه سخت است و موتور آن چه نوعی است.

۲- موتور ساعت مچی

یک ساعت مچی خوب و مناسب، موتور کوآرتز(ساعتی که با باتری کار می‌کند)  یا موتور مکانیکی تایید شده دارد. تقریباً همیشه می‌توانید یک ساعت مچی با موتور کوآرتز در بین ساعت‌های خوب زیر ۴۰۰ هزارتومان بیابید. ویژگی اصلی کوآرتز این است که به قطعات متحرک کمتری نیازمند است. این باعث می‌شود که ساعت‌ها دقیق‌تر و مقرون به صرفه‌تر باشند.

۳- مقاومت ساعت در برابر آب
باید گفت که تقریباً هیچ چیز بیشتر از آب به ساعت مچی آسیب نمی‌زند. بنابراین ضد آب بودن یک ویژگی مهم در ساعت مچی ها میباشد. مانند جنس و موتور، مقاومت در برابر آب هم درجات مختلفی دارد.
مقاومت در برابر آب ۱۰ATM این معنا را میدهد که ساعت مچی در مقابل عمق ۱۰۰ متر یا فشار ۱۰ بار مقاومت میکند. این حد از مقاومت، ساعت را به یک ساعت مناسب برای شنا تبدیل می‌کند. ۵ATM (دوش گرفتن) و ۳ATM (شستن دست‌ها) نیز درجات مقاومت مختلف در برابر ساعت ها هستند. یک ساعت مچی باید حداقل ۳ATM ضد آب باشد تا مقداری راحتی به همراه داشته‌باشد. مقاومت در برابر آب هم معمولا در پشت ساعت بیان می‌شود.

نکته ای برای بند ساعت

ویژگی‌های گفته شده روی بدنه‌ی ساعت تمرکز داشتند. بعد از مقاومت کردن ساعت مچی در برابر آب، می‌توانیم جهشی به یک بند خوب داشته باشیم.پیشنهاد میکنیم که تماس آب با بند چرمی (که ضد آب نیست) را به کمترین حد برسانید.
۴- جنس شیشه‌ی ساعت

ساعت مچی های با کیفیت همیشه شیشه‌ای از جنس یاقوت (ضدخش) دارد. که البته این به هدف طراحی ساعت شما وابسته است. شیشه‌های یاقوتی بعد از استفاده‌ی پی در پی ،بدون خراش  و شفاف  باقی خواهد ماند. برای خرید یک ساعت مچی با کیفیت متوسط، شیشه‎ی کریستالی یا معدنی مناسب خواهدبود. اگر در ساخت ساعت از شیشه‌ی یاقوتی بهره ببرند، روی صفحه یا پشت آن حک می‌شود.

۵- یک ساعت مناسب پرداخت کاری زیبایی هم دارد

در پایان می‌توانیم بگوییم که در کنار ویژگی‌هایی که در مطرح شد، یک ساعت مچی با کیفیت خوب پرداخت‌کاری زیبایی هم دارد. این همان تفاوتِ بین یک ساعت ارزان و یک ساعت مناسب میباشد. یک ساعت خوب باید حس راحتی داشته باشد و به زیبایی پرداخت‌کاری شده باشد.

۶- نام و میراث یک برند ساعت مچی

اگر قرار است یک ساعت با برند مطرح خریداری کنید توصیه میکنیم سری به سایت برند مربوطه بزنید. با دیدن مدل ها می توانید شماره سریال مدل هایی که خوشتان آمده را یادداشت کنید و به یکی از نمایندگی یا ساعت فروشی های معتبر بروید. نکته بعدی که باید مورد توجه قرارداد این است که بیشتر برندهای معتبر نام خود را دست کم دو بار روی ساعت حک می کنند . این کار را غالبا داخل صفحه و روی قفل با ظرافت تمام انجام می دهند. این نکات امکان دارد برای ساعت های تقلبی نیز در نظر گرفته شودبه کار رود  اما غیرممکن است که تمام  ظرافت یک جا و همزمان انجام شود.
نمونه های تقلبی خیلی از برندها با ظاهری بسیار شبیه هم میتوانید در بیشتر ساعت فروشی ها ببینید. برای شناسایی این ساعت های تقلبی بهتر است به چند فروشگاه مراجعه کنید و مدل های مختلف را چک کنید.

نکات کاربردی برای خرید ساعت مردانه:
  • همیشه ساعت هایی را انتخاب کنید که بند آنها ۱۰،۱۲،۱۴،،۲۰،۲۲ میلی متر است چرا که هم در دسترس بوده و قیمت مناسب تری هم دارند.
  • ساعت های مچی که ضخامت بیشتر از ۳۵ میلی متر را دارند معمولا گران قیمت هستند و به سختی تعمیر میشوند.
  • اگر ثروتمند نیستید میتوانید از ساعت های برند هایی چون کاسیو و سیکو استفاده نمایید.

این ۱۰ مدل لباس مردانه و اکسسوری را بخرید!

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن