دنیای مد

زندگی در مسیر مد با رعایت این ۴۰ نکته(قسمت اول)

بارها اتفاق افتاده وقتی به راهنمای مد و فشن نگاه میکنید فکر کرده اید که برخی از آنها کاربردی و برخی دیگر نیز کاملا بی استفاده هستند.ما در این مقاله ۴۰ نکته به شما میگوییم که از نظر طراحان صنعت مد و متخصصان آن تایید شده است.از هر کدام که لازم است بهره ببرید و زندگی خودتان را بهبود ببخشید.این نکته ها مانند یک جواهر قیمتی با ارزش هستند.

نکته شماره ۱)

اگر میخواهید رایحه و بو های مختلف را از یک لباس از بین ببرید محلولی از یک قسمت سرکه و دو قسمت آب تهیه کنید و آن را به لباس اسپری نمایید.

نکته شماره ۲)

برای در امان ماندن از سوراخ شدن ساپورت ها بعد از پوشیدن کمی چسب مو اسپری کنید.

نکته شماره ۳)

برای پاک کردن قسمتی از لباس که با مواد آرایشی کثیف شده از کرم اصلاح استفاده نمایید

نکته شماره ۴)

اگر روی کیف مورد علاقه تان روغن ایجاد شده ریخته ، برای از بین بردن آن روی لکه را با پودر بچه کاملا بپوشانید. بگذارید تمام شب به همان صورت باقی  بماند.  اگر حس می کنید که هنوز لکه کامل ازبین نرفته، این فرآیند را تا پاک شدن کامل لکه ادامه دهید.

نکته شماره ۵)

همیشه لباس های خود را از روشن به سمت تیره در کمد یا کشوی خود نظم دهید. چشم های شما طیف رنگی را دنبال می کند و این باعث میشود که منظم بمانید.

نکته شماره ۶)

اگر میخواهید لکه رژ لب را پاک کنید از کمی اسپری مو استفاده نمایید.

نکته شماره ۷)

هیچگاه از کفش هایی با پاشنه تخت استفاده نکنید. یک کفش حداقل سه تا پنج سانتی متر باید پاشنه داشته باشد.

نکته شماره ۸)

اگر در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی سردرگم می شوید: آب داغ برای شستشوی لباس های بسیار کثیف و جرک دار و سفید رنگ مناسب است. آب گرم برای شستن بیشتر لباس ها مناسب است. آب سرد مخصوص شستن لباس های ظریف می باشد.

نکته شماره ۹)

برای اینکه کفش شما هنگام راه رفتن صدای جیر جیر ندهد، کفی کفش را بردارید و کمی وازلین به کفش بمالید.

نکته شماره ۱۰)

مناسب ترین جا برای نگهداری زیورآلات (به جز طلا) و اکسسوری شما، زیپ کیف می باشد. زیرا از ورود هوا و رطوبت به داخل کیف جلوگیری کرده، باعث می شود که زیورآلات شما خصوصا نقره ها، دیرتر کدر شوند و خراش بردارند.

زندگی در مسیر مد و فشن با رعایت این چهل نکته
نکته شماره ۱۱)

زمان خرید یک بلوز، ژاکت، کت و … توجه کنید که قسمت شانه ها حتما اندازه باشند. زیرا با مراجعه به خیاط می توان تمامی قسمت های یک لباس را اصلاح کرد بجز سرشانه ها.

نکته شماره ۱۲)

پیش از آنکه لباس زیر خود را بشویید، قسمت های عرق کرده  آن را با کمی آب لیمو اسپری کنید. آب لیمو یک اسید طبیعی است که برای شستشوی عرق قلیایی بسیار مفید عمل می کند.

نکته شماره ۱۳)

هیچ وقت بلافاصله پس از اتو کردن لباس آن را تا نکنید و یا نپوشید، زیرا این کار سبب می شود تا چروک جدیدی روی لباس ایجاد شود. صبر کنید ۵ دقیقه لباس به همان حالت اتو شده بماند تا حرارت لباس از بین برود و خنک شود. اگر اتوی بخار کشیده اید کمی بیشتر تحمل داشته باشید تا لباس علاوه بر خنک شدن، خشک هم شود.

نکته شماره ۱۴)

برای شستشوی بهتر لباس های جین تیره رنگ، نصف فنجان سرکه سفید تقطیر شده را در مرحله آخر شستشو داخل ماشین لباسشویی بریزید.

نکته شماره ۱۵)

اگر قصد دارید که شلوار جین خود را کوتاه کنید، قبل از دادن آن به خیاط حتما آن را دو بار بشویید. زیرا لباس های جین معمولا با شسته شدن کمی کوتاه تر می شوند.

 

نکته شماره ۱۶)

از استفاده از سنگ های تقلبی بپرهیزید. کمتر کسی است که تفاوت یک سنگ گران قیمت و تقلبی را نفهمد. استفاده کردن از جواهرات تقلبی به شدت به استایل شما ضربه خواهد زد.

نکته شماره ۱۷)

شلوار شما تنگ است؟ صبر کنید در هوای آزاد خشک شود و وقتی که هنوز کمی مرطوب است قسمت کمر را با دست بکشید.

نکته شماره ۱۸)

اگر هنگام خرید بلوز دوست ندارید لباس را به تن کنید، می توانید سرشانه های لباس را با استخوان شانه خود اندازه بگیرید.

نکته شماره ۱۹)

برای از بین بردن لک دئودورانت از روی لباس، آن را با فوم محافظ چوب لباسی به آرامی بمالید. بعد از مدتی خواهید دید که لکه ها محو خواهند شد.

نکته شماره ۲۰)

اگر صبح از خواب بیدار شده اید و بوی بدن و یا عطر روز قبل نامطبوع شده، از پاکننده آرایش با پایه روغن برای از بین بردن این بوی بد استفاده کنید.

زندگی در مسیر مد و فشن با رعایت این چهل نکته
برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن