سبک پوشیدنمردانه

قانون هایی در مورد پوشش آقایان که میتوان آنها را نا دیده گرفت

شاید تا به حال فکر می‌کردید دنیای مد قوانین ثابتی دارد و برای داشتن ظاهری حساب‌شده کافی‌ست مطابق مد پیش بروید و از قوانین آن پیروی کنید.

مد در هر زمانی متناسب با اوضاع حاکم و روح زمان در قالب یک سری قوانین مطرح می‌شود. این قوانین هر علتی که داشته باشند، رعایت کردنشان نشان‌دهنده‌ی تشخص فرد است.

شاید برایتان تعجب آور باشد اما بیشتر قوانینی که حتی تا به امروز داریم، ریشه در آداب و رسوم اوایل قرن بیستم میلادی دارند. اما حالا سال‌هاست که از آن دوران عبور کرده‌ایم و سبک پوشش و مشخصه‌های اجتماعی تغییر کرده است. چیزهایی که در گذشته کاربرد داشته‌اند الزاماً مناسب امروز نیستند.

با این حال هرچیزی در دنیای مد تاریخ مصرف دارد؛ حتی قوانین آن . پس مجبور نیستید همیشه پیرو قوانین باشید. این قوانین میتواند برای زمان خودشان راهنمای خوبی باشند اما این به معنای خوب و کاربردی بودن در هر زمانی نیست.

راستش بیش‌تر وقت‌ها رعایت کردن قوانین مد باعث می‌شود ظاهری شبیه به پدربزرگمان داشته باشیم!

در اینجا شش قانون پوشش را که از گذشته باب شده و هنوز مرسوم است، بررسی کرده‌ایم. این قوانین در طول زمان پذیرفته شده‌اند اما امروز باورها نسبت به این سبک پوشش تغییرکرده است.

همراه ما باشید و با این قوانین آشنا شوید اما بدانید هیچ اجباری برای رعایت کردن آن‌ها وجود ندارد.

قانون اول، همیشه کفش‌ها با کمربند هماهنگ باشد

البته که برای پوشش‌های رسمی بسیار خوب است چرم کفش و کمربند با هم هماهنگ باشند؛ اما برای سبک‌های دیگر پوشش، اجباری در ست کردن این دو باهم نیست. دقت بیش ازحد برای ست کردن بخش‌های مختلف پوشش، ممکن است وسواس‌گونه به نظر برسد. از طرف دیگر اطرافیان شما هیچ‌وقت تا این حد به رنگ چرم‌های ست شما توجه و وسواس ندارند. پس خیالتان راحت!

قانون دوم، طبق مد همیشه باید جوراب پوشید

ضرورت پوشیدن جوراب تا حد زیادی اغراق آمیز است. همه ما این روز ها میبینیم که جوراب نپوشیدن خود یک مد است. همان‌طور که در مجلات مد بهار و تابستان آقایان دیده‌ایم، کفش را بدون جوراب هم می‌شود پوشید و همچنان خوش‌تیپ ماند. جوراب جزو ملحقات است، نه بخش‌های اصلی پوشش. واقعیت این است که جوراب‌ها نیاز اساسی نیستند اما اگر نپوشیدن جوراب باعث ناراحتی شما میشود، پس جوراب جزو نیازهای شماست.

قانون سوم، درمورد شلوارهای دارای پل کمری همیشه باید کمربند بسته شود

لباس آقایان فراتر از همه‌ی اصول باید مناسب موقعیت باشد؛ درست برعکس لباس خانم‌ها که زیبایی دلیل کافی برای انتخاب‌شان است. با این تعریف، قسمت های جانبی لباس برای خانم‌ها ممکن است فقط جنبه‌ی زیبایی داشته باشد اما در لباس آقایان کاربردشان است که همه‌چیز را تعیین می‌کند؛ مثلا جیب و ملحقات لباس که اغلب جنبه‌ی کاربردی داشته‌اند، امروزه ممکن است فقط برحسب شغل و یا به‌عنوان نشانه‌های نظامی تعیین شوند. اِپُل سرشانه مثال دیگری است که قبلا رایج بوده اما امروزه از دمده محسوب می‌شود. حالا بستن کمربند به شلوارهای دارای اپل را هم به این لیست اضافه می‌کنیم. مطابق مد سال ۲۰۱۶ بستن کمربند یک انتخاب است. پس اگر مطمئن هستید شلوارتان اندازه است و احتمال پایین افتادن ندارد، اجباری در استفاده کردن از آن نیست.

قانون چهارم، شلوار باید با جوراب هماهنگ باشد

خیلی از آقایان از بی اعتبار شدن این قانون بی‌خبرند. تا همین اواخر قانون رایج، پوشیدن شلوار و جوراب هم‌رنگ بوده؛ به‌عبارتی جوراب سیاه با شلوار سیاه، جوراب طوسی با شلوار طوسی و جوراب های خاکستری با شلوار خاکستری و… .بر این باور بودند که پوشیدن جوراب همرنگ با شلوار باعث میشود پاها کشیده تر دیده شود. باید گفت این روش همیشه جواب نمی‌دهد. آقایانی که زیاد هم اهل چارچوب‌های بسته و خسته‌کننده‌ی مد نیستند، جسورانه پیروی از قانون را رها کرده‌اند.

قانون پنجم، هرگز شلوار پیلی‌دار نپوشید

نگذارید این باور گمراهتان کند؛ شلوراهای پلیسه‌دار مدت‌ها قبل مد بود اما دوباره از مد افتاد. امروزه باز هم میبینیم که پوشیدن این شلوار مطابق مد است؛ هرچند با ظاهری متفاوت. مهم این است که طرح لباس برازنده‌ی شما باشد. به شما پیشنهاد میدهیم شلوارهای تک‌پلیسه را انتخاب کنید و قبل از خرید مطمئن باشید کاملا اندازه‌ی شماست. به‌این‌ترتیب خیال‌تان راحت می‌شود که این شلوار را با شلوار قدیمی پدرتان اشتباه نمی‌گیرند.

قانون ششم، هرگز رنگ مشکی را با سرمه‌ای یا قهوه‌ای نپوشید

قدیمی‌ها می‌گفتند سیاه را نباید با قهوه‌ای، خاکستری یا سرمه‌ای پوشید. چون این باعث می‌شود ظاهرتان خیلی قدیمی به نظر برسد. امروزه دیگر کسی به این قانون توجه ندارد. همه می‌دانیم آقایان راحتی را فدای مطابق مد بودن نمی‌کنند. در نتیجه شما هم اگر جزو آقایان سخت‌گیر هستید، در جریان باشید که هیچ اجباری در رعایت کردن این قانون ندارید و می‌توانید از هر دو ترکیب رنگ سیاه با سرمه‌ای یا سیاه با قهوه‌ای برای بخش‌های مختلف تیپتان استفاده کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
بستن