دنیای مدبرندها و طراحان

چگونه یک طراح حرفه ای لباس شویم؟

طراحی لباس یک شغل بسیار پیچیده همراه با ظرافت های مخصوص به خودش است. شاید شما هم وقتی که فیلم تماشا میکنید به این فکر افتاده اید که یک طراح لباس شوید. در این مقاله میخواهیم مراحل رشته طراحی لباس و مهارت هایی که باید بدست آورید بپردازیم.

مهارت های لازم برای رشته طراحی لباس

۱) مهارت نقاشی را در خود پروش دهید.

اولین چیزی که شما در طراحی لباس به آن احتیاج دارید خلاقیت است. برای اینکه بتوانید این خلاقیت ها را روی کاغذ پیاده کنید باید مهارت نقاشی نسبتا بالایی داشته باشید.

اگر تصمیم دارید این رشته را به طور حرفه ای دنبال کنید پس باید مهارت و توانایی خود را در نقاشی کردن بالا ببرید.

۲) پارچه ها و رنگ ها را بشناسید.

به عنوان کسی که با انواع پارچه سروکار دارد باید اطلاعات کاملی در مورد جنس، نوع و رنگ پارچه ها داشته باشید. این کار باعث کمک کردن در طراحی میشود به طور مثال شما در طراحی لباس برای افراد چاق میتوانید پارچه ای را انتخاب کنید که باعث لاغر نشان دادن افراد شود.

۳) جزئیات را نادیده نگیرید.

اگر طراحی لباس شغل آینده شماست پس باید به جزئیات بیشتر توجه کنید. رشته طراحی لباس، پر از ظرافت کاری هاست و برای موفقیت در آن باید به جزئیات زیادی توجه کنید.

 ۴) تجسم کنید.

تجسم یکی از ابزارهایی است که شما در این رشته به آن احتیاج دارید. تجسم قوی یکی از عواملی است که به موفق شدن شما در این زمینه کمک میکند.

۵) به مد توجه کنید.

شما باید همواره به مد توجه کنید و ترندها را دنبال کنید. شما با اینکار متوجه میشوید سمت و سوی علایق به کدام سمت کشیده شده است.

۶) از مد و فشن اطلاعات داشته باشید.

دانستن تاریخچه و اطلاعات درمورد دنیای مد و فشن به شما کمک بسیار زیادی میکند و با بررسی کردن تاریخچه آنها، با توجه به اینکه مد مجدادا تکرار میشود میتوانید از آنها ایده و الهام بگیرید.

۷) استایل شخصی خود را پیدا کنید.

سبک خودتان را پیدا کنید و برای پیدا کردن سبک خود از کمد لباستان کمک بگیرید. پیدا کردن سبک به شما کمک میکند تا طراحی های بهتری داشته باشید. یک طراح موفق طراحی است که بتواند با تعداد محدود لباس ها ایده های متفاوت و خلاقانه ای بوجود اورد.

۸) روحیه رقابتی داشته باشید.

قبول کنید که رقابت سالم باعث بیشتر میشود. روحیه رقابت طلبی داشته باشید و سعی کنید بهتر از سایر رقبا در این زمینه فعالیت کنید و بدرخشید.

۹) برندهای مطرح را دنبال کنید.

برندهای مطرح و صاحب نام مدت هاست که افراد را میشناسد و با توجه به آنها لباس هایش را طراحی میکند. دنبال کردن برند های شناخته شده باعث میشود بدانید در زمان نیاز باید چه طرحی را انجام دهید.

۱۰) واقع ببین باشید

درست است که در رشته طراحی لباس خلاقیت به شما اجازه کشیدن و اجرا کردن هر طرحی را به شما میدهد اما اگر میخواهید از این کار کسب درآمد کنید لباس هایی طراحی کنید که عموم مردم آن را بپسندند.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن