زنانهسبک پوشیدن

نکته های طلایی برای خرید کفش مناسب

“پا قلب دوم بدن است “چه کسی است که این جمله را نشنیده باشد؟پا یکی از مهم ترین اعضا بدن است که اگر به درستی از آن محافظت نشود باعث آسیب جدی به بدن میشود.یکی از راه ها برای مراقبت از پاها انتخاب و خرید کفش مناسب است.کفش ها هم در سلامت بدن موثرند و هم بر استایل شما تاثیر میگذارند.کفشی که اگر درست انتخاب نشود هم به بدن آسیب میرساند و هم استایل شما را نابود میکند. با ما همراه باشید تا قدم به قدم نکته های طلایی انتخاب کفش مناسب را بیاموزیم تا هم سلامت خود را تضمین کنید و هم یک استایل شیک و منحصر به فرد داشته باشید.

اگر کمر درد دارید به سراغ کفش های طبی بروید.

اگر دائما کمر درد دارید حتما وقت بیشتر برای خرید کفش مناسب بگذارید و سعی کنید تا جایی که امکان دارد کفش های طبی به پا کنید.گاهی میتواند علت این کمردرد ها پوشیدن کفش های غیر استاندارد است.

چقدر میخواهید راه بروید؟

مسیری که با آن راه میروید و میزان پیاده روی شما در خرید کفش تاثیر به سزایی دارد.اگر اطلاع درستی از کفه کفش ها نداشته باشید باعث انتخاب نادرست در خرید کفش میشود.کفش هایی که کفه با ضخامت خیلی کم دارند در دراز مدت باعث درد در ناحیه مچ پای شما میشوند.

اگر باردار هستید مراقب باشید.

اگر شما باردار هستید پس باید به سراغ کفشی بروید که به کمر و پاشنه پای شما فشار زیادی وارد نکند و قابل انعطاف باشد.شما در این دوران برای خریدن کفش یک سایز بزرگتر باید خرید کنید زیرا در این دوره بین یک تا یک و نیم سایز،افزایش سایز خواهید داشت.

در یک زمان مناسب کفش بخرید.

بهترین زمان برای خرید و امتحان کردن کفش عصر است زیرا پا ورم کرده و در بزرگ ترین حالت خود قرار دارد.

بیشتر بخوانید:کفش های زشت اما دلربا

چند توصیه برای خرید کفش عروسی:

به راحتی کفش توجه کنید.

در روز عروسی از اواسط صبح تا آخرشب کفش ها جزو جدانشدنی شما خواند شد. در آتلیه و هنگام عکاسی باید ساعت های زیادی را بایستید و مدام ژست های متفاوتی بگیرید . هنگام جشن هم که نمی توانید یک جا بنشینید. شب عروسی تان است و باید حسابی جنب و جوش داشته باشید. به همین علت راحتی کفش اولین نکته ای است که جدا از زیبایی، باید به آن دقت کنید. یک کفش ناراحت آنقدر شما را عذاب می دهد که شاید دلتان بخواهد وسط جشن آن را از پاهایتان در بیاورید و یک جفت کفش کتانی راحت بپوشید. پس به راحتی کفش بیش از این حرف ها توجه کنید.

دو هفته قبل از عروسی کفشتان را بخرید.

باید هنگامی کفش را بخرید که بتوانید اندازه و بلندی لباس را با کفش‌های‌تان تنظیم کنید. نکته مهم این است که از دوهفته تا بیست روز مانده به جشن ، هر شب کفش‌ها را برای چند ساعت بپوشید تا پاهای‌تان به فرم کفش‌ها عادت کند و بدین ترتیب در روز عروسی، در کفش‌ها احساس راحتی کنید. اول تایم پوشیدن کفش را کوتاه درنظر بگیرید و هر بار یک ربع تا بیست دقیقه به این زمان بیافزایید تا در روزهای آخر کفش را در حدود ۳ یا ۴ ساعت پوشیده باشید. در این صورت مطمئن خواهید شد که می توانید کفش پاشنه بلند عروسی را تا یک روز کامل هم تحمل کنید و خم به ابرو نیاورید.

به فصل عروسی دقت کنید.

می توان در فصل تابستان صندل پوشید ولی در فصل زمستان باید به سراغ کفش‌های جلو بسته بروید. البته که این قواعداجباری نیستند و تنها برای راحتی شما گفته شده است،  و بنا به میل‌تان می‌توانید کفش مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. درمورد جنس کفش‌ها در فصول مختلف هم نظرهای مختلفی وجود دارد. خیلی از افراد کفش‌هایی از جنس ساتن را برای تابستان ترجیح می‌دهند و در فصل زمستان کفش‌هایی از جنس جیر طرفداری میکنند. کفش‌های چرمی را می‌توان در هر فصلی پوشید. اخیرا عروس‌ها ترجیح می‌دهند تا کفش‌هایی از جنس ساتن بپوشند ولی من کفش‌هایی از جنس پوست را ترجیح می‌دهم. چون پا راحت‌تر به آنها عادت می‌کند و انعطاف پذیرتر و راحت‌تر هستند.

اگر قرار است در فصول سرد سال جشن بگیرید بهتر است به دنبال خرید صندل های تابستانی نیوفتید. اگر هم صندل می خرید آنها را تنها در سالن عروسی بپوشید. در صورتیکه بخشی از عکس های عروسی را در باغ می گیرید، بهتر است دو جفت کفش همراه تان باشد. یک جفت کفش گرم و ساقدار که هنگام عکاسی در فضای آزاد بپوشید و وقتی به آتلیه یا سالن عروسی رسیدید کفش هایتان را جابه جا کنید. نگران خراب شدن عکس ها نباشید. دامن لباس شما به قدر کافی  بلند است که کفش هایتان در عکس معلوم نباشد.

بیشتر بخوانید:پوشیدن کفش تخت زنانه و عوارض آن

نکات طلایی اما مختصر برای خرید کفش

  • جنس رویه کفش خیلی مهم است. بهترین رویه برای کفش، همان رویه چرم طبیعی است.
  • کفش‌های رو باز، از مچ پا محافظت نمیکنند. این کفش‌ها به ویژه برای کودکان ایمن نیستند.
  • هرگز کفشی را که تنگ است به خیال اینکه جا باز می‌کند، نخرید.
  •  بهترین کفش مدلی است که یک تا ۲ سانتی‌متر پاشنه داشته باشد
  • کف کفش نباید صاف باشد بلکه باید آجدار بوده تا مانع لیز خوردن شود. کفشی که کف آن لغزنده و سُر است، کفش مناسبی برای پوشیدن نیست.
  • کفش‌ باید انعطاف لازم را داشته باشد زیرا حالت سفتی در آن از راه رفتن طبیعی جلوگیری کرده و باعث ایجاد پینه و میخچه در پا می‌شود.

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن