سبک پوشیدنمردانه

نکات ضروری برای خوش‌پوشی در استایل دانشجویی پسرانه

انتخاب لباس دانشجویی پسرانه کار چندان سختی نیست اگر برخی از اصول و قواعد کلی را برای ساخت تیپ دانشجویی بدانید و رعایت کنید. این اصول و قواعد کمک‌تان می‌کنند با هزینه‌ای نه چندان زیاد مدل لباس دانشجویی مورد علاقه خودتان را پیدا کنید. اولین و مهم‌ترین پرسشی که باید از خودتان بپرسید این است که کمد لباس دانشجویی من باید چه چیزهایی را در خودش جا دهد. سپس نوبت به انتخاب رنگ و مدل لباس می‌رسد. در این مطلب تلاش کرده‌ایم به مجموعه‌ای از نکات مهم بپردازیم فقط پیش از خواندن، به یاد داشته باشید قرار نیست تمام گزینه‌هایی که معرفی کرده‌ایم را داشته باشید و امکان دارد  خیلی‌هایشان را همین حالا هم داشته باشید یا بعضی‌هایشان با استایل شما جور نباشند. این مقاله قرار است به شما ایده‌ دهد، نکات مهم را بگوید و برای خرید لباس جدید یا ست کردن لباس‌های قدیمی کمک‌تان کمک کند.

تیپ دانشجویی پسرانه و اهمیت تی شرت

خرید تی شرت را در اولویت اولتان قرار دهید به ویژه که می‌توانید آن را به راحتی یا زیر یک پیراهن مردانه با دکمه‌های باز بپوشید. مدل تی‌شرت‌ برای تیپ دانشجویی پسرانه ،شامل دو فرم یقه می شود؛ یقه گرد و یقه هفت. تی‌شرت یقه گرد به خصوص با پیراهنی که روی آن می‌پوشید خوب می‌شود و تی‌شرت یقه هفت را می‌توانید به تنهایی هم استفاده کنید.

  • روزهای اول مهر می‌توانید سراغ رنگ‌های شاد و روشن تابستانه بروید. اما اگر دوست دارید تی شرت مردانه‌ای بخرید که به درد روزهای بعد هم بخورد پیشنهاد ما انتخاب رنگ‌های طوسی، سرمه‌ای، سفید و مشکی است.
  • بعد از تی شرت نوبت به پولوشرت می‌رسد که نسبت به تی شرت رسمیت بیشتری دارد و استایل جدی‌تری برایتان می‌سازد.

مدل پیراهن مردانه ام چطور باشد؟

مدل پیراهن مردانه تان با توجه به وضعیت هوا می‌تواند آستین کوتاه یا آستین بلند باشد. توصیه ما این است که چناچه در حال حاضر قصد خرید پیراهن را دارید برای به صرفه جویی در هزینه‌ها،  خیلی به فکر خرید پیراهن مردانه آستین کوتاه نباشید. چون نهایتا یک ماه می‌توانید از آن استفاده کنید. البته اگر از قبل پیراهن مردانه آستین کوتاه دارید با خیال راحت از آن استفاده کنید، ولی وقتی قرار به خرید پیراهن مردانه است به سراغ گزینه‌های آستین بلند بروید.

  • برای انتخاب رنگ، به تی شرت‌هایی که دارید توجه کنید. خوب تر است رنگ‌های مکمل یا متضاد تی‌‌شرت‌هایتان را انتخاب کنید تا اگر خواستید پیراهن را روی این تی شرت ها بپوشید، ترکیب جالبی ایجاد شود. در غیر این صورت سراغ رنگ‌های خنثی بروید.
  • توجه به رنگ کفش هم برای شمانکته ای قابل توجه است چون گاهی وقت ها هماهنگی بین رنگ کفش و پیراهن، به ویژه در تیپ اسپرت دانشجویی، ترکیب زیبایی به وجود می‌آورد. به یک ست لباس با پیراهن و کفش سرمه‌ای و شلوار جین روشن فکر کنید!
  • اگر دوست دارید یک سرمایه‌گذاری خوب کنید، در کنار یک پیراهن چارخانه یا کاملا ساده، حتما یک پیراهن جین مردانه هم بخرید. مزیت جین این است که به راحتی با خیلی لباس‌ها ست می‌شود و تیپ دانشجویی پسرانه ای برایتان فراهم میکند که شیک و اسپرت است.

پلیور یا سویشرت مردانه؛ کدام به دردم می‌خورد؟

سویشرت ها به راحتی با شلوار جین مردانه ست می‌شوند و استایل اسپرت می‌سازد  و پلیور را می‌توان به همراه شلوار کتان مردانه برای داشتن یک ست نیمه‌رسمی پوشید. برای انتخاب هودی یا سویشرت می‌توانید به سراغ رنگ‌هایی مانند نارنجی، سبز تیره، کرم، مشکی و قرمز بروید. این رنگ‌ها برای نیمسال اول تحصیلی که هوا خنک و سرد است، بسیار مناسب اند. برای انتخاب پلیور هم سراغ رنگ‌هایی نظیر طوسی، سرمه‌ای، مشکی، آبی، قرمز و پرتقالی بروید. برای داشتن یک تیپ خاص می‌توانید زیر پلیورتان پیراهن مردانه بپوشید و بگذارید یقه‌اش دیده شود. اگر اغلب نیمه‌رسمی می‌پوشید سراغ پلیورهایتان بروید و برای اسپرت پوشی از سویشرت یا هودی استفاده کنید.

کت تک مردانه، ضروری یا غیر ضروری؟

اگر خیلی‌خیلی به شیک پوشی اهمیت می‌دهید و  هزینه بیشتر برایتان اهمیتی ندارد، پیشنهاد می‌کنیم کت تک مردانه را به کمد لباستان اضافه کنید. کت تک مردانه پارچه‌ای دو دکمه به رنگ سرمه‌ای یا مشکی و کت تک جین مردانه با رنگ تیره دو عضو تازه کمد شما می‌شوند که ست لباس دانشجویی پسرانه شما را تکمیل خواهند کرد. اگر بیشتر اسپرت می‌پوشید کت تک جین را جایگزین کت تک پارچه‌ای کنید. اگر هم این گزینه‌ها را دارید می‌توانید کت تک پارچه‌ای را با تی‌شرت یقه هفت یا پیراهن بپوشید و کت جین را با تی‌شرت یقه گرد و پولوشرت ست کنید.

دو مدل شلوار برای تیپ دانشجویی پسرانه

برای متنوع بودن تیپ دانشجویی پسرانه تان دست کم به دو نوع شلوار احتیاج دارید: یک شلوار جین و دو شلوار مردانه کتان.

  • شلوار جین: شلوار جین میتواند با تی شرت، پیراهن و یا هر دو ست شود . در ضمن در فصل زمستان به راحتی با هودی، سویشرت و پلیور مردانه میتوان پوشید. توصیه ما این است که حتما یک شلوار جین مردانه تیره داشته باشید و اگر پولتان اضافه ماند به سراغ رنگ‌های روشن‌تر بروید.
  • شلوار پارچه‌ای مردانه: برای روزهایی که تمایل دارید رسمی‌تر به نظر برسید، شلوار کتان مردانه گزینه خوبی است. اگر لاغر هستید سراغ مدل شلوار مردانه اسلیم فیت بروید و اگر کمی توپر هستید یا اضافه وزن دارید از مدل‌هایی با فیت معمولی استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل سرمه‌ای، مشکی، شیری و طوسی گزینه های خوبی هستند. دو رنگ اول برای زمستان مناسب‌ترند.

به چه کفشی نیاز دارم؟

کفشی که برای ساختن تیپ دانشجویی پسرانه استفاده می‌کنید باید شامل حداقل یک مدل رسمی و یک جفت کفش روزمره شود. چهار مدل لوفر، اسنیکر، نیم بوت و کفش چرمی رسمی مدل‌هایی هستند که به درد شما میخوردند. اسنیکر برای تیپ روزمره دانشجویی، لوفر برای تیپ نیمه رسمی و کفش مردانه برای ساختن استایل کاملا مردانه بسیار مناسب است. تکلیف بوت هم که مشخص است؛عالی برای روزهای بارانی و برفی و همراه شدن با جین و کاپشن. موقع خرید کفش مردانه یادتان باشد رنگ‌های تیره برای روزهای سرد و بارانی نیمسال اول ایده‌آل هستند.

خرید کیف دانشجویی پسرانه یا کوله پشتی؟

کیف چرم مردانه رسمی یا سایر مدل‌های کیف دستی، گزینه های خوبی برای آن دسته از روزهایی هستند که تیپ نیمه رسمی زده‌اید ولی کوله پشتی بیشتر به کار وقت‌هایی می‌آید که اسپرت پوشیده‌اید. اگر علاقه مندید کیفی بخرید که با بیشتر تیپ‌هایتان ست شود به سراغ کیف مدل پستچی بروید.

لباس‌هایی برای گرم شدن

خرید پالتو، کاپشن، ست شال، کلاه و دستکش، تقریبا آخرین چیزی است که به آن ها نیازمندید. موقع خرید این وسایل نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  •  پالتو نسبت به کاپشن رسمیت بیشتری دارد. اگر هزینه زیاد آخرین چیزی است که در نظر دارید و چندان هم اهل زدن تیپ رسمی نیستید، خرید کاپشن مردانه تیره را به پالتو مردانه ارجحیت دهید.
  • خوب است رنگ شال با کلاه و دستکش تناسب داشته باشد و رنگ هر سه این‌ها به کاپشن تان بیاید. پس پیش از انتخاب کاپشن سراغ خرید این مثلث گرمایشی نروید.

۹ نکته تکمیلی برای داشتن تیپ دانشجویی شیک

  • لایه لایه لباس بپوشید. ترکیب پلیور یقه هفت که از زیر یقه آن یک بلوز یقه گرد با رنگ متضاد دیده می‌شود، پوشیدن بلوز آستین کوتاه روی پلیور آستین بلند و در نهایت پوشیدن پیراهن مردانه روی تی شرت،باعث جذابیت بیشتر در ظاهرتان میشود.
  • اگر کمی چاق هستید یا اضافه وزن دارید از تناژهای تیره هر رنگی استفاده کنید و اگر لاغر هستید با خیال راحت سراغ رنگ‌های روشن‌تر هم بروید.
  • پسرانی که شانه‌های پهن و میان تنه لاغر دارند تقریبا می‌توانند هر نوع لباسی بپوشند؛ هم تنگ و هم گشاد.

  • اگر تمایل دارید قد بلندبه نظر برسید موقع خرید شلوار سراغ شلوار فاق بلند بروید و اگر قدتان بلند است و نمی‌خواهید پاهایتان کشیده به نظر آیند به سراغ شلوار با فاق متوسط بروید.
  • در هیچ شرایطی شلوار فاق کوتاه نپوشید، دانشگاه و غیر دانشگاه هم ندارد.
  • عناصر اصلی کمدتان شامل شلوار جین و پارچه‌ای، تی شرت و پولوشرت، پلیور یا کاردیگان، کفش رسمی و روزمره، کاپشن یا پالتو می‌شود.
  • رنگ‌هایی مثل سفید، مشکی، طوسی و سرمه‌ای را به عنوان چهار ضلع یک مربع در خاطرتان نگه دارید. هر کدام از این رنگ‌ها را می‌توان با مجموعه بزرگی از رنگ‌های دیگر یا حتی با سایر اضلاع ترکیب کرد و نتیجه خوبی گرفت.

  • در کنار داشتن رنگ‌های خنثی، چند تکه لباس رنگی هم بخرید. رنگ‌های شاد سن شما را کمتر می‌کنند و نشاط و شادی بیشتری به ظاهرتان تقدیم میکنند.
  • اگر می‌خواهید اساتیدتان را تحت تاثیر قرار دهید و در آینده با آن‌ها همکاری کنید، از حالا شبیه شغل و موقعیتی که دوست دارید لباس بپوشید.

در نهایت به خاطر اشته باشید قبل از هر کاری سبک خاص خودتان را بیابید. عکس‌هایی از استایل مردانه مورد علاقه‌تان را در یک پوشه اختصاصی جمع آوری کنید. مشاهده کنید کدام  از این استایل‌ها بیشتر به شخصیت شما نزدیک است و پوشیدن آن در محیط دانشکده مشکلی ندارد. گام بعدی این است که به سراغ شناسایی لباس‌های کمدتان بروید و ببینید کدام یک از لباس‌های مربوط به این استایل‌ها را دارید و کدام یک را ندارید. اگر وقت خرید ندارید یا دل‌تان خواست صدها مدل لباس مردانه متنوع و با کیفیت را در یک مجموعه ببینید می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی تیپ تیک بزنید. موفق باشید!

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن