دنیای مدبرندها و طراحان

با گوچی، این برند لوکس ایتالیایی آشنا شویم.

شاید وقتی حرف از خرید لباس از برند های معتبر و معروف میشود یکی از برندهایی که نامشان به سرعت تداعی میشود برند گوچی می باشد. برندی که همه ما آن را با لباس های لوکسش و عطر هایش میشناسیم. اما از تاریخچه  برند گوچی چیزی میدانید؟

با ما همراه باشید تا تاریخچه این برند لاکچری ایتالیایی را با هم مرور کنیم.

گوچی یک برند ایتالیایی است که توسط گوچیو گوچی تاسیس و راه  اندازی شد. این برند معروف ابتدا کار خود را با طراحی و تولید کیف و ساک های شیک آغاز کرد و پس از مدتی خط تولید های دیگرش را از جمله عطر، لباس های چرمی و.. راه اندازی کرد.

تاریخچه برند گوچی- شرکت گوچی در ایتالیا

تاریخچه برند گوچی

شرکت گوچی در سال ۱۹۲۱ در شهر فلورانس ایتالیا تاسیس شد. این شرکت یکی از زیر مجموعه های شرکت رینک فرانسوی می باشد.

در سال ۱۹۸۳ گوچی کسب و کار خود را به شهر رم هم منتقل کرد و آوازه این برند خوش نام نه تنها در ایتالیا بلکه در سراسر جهان پیچید. در سال ۲۰۰۹ گوچی به رتتبه چهل و یکم در میان صد شرکت برتر قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۵ گوچی یک تعهد با سازمان یونیسف برقرار کرد که بخشی از درامد خود را برای حمایت سازمان یونیسف برای زنان و کودکان آسیا و آفریقا قرار دهد.

شرکت گوچی با خشونت علیه زنان مخالف است و هر ساله اقداماتی در این رابطه برای حمایت از زنان انجام میدهد.

تاریخچه برند گوچی- موزه گوچی

داستان لوگو برند گوچی

هر برند موفقی داستانی دارد که فراز و نشیب های آن را حکایت میکند و نشان میدهد که یک شبه راه  صد ساله را طی نکردند. لوگو این برند دو حرف G در کنار هم است.

طرح ها و محصولات گوچی بی نظیر بودند. استفاده از چرم های نادر و کمیاب در محصولات گوچی یا خلاقیت ها و ظرافت این برند ستودنی است و شهرت جهانی دارد.

علت قرار گرفتن دو حرف G در لوگو برند گوچی به خاطر موسس آن گوچیو گوچی طراحی شده است که در حال حاظر این لوگو نشان دهنده ظرافت و خلاقیت این برند است.

تاریخچه برند گوچی- محصولات گوچی

محصولات چرمی گوچی

همانطور که گفته شد این برند ابتدا کار خود را با کیف و ساک های دستی آغاز کرد. و سپس شروع به تولید کفش، لباس و اکسسوری هایی از جمله عطر و… کرد.

او مدتی در لندن زندگی میکرد و در یک هتل معروف باربر بود. او در آن زمان به کیف دستی مسافران علاقه نشان میداد و از همان زمان ایده تولید کیف های مورد نظرش را در ذهن میپروراند.

گوچیو جوان برای یاد گرفتن صنعت چرم دوزی به یکی از کارگاه های چرم در لندن رفت تا دوخت چرم را به طور کامل آموزش ببیند. او پس از تمام کردن دوره آموزشش به ایتالیا بازگشت و کارگاه خود را راه اندازی کرد.

در زمان جنگ جهانی دوم که چرم بسیار نایاب شده بود سوارکاران از طرفداران اصلی این برند بودند.

رنگ های مطرح این شرکت رنگ سبز و قرمز می باشد که طراحی های ساده کفش های گوچی ثابت ماندن این رنگ ها را تثبیت کرد.

تاریخچه برند گوچی- محصولات کودکانه گوچی

مرگ گوچی و ضعف شرکت

سرانجام پس از ۷۳ سال زندگی گوچیو گوچی در سال ۱۹۵۳ درگذشت. اداره شرکت به دست پسران گوچی افتاد و پسران گوچی همانند پدر که سرشار از استعداد بودند روند صعودی شرکت را طی کردند.

اما این شرکت تماما مسیر صععودی را طی نکرده است و حتی به مرز ورشکستگی نیز رسید اما با تدبیر فوق العاده این شرکت سرپا شد و هم اکنون نیز شاهد شکوفایی و درخشش این شرکت هستند.

 طراح ارشد گوچی

تام فورد جوان با تغییراتی محسوس در سبک کلاسیک گوچی توانست گوچی را از بحران نجات دهد و موفقیت های بسیاری برای این شرکت فراهم آورد. پس از استخدام فورد به عنوان طراح ارشد مجموعه های موفق گوچی به سرعت روی صحنه های مد حاظر میشدند.

در سال ۲۰۰۳ شرکت کرینگ فرانسوی بیش از نیمی از سهام گوچی را خریداری کرد و این گامی بود که تام فورد با همکاری با شرکت گوچی دچار تردید شود و به سوی موفقیت خود و تاسیس برند خود با نام فورد قدم بردارد.

تاریخچه برند گوچی- محصولات گوچی

افتخارات گوچی

  • گوچی در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ جزو صد برند برتر دنیا قرار گرفت.
  • در سال ۲۰۱۳ ارزش دو حرف  G حدود ۲٫۴ میلیارد تخمین زده شده است.
  • پرفروش ترین نام ایتالیایی بود.

دانستنی های جالب برند گوچی

  •  در طول دهه ۱۹۳۰، گوچی از مسابقات اسب سواری که یک تفریح بسیار محبوب nر آن دوران بود الهام گرفت و شروع به طراحی و تولید قسمت های فلزی برای محصولات چرمی خود گرفت.این فلزات عموما شکلی شبیه به رکاب اسب داشتند.
  • در سال ۱۹۳۲ گوچی یک کفش با پاشنه تخت و مخصوص پیاده روی را با آب کاری طلا تولید کرد که تا به امروز به عنوان تنها کفش موجود در نمایشگاه و موزه هنر مدرن نیویورک وجود دارد.
  • از زیر مجموعه های برند گوچی می توان به Bottega Veneta ،Yves Saint Laurent ،Sergio Rossi ،Stella McCartney و Alexander McQueen اشاره کرد.
تاریخچه برند گوچی- محصولات آرایشی گوچی
مطالب مرتبط:

بیو گرافی و حقایق جالب زندگی کوکو شانل

سرگذشت برند والنتینو

برند دولچه و گابانا و طرح های اسلامی او

دیور برند لوکس جهانی

 

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن