سبک زندگیورزش و سلامتی

راه کارهای طبیعی برای از دست دادن وزن در ده روز

شاید به نظر شما هم از دست دادن وزن در ده روز غیرممکن و انجام نشدنی باشد اما ما به شما ثابت میکنیم که این کار شدنی و ممکن است. شاید شما هم از اینکه لباسی را بخواهید اما به دلیل چاقی نتوانید آن را بپوشید خسته شده باشید.

برای بسیاری از مردم از دست دادن وزن بسیار سخت است اما اگر شما به دنبال راه حلی سریع و طبیعی برای این کار میگردید با این مقاله همراه باشید تا ده راهنمایی ساده و طبیعی برای از دست دادن وزن خود را پیدا کنید.

گام اول: غذای سالم بخورید.

نمیتوانید توقع داشته باشید در برنامه غذایی روزانه تان دائما غذاهای آماده و فست فود وجود داشته باشد اما بخواهید که لاغر شوید و لاغر بمانید. برای از دست دادن وزن به صورت طبیعی اولین کاری که باید انجام دهید اینست که غذاهای آماده را کنار گذاشته و از سبزیجات، میوه جات و غلات تازه استفاده کنید.

میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. این مواد به علت چربی کممی که دارند باعث میشوند شما به سرعت وزن خود را کاهش دهید. استفاده از سبزیجاتی مانند کرفس به شما بسیار کمک خواد کرد.

گام دوم: حذف نشاسته و شکر

شما هم بسیار شنیده اید که قند و نشاسته باعث چاقی میشوند. حالا به رژیم غذایی خود نگاه کنید و تا جایی که ممکن است این دو ماده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

البته به طور کامل این ماده را حذف نکنید زیرا بدن به میزان کافی به این مواد احتیاج دارد و استفاده بیش از حد آن موجب چاقی میشود. در نبود قند انسولین به چربی های بدن حمله میکند و باعث از بین رفتن آنها میشود.

برای کم کردن شکر میتوانید در هنگام نوشیدن چای یا قهوه از قند و شکر استفاده نکنید و به جای آن از مواد طبیعی مانند توت یا کشمش استفاده کنید. استفاده از غذاهای نشاسته دار را نیز به حداقل ممکن برسانید.

البته باز هم به شما توصیه میکنیم که با یک پزشک تغذیه صحبت کنید.

گام سوم: دندان سالم داشته باشید.

شاید فکر کنید دندان سالم ربطی به از دست دادن وزن نداشته باشد اما باید بگویم که اشتباه فکر میکیند. شما یک شام عالی و خوش طعم را خورده اید حالا وقت آن رسیده است که مراقبت از دندان هایتان را شروع کنید.

فراموش نکنید که بعد از مسواک زدن حتما از نخ دندان استفاده کنید. شاید یکی از مواردی که باعث از دست دادن وزن شما شود اینست که بعد از مسواک زدن و نخ دندان دیگر تمایلی به خوردن غذای اضافه نداشته باشید.

گام چهارم: صبحانه سالم بخورید.

دیگر نیازی نیست که ما بگوییم صبحانه مهم ترین وعده غذایی است و باید به طور کامل مصرف شود. صبحانه ای کامل و سالم. صبحانه خوردن را ترک نکنید و اگر صبحانه نمیخورید برای لاغر شدنتان حتما این کار را انجام دهید.

صبحانه خوردن سریع ترین راه برای کاهش وزن است. استفاده  از یک صبحانه کامل اعم از تخم مرغ یا حبوباتی مانند عدس یا لوبیا و ماست و.. سوخت و ساز یا متابولیسم شما را افزایش میدهد و باعث میشود در طول روز اشتهای کمتری نسبت به دیگر غذا ها داشته باشید.

گام پنجم: قهوه یا چای بنوشید.

قهوه یا چای را در برنامه صبحگاهی خود قرار دهید که این مورد برای بیشتر مردم اتفاق افتاده و جزئی از زندگی روز مره شده است. با این حال حتی اگر از خواب دیر بیدار شده اید یک فنجان چای یا قهوه بنوشید.

قهوه به یا چای به علت داشتن آنتی اکسیدان هایی از آسیب سلول ها جلوگیری میکنند و همچنین باعث میشود آب اضافی اطراف شکم شما خارج شود و این به روند سلامتی شما و کم کردن وزنتان کمک میکند.

البته باز هم میانه را فراموش نکنید و بیش از اندازه قهوه ننوشید.

گام ششم: حذف کربوهیدراتهای سفید

اگر میخواهید سریع  و در کمترین زمان لاغر شوید باید کربوهیدراتهای سفید را از برنامه غذاییتان حذف کنید. کربوهیدراتهای سفید در غذاهایی مانند نان، غذاهای سرخ شده، ماکارانی و غلات میباشد.

شما این مواد را به کمترین حد ممکن برسانید و معجزه آن را مشاهده کنید. اگر میخواهید به تناسب اندام برسید مواد سالم را جایگزین این مواد کنید.

گام هفتم: از کالری مایع دوری کنید.

نوشیدنی هایی مانند قهوه به میزان بسیار کمی کالری مایع دارند که البته این نوشیدنی به  چاقی شما کمک نمیکند اما اگر نوشیدنی هایی که کالری و قند بالایی دارند مانند انواع  آبمیوه های صنعتی لیموناد و…  در برنامه غذایی هر روزتان هست برای از دست دادن وزن سریع، کنار بگذارید.

به جای نوشیدنی های صنعتی میتوانید آب طبیعی میوه ها را به طور طبیعی در منزل بگیرید و نوش جان کنید.

گام هشتم: میوه به عنوان میان وعده

برای بسیاری از مردم خوردن میوه در محل کار بسیار تعجب آور و حیرت انگیز انگیز است. در تمام طول روز و در حالی که ما از تنقلاتی مانند شکلات و دیگر مواد استفاده میکنیم میتوانیم از میوه ها به جای این مواد کمک بگیریم.

میوه با انرژی خوب و طبیعی، همچنان مواد مغذی و کم کالری میتواند در روند لاغری شما تاثیر به سزایی بگذارد. شما از آن به جای قند و شکر مصنوعی استفاده کنید و وزن خود را در ده روز کاهش دهید.

گام نهم: شکلات میل کنید.

احتمالا با عقل جور در نمی آید که در موارد بالا گفته شد از این مواد دوری کنید اما در این نکته به شما توصیه شد که شکلات مصرف کنید. شکلات کاکائویی به میزان بسیار زیادی به شما کمک میکند.

شکلات فواید بسیار زیادی دارد. یکی از خواص شگفت انگیز آن لاغری سریع است. اگر میوه را به  عنوان میان وعده دوست ندارید میتوانید از شکلات کاکائویی برای میان وعده استفاده کنید .

گام دهم: پیاده روی کنید.

یکی دیگر از عوامل موثر از دست دادن وزن سریع پیاده روی و قدم زدن روزانه است. شما هر روز نیم ساعت را به پیاده رویی اختصاص دهید. این کار علاوه بر لاغری به شما احساس خوبی میدهد.

برای پیاده روی یک محیط مناسبی را پیدا کنید که منظره دلنوازی داشته باشد.

منبع: بیوتی اند تیپز

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن