اخبار و نکاتاخبار مد

رنگ سال ۲۰۲۰ چه رنگی است؟

قانون رنگ سال از سال ۲۰۰۰ شروع به اجرا کرد و مردم هم استقبال بسیار زیادی از آن کردند و هر ساله با نزدیک شدن با اغاز سال نو میلادی این رنگ به طور رسمی معرفی میشود. موسسه پنتون امسال رنگ سال ۲۰۲۰ را آبی کلاسیک معرفی کرد. جزئیاتی در این باره وجود دارد که در این مقاله سعی میکنیم به آن بپردازیم.

موسسه پنتون رنگ آبی کلاسیک را برای سال ۲۰۲۰ اعلام کرد اما بر چه اساسی؟ هر ساله پنتون بر اساس اتفاقات گذشته طی یک سال اخیر و بررسی آنها رنگی را برای سال آینده در نظر میگیرد.

در ۴ دسامبر اعلام شد، رنگ کآبی کلاسیک توسط پانتون به عنوان “یک حضور اطمینان بخش در ایجاد آرامش ، اطمینان و ارتباط” توصیف شده است. “با بازگشت روز دیگر، این رنگ مورد علاقه جهانی به راحتی پذیرفته می شود.”

همانطور که میدانید رنگ ها بر روحیات و عواطف و احساسات اثر گذارند و این رنگ طبق گفته خود موسسه پنتون آبی کلاسیک احساس و آرامش را به روح انسان می بخشد و ادمی به آنها پناه می برد. گفته می شود که رنگ آبی کبالت(ابی کربنی نیز میگویند) با ارتباطات، درون نگری و وضوح نیز در ارتباط است. از دیگر مزایای رنگ ۲۰۲۰، کمک به تمرکز و کمک به تمرکز مجدد افکار به ویژه با توجه به پیشرفت های شتاب بخش فناوری است.

اما قبل از معرفی رسمی رنگ توسط موسسه به طور غیر رسمی خبر گزاری ها رنگ سفید مرجانی را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ معرفی کرده بودند که با اعلام موسسه رنگ پنتون تمامی شایعه ها خاتمه یافت.

همانطور که میدانید رنگ سال ۲۰۱۹ مرجانی بود علت انتخاب این رنگ برای سال ۲۰۱۹ گفته شده است که انتخاب این رنگ برای جلب نظر مردم به حیات دریایی، به خصوص توجه به مرجان‌ های دریایی و حذف خطراتی است که حیات این موجودات را تهدید می‌کند.متاسفانه در طول سه سال اخیر این مرجان ها از بین رفته ‌اند. به همین دلیل نیز پیشنهاد شده که رنگ سال ۲۰۲۰ رنگ مرجانی سفید در نظر گرفته شود تا به نوعی ضمن این که همه مردم به دنبال استفاده از رنگ سال ۲۰۲۰ در زندگی روزمره خود هستند و یا مشغول ست کردن رنگ سفید مرجانی با سایر رنگ ‌ها هستند، با خطرات موجود پیرامون مرجان‌های سفید شده نیز بیشتر آشنا پیدا کنند اما این رنگ به آبی کلاسیک تغییر پیدا کرد

اما موسسه پنتون؟

پنتون شرکتی است که در کارلستات نیو جرسی واقع شده و علت مشهور شدن آن هم دارا بودن سیستم رنگ پنتون است که در بر دارنده فضایی رنگی و اختصاصی است و در صنایع بخصوص در صنعت چاپ استفاده دارد. برخی اوقات از این سیستم در تولید رنگ برای پارچه و پلاستیک و.. هم استفاده میشود.

رنگ سال ۲۰۲۰ و استایل های جذاب با رنگ آبی کلاسیک

  • رنگ آبی کلاسیک تقریبا با تمامی رنگ ها ست میشود و ترکیب های جذاب و خیره کننده ای بوجود می آورد.
  • یکی از بهترین ست ها رنگ آبی با رنگ قهوه ای است.

  • میتوانید از چرخه رنگ آبی در استایلتان استفاده کنید.
  • استفاده از رنگ زرد در استایل یک انتخاب جسورانه است.

  • اگر تمایل ندارید که حتما لباسی با این رنگ خریداری کنید از اکسسوری هایی که به این رنگ هستند استفاده کنید.
  • میتوانید از استایل منو کروم هم در ست لباس های خود استفاده کنید.

مظالعه بیشتر:

این دو آیتم دوست داشتنی را در کمد لباس زمستانه خود قراردهید.

گفتگو با سپهر میرفخرایی و سهیلا جبری طراح لباس

آشنایی با نگین میر صالحی،بلاگر مطرح ایرانی در اروپا

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن