دنیای مدبرندها و طراحانتصاویرگالری

برند دولچه و گابانا و طرح های اسلامی او

برند D&G یک برند لوکس جهانی است که آوازه شهرت آن در همه جا پیچیده است. این بار میخواهیم نگاهی متفاوت به این برند و طرح های اخیر آن در باره مد و فشن اسلامی بیاندازیم.

تاریخه برند D&G

برند دی اند جی یک برند ایتالیاییست که دفتر مرکزی آن در شهر میلان قرار دارد.که توسط دومنیکو دولچه و استفانو گابانا طراحی و پایه ریزی شد. نام این برند و خانه مد هم از نام خانوادگی دو موسس آن گرفته شده است.

شرکت دولچه و گابانا دارای دو برند مجزا است، که هر یک خط و سیاست‌های خود دنبال می‌نمایند. این دو برند، عبارتند از:

  • دی اند جی
  • دوچله اند گابانا

شاید شما هم مثل ما بخواهید بدانید تفاوت این دو خط تولی را بدانید تفاوت آن در اینست که در سال ۱۹۹۴ دولچه اند گابانا نام تجاری D&G را با الهام از سبک مد خیابانی و نوعی سبک جوان پسندانه راه اندازی کردند. وظیفه تولید و پخش لباس‌های این خط تولید جدید بر عهدهٔ شرکت ایتیِرِه (Ittierre) بود؛ بنابراین، لباسهایی که با دی اند جی (D&G) در بازار به چشم می‌خورند، همگی ساخت شرکت اصلی دولچه اند گابانا نیست.

شرکت ایتیره وظیفهٔ ساخت انی لباس‌ها را به عهده گرفته‌است. البته تمامی لباس‌های تولید شده با بهترین کیفیت ممکن و تحت استانداردها و شرایط قابل قبول شرکت مادر طراحی می‌شوند.

دولچه اند گابانا اولین محصولات خود را با نام زن حقیقی روانه بازار کردند. چندی بعد این دو طراح خط ساحلی خود را افتتاح کردند و دیری نپایید که اولین پوشاک مردانه طراحی شده توسط این برند روانه بازار شد.

این برند لوکس در جشن تولد ده سالگیش یک کتاب با نام دولچه اند گابانا نوشت که شمال تصاویر از محصولاتش و جمله های تبلیغاتی این برند بود اما دی اند جی به این حد قانع نبود و به افق های بالاتری فکر میکرد. در سال ۱۹۹۹ بخش  D&G Junior راه اندازی شد که شامل مجموعه ی کودکان می شد و این کالکشن در هفته مد فلورانس به نمایش در آمد.

خط تولید های دیگر برند D&G

دی اند جی پس از مدتی فعالیت در زمینه پوشاک خط تولید خودش را در زمینه عطر و عینک آفتابی هم راه اندازی کرد و آن را گسترش داد.

یکی از تبلیغ های عطر شرکت به کارگردانی جوزپه تورناتوره (Giuseppe Tornatore)، کارگردان مشهور ایتالیایی ساخته شد.

سبک برند D&G

دولچه اند گابانا ابداع کننده سبک ویژه مدیترانه ای هستند. این سبک در آثار سینمایی همچون پلنگ که توسط لوکینو ویسکونتی (Luchino Visconti) ساخته شد ریشه دارد. همچنین الهام بخش طرح های زنانه آن ها هنرپیشه های نامداری همچون آنا مانیانی (Anna Magnani)، سوفیا لورن (Sophia Loren) و کلودیا کاردیناله (Claudia Cardinale) بودند. طرح های این برند را در آن زمان ساختارشکن و تازه می توان یافت. ساختارشکن این معنا را میدهد که از چهارچوب های همیشگی خارج و طرح های جدید و مبدعانه ای در سر می پروراند. اما این ساختارشکنی هرگز «مذهب و خانواده» را که سرلوحه ی طرح های آن زمان دولچه اند گابانا بودند کنار نگذاشت.

بیشتر بخوانید:

بیو گرافی و حقایق جالب زندگی کوکو شانل

D&G و طرح های اسلامی این برند

این برند فوق لاکچری جهانی نه تنها در زمینه مد و پوشاک فعالیت میکند بلکه قدم در دنیای فشن و مد اسلامی گذاشته و برای زنان مسلمان طراحی ها و سبک هایی در نظر گرفته است که این طراحی ها در هفته های مد هم به نمایش گذاشته شد.

این خط تولید مد اسلامی احتمالا خبر خوبی برای درامد دی اند جی به شمار میرود. در سال های اخیر برند های دیگری به طور ویژه ای در مدت زمان محدود لباس های های اسلامی خود را به نمایش گذاشته اند اما این برند همچنین برند نایک یک اقدامی تازه برای زنان مسلمان راه اندازی کرد.

این لباس ها بلند و پوشیده به شکل عبا در رنگ های مشکی و سفید و بژ با طرح های مختلف است و شباهت بسیار زیادی به پوشش زنان محجبه در کشورهای عربی دارد.

در صورتی که همه لباس های این کمپانی را با طرح های غربی و اروپایی می شناسند این برای دومین بار بود که این شرکت مخاطبانش را با معرفی لباس هایی سنتی، مطابق با فرهنگ و یک مذهب خاص و متفاوت تر از قبل غافلگیر کرد. پیش از این شرکت دی اند جی از سری لباس هایی با طرح کیمونو که مطابق با فرهنگ شرق آسیا به خصوص ژاپن است رونمایی کرده بود.

این فعالیت عجیب و غریب شرکت D&G در صورت استقبال می تواند به مرور بر پوشش زنان مسلمان تاثیر گذار باشد و در مراحل بعد این پوشش را به سمت دلخواه خود سوق دهد.

 

مطالب مرتبط با نوشته که شاید دوست داشته باشید

زن با حجاب مسلمان بر روی فرش قرمز مد

مد از ورا مدا تا جک اند جونز

دیور برند لوکس جهانی

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن