آموزش و نگهداریاخبار و نکات

با رعایت این نکات خرید اینترنتی را به یک خرید مطمئن و لذت بخش تبدیل کنید.

حتی امروزه هم با وجود پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، بسیاری از مردم از خرید اینترنتی میترسند. شاید هم ترجیح میدهند که به صورت حضوری خرید خود را انجام دهند. داشتن خرید اینترنتی امن نکاتی دارد که با آنها میتوانید یک خرید مطمئن و لذذت بخش داشته باشید.

نکات طلایی برای داشتن خرید اینترنتی امن

۱)به فروشگاه های معتبر اینترنتی مراجعه کنید.

اولین گام برای داشتن خرید اینترنتی امن اینست که از فروشگاه های معتبر که شناخته شده هستند خرید کنید.  برای اینکار با چند کلیک ساده میتوانید آنها را پیدا کرده و از آنها خرید کنید.

با توجه به اینکه خرید اینترنتی پدیده ایست که به سرعت رشد میکند بهتر است شما نیز از این سبک پیروی کنید. خرید از فروشگاه های اینترنتی بسیار به صرفه تر از خرید از فروشگاه می باشد.

۲)فروشگاه ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

یکی از بزرگترین مزیت های خرید اینترنتی اینست که شما میتوانید محصولات سایت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

همیشه سایت ها را مقایسه کنید تا بهترین محصولات را پیدا کنید. همیشه اولین چیزی که میبینید وسوسه کننده است اما ممکن است در سایت دیگر آن را با قیمت مناسب تری پیدا کنید.

۳)نظرات کاربران سایت را بخوانید.

کابران یک سایت با توجه به تجربه شخصی شان نظرات خود را بیان میکنند. شما هم قبل از خرید اینترنتی نظران کابران سایت و یا خریاران محصول مورد نظرتان را بخوانید و با توجه به آن خرید خود را انتخاب کنید.

البته مراقب باشید سایت ها معمولا نظرات خوب کابران را نمایش میدهند به  همین خاطر باز هم باید به یک سایت معتبر مراجعه کنید.

۴)راهنمای انتخاب سایز را قبل از خرید مطالعه نمایید.

شاید یکی از دلایلی که مردم دوست ندارند خرید اینترنتی انجام دهند اینست که با  مشکل انتخاب سایز مواجه هستند. هر سایت با توجه به محصولی که دارد یک راهنمای انتخاب سایز دارد که معمولا مطابق استانداردهای جهانی  است. شما هم قبل از مطالعه تمام سایز های خود را داشته باشید تا در این راستا به مشکل بر نخورید.

۵)قبل از خرید اطمینان پیدا کنید.

یکی از دیگر روش هایی که به شما در داشتن یک خرید اینترنتی امن کمک میکند اینست که در زمانی که وقت آزاد دارید به فروشگاه بروید و قیمت یا جنس و رنگ کالای مورد علاقه تان را بررسی کنید سپس به خانه برگردید و آن را با قیمت ارزان تر در فروشگاه اینترنتی بخرید.

۶)از کارت اعباری استفاده کنید.

ترجیحا به جای استفاده از گزینه پرداخت در محل گزینه پرداخت آنلاین را انتخاب کنید. اینکه یک سایت ویژگی پرداخت در محل را داشته باشد بسیار خوب است اما فراموش نکنید که پرداخت اینترنتی به صورت خودکار ثبت میشود و در صورت عدم تحویل کالا و یا مواردی دیگر شما میتوانید به صورت قانونی این موضوع را پیگیری کنید.

در بیشتر کشور ها از جمله ایران نیز قوانین بسیار دقیقی برای پیگیری اینگونه پرونده ها وجود دارد.

۷)توضیحات محصول را بررسی کنید.

یک اقدام دیگر که باید برای خرید اینترنتی امن داشته باشید اینست که توضیحات محصول را به دقت مطالعه کنید. درست است که شما عکس محصول را میبینید اما ممکن است همه چیز در عکس مشخص نباشد.

به دقت راهنمای محصول را مطالعه کرده و اگر سوالی داشتید که پاسخ آن را پیدا نکردید از ادمین  هایی که سایت برای پاسخ دادن و راهنمایی کردن شما قرار داده است کمک بگیرید. بیشتر سایت ها این قابلیت را دارند.

۸)تمام رسید هایتان را تا زمان تحویل محصول نگه دارید.

در زمان پرداخت محصول چه به صورت فیزیکی و چه به صورت اینترنتی رسیدهایتان را پیش خودتان نگه دارید. این کار به شما تضمین میدهد که محصول کاملا به شما تحویل داده میشود.

یکی دیگر از دلایلی که باید رسیدهایتتان را نگه دارید اینست که اگر کالا مطابق خواسته های شما نبود با توجه به شرایط سایت آن را بازگردانید.

۹)شرایط ضمانت و بازگشت کالا را در سایت مورد نظرتان بررسی کنید.

از آنجا که در خرید اینترنتی امکان لمس اجناس وجود ندارد معمولا سایت ها قوانینی را برای ضمانت و بازگشت کالا دارند.آنها را به دقت بخوانید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

اگر شما هم به دنبال یک سایت معتبر و مطمئن میگردید که با یال راحت خرید کنید و در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید، فروشگاه اینترنتی تیپ تیک میتواند به شما کمک کند که یک خرید اینترنتی امن و لذت بخش داشته باشید.

مطالب مرتبط: 

بهترین ها را در روز های فروش ویژه و تخفیف دار بخریم!

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن