زیباییارایش و سلامت پوست

نکات آرایشی و زیبایی برای خانوم های مسن

همه ما تاثیر آرایش بر روی چهره خود را دیده ایم اما سوال اینست آیا آرایش میتواند ما را به نسخه جوانترمان بازگرداند؟ قطعا همینطور است. البته با ابزار و راهنمایی مناسب. این مقاله راه کار های جوان شدن پوست را به شما میگوید و کمک میکند که جوان بمانید.

راه کارهای جوان شدن پوست با استفاده از ارایش

حذف پودر

خب این خاصیت پودر است که صورت ما را میپوشاند. مخصوصا اگر پوست چربی کافی داشته باشد اما با مرور زمان و افزایش سن میزان تولید چربی پوست کاهش یافته و پوست به تدریج خشک میشود و استفاده از پودر های آرایشی باعث خشکی بیشتر میشود.

راه کار ما به شما برای این مشکل اینست که به جای استفاده از پودر از اسپری های تثبیت کننده استفاده نمایید. قبل از شروع آرایش یک لایه کرم مرطوب کننده را به صورت خود بزنید. بسیاری از خطوط صورت شما میتواند با استفاده از کرم قبل از آرایش کاهش یابند یا حذف شوند.

شما میتوانید در آرایش خود از کرم برنزه کننده نیز استفاده کنید.

استفاده از پودر های فشرده

با گذر زمان پوست به تدریج چروک و جمع میشود و این مسئله باعث میشود که پوست شما گود دیده شود. اما با این حال چه کسی است که دلش نخواهد در این مدت ابرو ها و مژه هایش مثل ستبق درخشنده و زیبا نباشد؟

یکی از روش های جوان شدن پوست اینست که قبل از استفاده از ریمل و ریمل ابرو مقداری پودر شل را به یک برس مژه و ابرو آغشته کنید و آن را روی مژه و ابروی خود قرار دهید. با این کار حجم ابرو ها و مژه های شما دوبرابر میشود.

از بین بردن چین و چروک

کارشناسان میگویند مراقب چین و چروک های صورتتان باشید و با گذر زمان و افزایش چین و چروک جبران آن غیرممکن تر میشود. بیایید به آنها ثابت کنید که میتوانید با آنها مقابله کنید.

شما میتوانید حتی بدون جراحی پلاستیک هم صورت جوان و بدون چین و چروکی داشته باشید این روشی است که سالها بازیگران هالییود هم از ان استفاده میکنند.

این روزها محصولات متنوعی از محصولات ضد پیری و مراقبت از پوست تولید شده است با توجه به پوست خود بهترین آنها را انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید.

استفاده از محصولات روغنی

با مرور زمان طبیعی است که ابرو و مژه های شما نازک شود اما کمکی که میتوانید بکنید اینست که ردپای ریمل را از روی انها بردارید. شما برای اینکار میتوانید از محصولات baby oil یا یک شیر پاکن مناسب استفاده نمایید.

اگر چه شاید به نظر برسد که این محصولات برای کودکان باشد اما این را فراموش نکنید که شما نمیخواهید به طور مستقیم روغن را به صورت خود بزنید.

برای این کار اتدا مقداری از آن را روی یک پنبه گذاشته و چشمان خود را ببندید سپس به آرامی پنبه را به چشما بمالید و ارام روی آنها بکشید بار دیگر این کار را تکرار کنید تا لکه و ریملی باقی نماند.

استفاده از مرطوب کننده های رنگی

همیشه پوست دست و صورت خود را مرطوب نگه دارید. پوست مرطوب باعث جوان ماندن بیشتر میشود. مرطوب کننده مورد علاقه خود را بخرید البته در زمستان بهتر است از نوع رنگی آن استفاده کنید.

در زمستان پوست سایه ای تیره تر دارد و بهتر است رنگ پوستتان را اینگونه کنترل کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که همیشه قبل از اینکه آرایش خود را شروع کنید ضد آفتاب خود را در زیر آرایش قرار دهید مهم نیست که زمستان است یا تابستان.

استفاده بهتر از رژ گونه

شما در این دوران باید برای جوان شدن پوست تلاش کنید. بهترین راه نیز جلوگیری از خشکی پوست و ایجاد خطوط بر روی آن است.

شما میتوانید  به جای استفاده از یک رژ گونه پودری از راه ساده تری استفاده کنید مثلا از رژ لب های صورتی، قرمز به عنوان رژ گونه استفاده نمایید و پس از کشیدن آن بر روی گونه ها با استفاده از یک قلمو اثر سرخی و رنگ آن را تا حدی که دوست دارید خنثی کنید.

ترفند های خط چشم کشیدن

شما دیگر از دوران نوجوانی فاصله گرفتید و نمیتوانید خط چشم خود را هر چقدر که دوست دارید دنباله دار بکشید. یک دنباله کوتاه اما جذاب به شما کمک میکند تا زیبا دیده شوید.

استفاده از یک کارت ویزیت میتواند به شما کمک کند که اندازه کشیدن خط چشم را کنترل کنید. آن را در قسمت پایینی چشم گذاشت و خط چشم خود را با اندازه مناسب بکشید. زمانی که ان را برمیدارید هیچ بهم ریختگی وجود ندارد.

کانتورینگ لب ها

لب ها هم با گذر زمان چروکیده و افتاده میشوند. برای جوان شدن پوست به خصوص لبها از روش کانتورینگ استفاده کنید.

آیا میخواهید لب هایتان حجم بیشتری داشته باشد؟ پس از کشیدن رژلب خود دو تا چهار نقطه در مرکز دهان خود پیدا کنید و با کانسیلر  و های لایتر ها آن را برجسته کنید.

از یک برس سفت و تمیز برای ترکیب کردن رنگ لب و این نقاط استفاده کنید.

استفاده از ماسک های متفاوت

هر قسمت از چهره شما دارای نیاز های متفاوتی است. خاک میتواند حفره ها را در کنار چانه و بینی بپوشاند. گونه ها به شدت در برابر سرما و آفتاب حساس هستند همچنین پیشانی یا بسیار چرب است یا با خشک شدننش میتواند مشکل ساز شود.

به همین دلیل استفاده از ماسک های متفاوت برای نقاط مختلف صورت الزامی است.منافذ مسدود شده می توانند با ماسک های خاک رس، ماسک بابونه و ژل تمیز شوند. تعادل را می توان با پوست زغالسنگ یا گل سرخ در پوست پیشانی بازسازی کرد. هیدروژل را در زیر چشم فراموش نکنید!

مطالب مرتبط:

هشت روش زیبایی بدون استفاده از آرایش

نه ترفند آرایشی مفید برای چشم های کوچک

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن