برندها و طراحاندنیای مد

خرید لباس به نفع مادران تنها

مادران زیادى در سرزمین ما هستند که تمام بار زندگى را به تنهایى بر دوش می‌کشند. این مادران یا همسرانى معتاد و ناتوان دارند یا همسران‌شان را از دست داده‌اند و  نمی‌توانند هیچ حمایتى از آن‌ها به عمل بیاورند. در چنین شرایطی بنیادهاى خیریه زیادى این زنان را تحت پوشش قرار می‌دهند تا به آن‍ها کمک کنند . یکى از این بنیادها که هدفش توانمند سازى مادران و شاغل کردن آن‌هاست «بنیاد دایان»است .

برندى که در زمینه تولید پوشاک کودکان (شش ماهه تا هشت ساله)، کالای خواب و کیف‌هاى چرمى زنانه فعالیت و عواید فروش محصولاتش را صرف نجات زندگى مادران و فرزندان‌شان می‌کند. با این بنیاد و محصولات زیباى آن بیشتر آشنا شوید.

بهترین راه حمایت از کودکان آسیب دیده

سهیلا شیشه چیان بنیان گذار دایان است و می‌گوید: «یکى از دغدغه هایى که سالهاست ذهن من و دوستانم را درگیر کرده  وضعیت اسفبار بسیارى از کودکان کشورمان است. ما همواره به دنبال یافتن جواب یک سوال بودیم و آن اینکه چطور می‌شود نه براى کوتاه مدت بلکه بطور بنیادى سرنوشت کودکانى را که در معرض بدترین صدمات اجتماعی از قبیل آزارهاى جسمى و روحى، سوء تغذیه و … هستند، تغییر داد. »

شیشه چیان می‌گوید: «ما بهترین روشى که آینده کودکان را تامین می‌کند و به آن‌ها اجازه رشد سالم و طبیعى بودن را می‌دهد در کنار مادران‌شان ارزیابی و از اسفند ۱۳۹۴ شروع به فعالیت کردیم. براى ما روشن بود که با توجه به ابعاد این مشکلات تنها می‌توانیم بخش کوچکى از این گروه‌هاى آسیب دیده را تحت پوشش قرار دهیم و با توجه به امکانات کم خود نمی‌توانیم زنانى که خود مشکل اعتیاد دارند را به کار بگیریم. از نظر ما این مسائل تنها از طریق ارگان‌هاى نیرومند دولتى و با برنامه‌ریزی‌های همه جانبه قابل حل و کنترل است.» او ادامه می‌دهد: «براى ما بسیار اهمیت داشت تا بنیادى را راه اندازى کنیم که توجه اکید روى به کار‌گیرى نیروى خود مادران داشته و از روی ترحم بنا نشده باشد. دراین خصوص روی فرهنگ کار تاکید داشتیم. مادران باید به توانایی‌هاى خود پى ببرند و بدانند قادرند براى خود و فرزندان‌شان زندگى خوب و با عزتى را فراهم کنند، تنها در این صورت است که فرزندان آن‌ها سالم و با اعتماد به نفس تربیت شده و آماده مسئولیت‌هاى بعدى خود خواهند شد. «تاکید ما روى کیفیت و نه کمیت است و اگر قرار است فقط ۱۰ بچه را تحت پوشش قرار دهیم به آن‌ها در تمام ابعاد مثل امکانات تحصیلى، پزشکى و یا مشکلات روحى روانى یارى می‌رسانیم.»

چگونگی شناسایی مادران

«ما در همکاری‌هایى که با مجموعه‌هاى مشابهى مثل آواى ماندگار و یا رایحه داشته‌ایم، توانسته‌ایم نه تنها از ظرفیت‌هاى بالقوه‌ی این زنان بهره بگیریم بلکه میتوانیم این مادران را شناسایى کنیم. در حال حاضر چهار زن در کارگاه مشغول به کار و کسب درآمد هستند و به مرور به تعداد این زنان اضافه خواهد شد.»

مدل‌هاى استاندارد و خاص

در دایان به هر ریزه‌کارى دقت زیادى می‌شود و از هر مدل تعداد محدودى تولید می‌شود و این مسئله یکی از نکاتی است که دایان را از دیگران متمایز می‌کند.

مدیر دایان در رابطه با طراحى محصولات به نکته خوبى اشاره می‌کند، نکته‌اى که می‌تواند الگوى خیریه‌هاى دیگر هم باشد: «چیزى که ما در رفت وآمدهایمان متوجه شدیم این است که خیلى از تشکیلاتى که در تهران هستند و هدف کمک کردن دارند به طراحی‌ها و کیفیت، توجه لازم را ندارند و در نهایت قادر به فروش کالاهاى تولیدى خود نیستند.» او می‌گوید: « مثلا خود من به بازارچه هاى خیریه می‌روم و دوست دارم براى کمک کردن چیزى بخرم ولى محصولات آنقدر بد است که فقط براى اینکه یک پولى داده باشم خرید می‌کنم ولى بعد قابل استفاده نیست.»

فروش لباس‌ها به نفع کودکان ومادران‌شان

شیشه چیان می‌گوید من معمار هستم و معمارى ارتباط مستقیم دارد با هنر و زیبایى‌شناسى و همین مسئله به من این امکان را داده تا بتوانم خودم لباس‌ها را طراحى کنم. «قدم به قدم سر هر دوخت و دکمه‌ای بحث می‌شود  و در انتها به مادرانى که در حال حاضر مشغول کار در کارگاه هستند سپرده خواهد شد.»

جنس محصولات دایان تا حد امکان از الیاف طبیعى است تا پوست بچه‌ها دچار حساسیت پوستى نشود و به طبیعت آسیب نرساند. خرید این محصولات نه تنها کمک به کودکان و مادران است بلکه حمایت از تولید ملى و خرید مناسب و زیبایى است که لایق فرزند شماست.

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن