سبک پوشیدنمردانه

راهنمای انتخاب کفش مناسب برای مردان

هر مردی برای موقعیت های مختلف به کفش های متفاوتی نیاز دارد و برای خرید کفش مردانه گزینه هایی پیش رو دارد، اما شاید انتخاب از میان آن همه مدل سخت باشد این راهنما به شما کمک میکند که با یک انتخاب عاقلانه کفش خود را انتخاب کنید.

داشتن یک جفت کفش مناسب در جا کفشی لوکس نیست،بلکه یک ضرورت است. مردان به ندرت کت و شلوار خود را تعویض میکنند پس برای استفاده از آن و تکراری نشدن به اکسسوری از جمله کفش نیازمندند. برای خرید کفش مردانه به این نکات توجه کنید.

کفش ها مدل های متنوع و متفاوتی دارند بعضی از آنها در قسمت پنجه گرد و بعضی نوک تیز هستند و علاوه بر این تفاوت های دیگری نیز دارند. برای انتخاب آنها به این نکته توجه کنید که:

اگر انگشت میانی شما از بقیه انگشتان بلند تر است:

برای خرید کفش مردانه به سراغ کفش هایی بروید که پنجه آن تیز است.

اگر انگشت شست شما از بقیه انگشتان بلند تر است:

برای خرید به سراغ کفش هایی بروید که پنجه گرد دارند.

کفش آکسفورد

یکی از کفش های بی نظیر و انتخابی مناسب برای آقایان کفش های آکسفورد می باشد. این کفش ها را برای موقعیت های رسمی و غیر رسمی میتوانید بپوشید. کفش آکسفورد که نام آن برگرفته از دانشگاه آکسفورد است یک نسخه جدید و به روز کفش های اکسونیست بود که دانشجویان دانشگاه آکسفورد آن را میپوشیدند. این کفش به سرعت جایگزین کفش ها شد و با استقبال دانشجویان مواجه شد.

یکی از دلایل محبوبیت آکسفورد مینیمال بودن آن است که تقریبا در همه جا میتوان آن را پوشید. تنوع رنگ آن برای ست کردن با تمامی لباس ها بسیار زیاد است اما اگر به دنبال انتخاب کفشی هسید که همیشه با همه لباس هایتان ست کنید، آکسفورد چرمی مشکی بهترین گزینه است.

کفش دربی

کفش دربی، که همچنین به نام گیبسون یا blucher شناخته می شود، در ابتدا به عنوان یک بوت ورزشی شناخته میشد اما در قرن بیستم برای راه رفتن در خیابان های شهر هم از این کفش استفاده شد.

کفش های دربی شباهت بسیار زیادی با آکسفورد دارند که شاید حتی در نگاه اول تفاوت آنها مشخص نباشد. این کفش راحت تر از آکسفورد بوده و شاید به خاطر حفظ کردن ویژگی ورزشی آن است احتمالابه همین دلیل هم هست که دربی نمونه رسمی آکسفورد شناخته میشود.

کفش مانک

کفش مانک هم برگرفته از طراحی کفش آکسفورد می باشد. این کفش از اواسط سال ۲۰۰۰ به بازار عرضه و تا بحال نیز طرفداران بسیار زیادی داشته است. اگر به دنبال یک طرح خاص برای خرید کفش مردانه میگردید و از سادگی کفش های آکسفورد خسته شدید میتوانید از این گزینه ایده آل استفاده کنید.

این کفش یا دارای بند های سگک دار است که قابلیت تنظیم سایز را به شما میدهد. در خرید این کفش به این نکته توجه کنید که حتما چرمی دولایه داشته باشد و نوع چرم به کار رفته در آن مرغوب باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید محصولات چرمی

 

برای مهمانی یک جفت کفش مانک بسیار عاقلانه است.

کفش لوفر

این کفش بدون بند در واقع بزرگ ترین ویژگی آن است که آن را از دیگر کفش ها جدا کرده است. این کفش ها بیشتر برای موارد کژوال و روزمره استفاده میشوند و به علت راحتی و هزینه مناسب میان مردان بسیار محبوب است.

این کفش ها ابتدا به عنوان دمپایی در دربار سلطنتی انگلیس استفاده میشد اما پس از مدتی با استفاده بازرگانان و وکلا این کفش در میان مردم به محبوبیت رسید.

اگر به دنبال راحتی و ساخت استایل مینیمال و کژوال خود هستید کفش لوفر بهترین گزینه است.

چکمه چلسی

داشتن این نوع چکمه ها یک اصل مهم در کمد آقایان خوش لباس است و با توجه به شکل و طرح ساده ولی جذاب آن که هیچ گاه از دایره مد خارج نمی شود.از طرح های جیر ساده و راحت آن گرفته تا انواع مدل چرمی، چکمه های چلسی منطبق با هر تیپ، راحت و پیرو مد روز است. شما چه بصورت غیر رسمی و راحت لباس پوشیده باشید و چه به صورت نیمه رسمی، انتخاب این چکمه ها گزینه بسیار مناسبی می باشد.

تاریخچه استفاده از آن به دوره ویکتوریا در بریتانیا باز میگردد. چکمه ها ی چلسی توسط فرد سازنده کفش های ملکه ویکتوریا  یعنی J. Sparkes-Hall ابداع شد.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن