آموزش و نگهداریاخبار و نکات

بر اساس پارچه لباس تابستانی بخرید.

روز های تابستانی به سرعت سپری میشوند و این گرما به اوج خود رسیده است اما چه کنیم که حتی در گرمای صد درجه این فصل دلچسب دوام بیاوریم؟آری!پوشیدن لباس تابستانه خنک

مهم ترین ویژگی برای خرید این لباس های تابستانی خنک اینست که الیاف آن از چه چیزی تشکیل شده است.در این مقاله با ۴ پارچه با قابلیت تنفس و مناسب گرمای تابستان آشنا شوید و از گرمای این فصل نهایت لذت ببرید!

انتخاب اول) لباس تابستانی نخی

ما نخ را با الیاف نرم و ملایم و راحتش میشناسیم. ویژگی خاص پارچه‌های نخی، امکان عبور هوا از بین الیاف ظریف آن است.

لباس‌های نخی را کجا بپوشیم؟

می‌توان گفت پارچه‌های نخی برای هر آب و هوایی مناسب هستند. آن‌ها را هم در هوای گرم و خشک و هم در هوای مرطوب می‌توان پوشید. اما لباس‌های نخی را هرگز ربای ورزش کردن نپوشید چون رطوبت را در خود نگه میدارند و باعث سرما خهوردگی شما میشوند.

یک نکته دیگر در رابطه با لباس های نخی اینست که اگر چه پارچه خنکی است اما معمولا کاربردی در لباس های مجلسی ندارند زیرا هم زود چروک میشوند هم فرم آنها به لباس های روزانه شبیه تر است.اگر دوست دارید از این پاچه برای لباس مجلسی استفاده کنید بهتر است با الیاف مصنوعی دیگر ترکیب شده باشد.

مزایای لباس‌های نخی

این پارچه علاوه بر خنک بودن و عبور هوا از الیاف لباس باعث کاهش گرمای بدن نیز میشود.لباس های نخی به پوست شما کمک میکند.این جنس از پارچه ضد حساسیت است

توصیه استایلیست: لباس‌های نخی را در خشک کن قرار ندهید! آن‌ها را در هوای آزاد قرار دهید که کمتر چروک شوند.

انتخاب دوم) از شلوار تا بلوز کتان

کتان یا همان لینن از گیاه کتان درست می‌شود و به خاطر خنکی بی‌نظیر و حس تازگی در هوای گرم شناخته می‌شود.

مزایای لباس‌های کتان

برتری کتان نسبت به نخ این است که کمتر چروک می‌شود و آسان‌تر صاف! پس اگر از اتو کشیدن متنفرید، کتان انتخاب اول شما است.

پارچه های کتان سبک هستند تراکم بالایی دارند و به همین دلیل قابلیت تنفس بیشتری دارند.این پارچه معمولا دوام بالایی داشته و کاربردی هستند

 

توصیه استایلیست: کتان فرمی شبیه به جین دارد، بنابراین یک شلوار کتان بهترین گزینه برای روزهای گرم تابستانی است که می‌خواهید یک تیپ روزمره و راحت داشته باشید.

انتخاب سوم) لباس‌های ریون

رایون، الیافی مصنوعی است که از درخت گرفته شده و طی پروسه‌ای تغییر پیدا می‌کند. ریون حسی شبیه به ابریشم، پنبه یا لینن در شما بوجود می آورد.

لباس‌های ریون را کجا بپوشیم؟

پارچه‌های ریون بهترین گزینه برای هوای گرم و خشک هستند، اما چون   که به هر حال جزو الیاف طبیعی به شمار نمی‌روند به اندازه لباس‌های نخی توانایی عبور هوا را ندارند و بنابراین برای هوای مرطوب نمی‌تواند انتخاب اول باشند.

مزایای لباس‌های ریون در چیست؟

ریون بافتی ظریف تر نسبت به لباس های نخی دارد انتخاب مناسب تری برای لباس مجلسی یا شومیز است این پارچه سبک لطیف و راحت است

 

توصیه استایلیست: رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم و پاستلی‌ها هم درخشش بیشتری برای فصل تابستان دارند و استایل زیباتری می‌سازند هم به دلیل جذب کمتر نور خورشید نسبت به رنگ‌های تیره، به خنک ماندن شما کمک می‌کند.

انتخاب چهارم) لباس‌ تابستانی با پارچه الیاف ترکیبی

بعضی پارچه‌ها با الیاف ترکیبی برای تابستان مناسب هستند، لباس‌هایی با الیافی از نخ، پلی استر، اسپاندکس، نایلون و کتان که در ترکیب با یکدیگر هم خنک هستند و هم فرم زیبایی دارند.برای ساخت استایل تابستانی خنک  میتوانید از این پارچه ها استفاده کنید.

این لباس‌ها کجا کاربرد دارند؟

بغضی از این پارچه‌های ترکیبی در لباس ورزشی به کار می‌روند، برتری این لباس‌ها نسبت به یک تی شرت نخی ساده این است که رطوبت را از خود عبور داده و اجازه میدهد عرق روی بدن خشک شود بنابراین در حین ورزش کردن هم خشک میمانید و هم خنک.

همچنین الیاف ترکیبی، بیشترین کارایی را در انواع لباس مجلسی دارند. این پارچه‌ معمولا  روی بدن بهتر فرم می‌گیرند و کمتر چروک می‌شوند. همچنین دارای رنگ‌بندی‌های درخشانی هستند که برای انواع بلوز یا پیراهن مجلسی تابستانی می‌توانید سراغشان بروید و یک ست خیره‌کننده بسازید.

توصیه استایلیست: پارچه‌هایی با الیاف ترکیبی معمولا مقاوم‌تر هستند پس با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را در ماشین لباس‌شویی بشویید.

 

برای لذت بردن از گرمای تابستان تنها کافی است بهترین لباس‌های فصل را انتخاب کنید، رنگ‌های روشن و جذاب، طرح‌های خلاقانه و خاص و فرمی که در عین راحتی روی تن زیبا دیده شود.

 

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن