اخبار و نکاتآموزش و نگهداری

با این ترفندها عمر لباس های خود را طولانی کنید

تقریبا برای همه ما پیش آمده که لباس مورد علاقه و گرانی که خریده ایم بعد از مدت زمان کوتاهی رنگ و کیفیت خود را از دست میدهند. برای مقابله با این مشکل چکارر کرده اید؟ قطعا خرید مجدد آن همه لباس به صرفه و عاقلانه نیست. در این مقاله سعی کردیم  روش های افزایش عمر لباس ها را به شما آموزش دهیم تا از آسیب رسیدن به لباس ها جلوگیری کنید.

ترفندهایی برای افزایش عمر لباس ها

انتخاب گزینه صحیح ماشین لباس شویی

همیشه قبل از شستشوی لباس ها،آنها را جدا کنید و با توجه به میزان کثیفی آنها از درجه و گزینه مناسب استفاده کنید. زیرا شستشوی لباس های نسبتا کثیف و کثیف تفاوت هایی از جمله دمای آب، میزان مواد شوینده، گزینه های شستشو وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید عمر لباس خود را افزایش دهید.

توجه به دمای آب

فرقی نمیکند که لباس ها را با ماشین لباس شویی یا با دست میشویید به هر حاال در شستشوی لباس همیشه از آب گرم یا ولرم استفاده کنید. آب سرد زمانی توصیه میشود که لباس های شما چندان کثیف نیستند.

ترتیب بندی صحیح لباس ها

لباس های بزرگ و کوچک را جداگانه در ماشین لباس شویی قرار دهید. کارشناسان معتقدند که لباس های کوچک و بزرگ باید جداگانه شسته شوند زیرا در این حالت لباس ها به راحتی حرکت کرده و به خوبی شسته میشوند.

برعکس نکردن لباس های پنبه ای و پشمی

یکی از ترفند هایی که باعث افزایش عمر لباس های پشمی شما میشود اینست که این لباس ها را برعکس داخل ماشین لباس شویی قرار ندهید زیرا اینکار باعث باقی ماندن مواد شوینده در بافت لباس میشود و با لباس شما آسیب میرساند.

بیشتر بخوانید: انواع پارچه و از بین بردن لکه‌های سمج یک راهنما برای شستشوی لباس

توجه به لیبل شستشوی لباس

اگر میخواهید لباس هایتان عمر طولانی تری داشته باشند برای شستن هر لباس به لیبل شستشوی آن توجه کنید و حدالامکان تلاش کنید تا تمام موارد و شرط ها را انجام دهید اگر میخواهید لباس هایتان عمر طولانی تری داشته باشند.

خارج کردن لباس ها از وکیوم

شاید نگهداری از لباس ها در وکیوم برای کوتاه مدت گزینه مناسبی باشد نگهداری بلند مدت باعث آسیب به لباس ها میشود. لباس ها باید در شرایط و تهویه مناسب قرار گیرند تا بتوانند عمر مناسبی داشته باشند.

نگهداری از لباس های کثیف

لباس های کثیف را برای مدت طولانی نگه ندارید. نگهداری از لباس های کثیف برای طولانی مدت باعث تجمع انواع میکروب ها و انگل ها میباشد این مورد مخصوصا برای لباس های ورزشی باید بیشتر توجه شود. سعی کنید در همان لحظه لباس ها را به سرعت بشویید.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن