دنیای مد

همه چیز درباره تیلور سوئیفت

همه ما این خواننده محبوب را میشناسیم و طرفدار آن هستیم . شاید برای شما هم داستان زندگی این خواننده محبوب جالب باشد اگر همینطور است در این مطلب با ما همراه باشید تا با تیلور سوئیفت این سلبریتی مشهور بیشتر آشنا شویم.

تیلور سوئیفت یا با نام کامل تیلور آلیسون سوئیفت یکی از خوانندگان معروف است که در اینستاگرام نزدیک به صد میلیون فالوئر دارد. او در ترانه هایش داستان زندگی خودش را روایت می کند که همین مسئله هم باعث محبوبیت او شده است.

بیوگرافی تیلور سوئیفت

تیلور متولد ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹ در ریدینگ پنیسیلوانیا است. علاقه او به موسیقی از دوران کودکی آغاز شد مادر بزرگ او خواننده اپرا بود و تیلور از همان بچگی جذب موسیقی شد. استعداد تیلور سوییفت (سوئیفت) به زودی آشکار شد او در ده سالگی در مراسم های محلی آواز میخواند و از دوازده سالگی شروع به ساختن آهنگ های خودش کرد.ابتدا آنها را مینوشت و سپس با گیتارش آنها را اجرا می کرد.

تیلور که میخواست پله های موفقیت را طی کند دائما در حال رفت و آمد به نشویل بود که بعد از مدتی همراه با خانواده به آنجا سفر کرد.عملکرد ستاره ای در نشویل به سوئیفت کمک کرد تا قراردادی را با اسکات بورتکتا در Big Machine Records امضا کند. او در سال ۲۰۰۶ اولین تک آهنگ خود، ” Tim McGraw ” را منتشر کرد، و این آهنگ به ۱۰ امتیاز برتر در نمودارهای کشور تبدیل شد. همچنین در اکتبر همان سال، در اولین آلبوم خود عنوان کرد که بیش از ۵ میلیون نسخه را فروخت.

موسیقی حرفه ای و درخشش سوئیفت

او اولین آلبومش را بنام خودش یعنی «تیلور سوئیفت» را در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۶ منتشر کرد.درست وقتی که او ۱۶ سال سن داشت و به عنوان یک نو ستاره بسیار خوش درخشید. او با انتشار آلبومش سر و صدای زیادی به پا کرد.

اولین آهنگ های سوییفت مانند “تو به من تعلق داری “و “داستان عشق” تلفیقی از دو سبک کانتری و پاپ بود که این باعث محبوبیت بیشتر او شد. آلبوم بعدی او به نام “بی باک” جایزه گرفت.

زندگی شخصی

شایعاتی درباره رابطه تیلور سوئیفت و جون جوناس مطرح شد که هیچ کدام از آنها در این رابطه حرفی نزدند اما تیلور در رسانه MTM گفت که” او یک مرد شگفت انگیز است، و هر کسی خوش شانس خواهد بود که با او باشد.”

پس از آن به طور عاشقانه با بازیگر تیلور لاتنر، یکی از ستارگان فیلم موفق گرگ و میش ، ارتباط داشت.

از اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۰ او با جیک جیلنهال دوست بود.

همچنین تیلور سوئیفت به جان مایر علاقه‌مند بوده و رابطه آن‌ها از اواخر ۲۰۰۹ تا اوایل ۲۰۱۲ پایدار بود. در اواسط سال ۲۰۱۲ تیلور رابطه کوتاهی با کونور. اف کندی برقرار کرد اما رابطه آن‌ها دیری نپایید.

او بمدت ۱۵ ماه با کلوین هریس رابطه داشت که در ۲ ژوئن ۲۰۱۶ به پایان رسید.او اکنون با جو آلوین بازیگر انگلیسی در رابطه است

تیلور در سال ۲۰۱۵ از رابطه با کالوین هریس، تولید کننده موسیقی، دی جی و خواننده خبر داد، هرچند که این دو در ماه ژوئن ۲۰۱۶ از هم جدا شدند. مدت کوتاهی پس از آن او با تام هیدلستون رابطه برقرار کرد که بعد از سه ماه از یکدیگر جدا شدند.

جوایز این سلبریتی معروف
  • در سال ۲۰۰۸ تیلور برای کسب جایزه گرمی نامزد شد.
  • آلبوم بی باک چهار جایزه گرمی دریافت کرد.
  • او جوان‌ترین برنده جایزه گرمی برای بهترین آلبوم سال شد.
  •  او در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب سه جایزه گرمی و در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب جایزه موسیقی آمریکا و جایزه موسیقی بیلبورد شد

حواشی و جنجال های این خواننده

دشمنی تیلور سویفت با کیم کارداشیان و کانیه وست که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود تا به امروز هم ادامه داشته است.بد نیست به ماجرا این دشمنی هم نگاهی بیاندازیم زمانی که از تیلور سوئیفت درخواست شد بعد از دریافت جایزه بهترین موزیک ویدئو سال سخنرانی کند کانیه وست همسر کیم کارداشیان به روی صحنه آمده و میکروفون را از دست او گرفته و گفت “من بهت تبریک میگم اما به نظر من بیانسه بهترین موزیک ویدئو تاریخ را داشت ” تیلور به حدی متعجب شده بود که نتوانست سخنرانی اش را به پایان برساند.

البته بعد از آن وست از تیلور معذرت خواهی کرد اما تیلور سوئیفت با انشار آهنگ” بی گناه ” آتش خشم کانیه وست را برانگیخت.

این دشمنی به حدی بوده که تیلور سویفت در یکی از آهنگ هایش با نام «ببین مرا به چه کارهایی واداشتی»به اشعاری که در ادامه می آید این دو را مورد سرزنش قرار داده است.

خط تولید تیلور سوئیفت

در اواخر سال ۲۰۰۸، “Jakks Pacific” یک عروسک از سوئیفت را به بازار عرضه کرد. سوئیفت و خط تولید لباس L.e.i با هم قرارداد بسته تا بر مبنای نوع لباس پوشیدن سوئیفت، یک خط تولید را راه‌اندازی کنند؛ که در نمایشگاه وال-مارت به نمایش درآمد. با این وجود سوئیفت گفته‌است که نمی‌خواهد به او لقب طراح لباس را بدهند بلکه می‌خواهد الهام بخش این خط تولید لباس بر مبنای نوع پوشش خود باشد.

در می۲۰۰۹ سوئیفت یک شکایت نامه را علیه تعدادی از فروشندگان غیرمجاز که محصولات تقلبی را با نام وی عرضه می‌کردند، تنظیم کرد. وی خواستار یک محاکمه شد و خواهان بازپرداخت حقوق وکلایش توسط آن‌ها گردید.کسانی که در چندین کنسرت مختلف تیلور سوئیفت شناسایی شده بودند. دادگاه دستور توقیف محصولات فروشندگان و نابودی آن‌ها را صادر کرد.

در پانزدهم ژوئیه سال ۲۰۱۱ وب سایت رسمی سوئیفت اعلام کرد که او با شراکت شرکت “الیزابت آردن” در حال ساخت یک عطر می‌باشند، که در اکتبر سال ۲۰۱۱ عرضه شد. اسم این عطر “Wonderstruck” می‌باشد که نام این عطر الهام گرفته از آهنگ “Enchanted” است که در آلبوم حالا صحبت کن می‌باشد.

دانستنی های زندگی تیلور سوئیفت
  • عدد ۱۳ برای تیلور عدد شانس است به گفته خود او، او در روز ۱۳ ام ماه به دنیا آمده، اولین آلبومش بعد از ۱۳ هفته به موفقیت رسیده و اولین موسیقی تیلور که جزو پر فروش ترین ها شد پیش در امد ۱۳ ثانیه ای داشته است.
  • تیلور جدال مفصلی هم با کتی پری داشته است او میگوید “پری خواسته رقصنده های تور آلبومش را بدزدد” همچنین به پری خطاب کرد که من نمیدانم آیا واقعا دوست هستیم یا نه؟
  • دو آهنگساز به خاطر دزدی هنری از تیلور شکایت کردند. آنها مدعی بودند یکی از آهنگ های تیلور برگرفته از آثار این دو هنرمند است.
  • در اواخر اوت ۲۰۱۷ تیلور با انتشار یک عکس مار اعلام کرد که ششمین آلبوم خود را روانه بازار خواهد کرد (مار اشاره به توییتی بود که کیم کارداشیان به تیلور نسبت داده بود)
  • سوئیفت بعد از بیانسه و ادل در لیست سوم زنان پر درآمد در حوزه موسیقی بود.
  • او در کارهای خیریه بسیار فعال است و تا به حال مبالغ بسیار زیادی کمک کرده است.
  • دوستان تیلور سلنا گومز، جی جی حدید، اما استو و… میباشند.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن