اخبار و نکاتاخبار مد

در نمایشگاه مد اسلامی بانوان در سانفرانسیسکو چه گذشت؟

نمایشگاه مد اسلامی بانوان در سپتامبر ۲۰۱۸ در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد و آثار و دستاورد های اسلامی دنیای پوشاک را به نمایش گذاشت. مکس هولین مدیر این نمایشگاه بیان کرد: خیلی ها معتقد هستند که پوشاک اسلامی هیچ جذابیت و تنوعی ندارد اما من برخلاف آن فکر میکنم زیرا، در کشورهایی با داشتن اکثریت جمعیت مسلمان مدل های نو و طرح های زنده و پویا به چشم میخورد.

دنیای مد اسلامی به سرعت در حال پیشرفت است و اعلام شده که در آوریل ۲۰۱۹ این نمایشگاه مجدادا اما اینبار در شهر فرانکفورت برگزار خواهد شد بنابراین طراحان مد در حال کسب آمادگی برای این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه تمامی دستاورد ها از جمله لباس های راحتی،مجلسی و … را به نمایش گذاشت. بسیاری از برند های مطرح دنیا نیز از جمله برند های معروفی چون اچ اند ام ، آرمانی،نایک و….در این نمایشگاه حضور یافته و همچنین تلاش میکنند لباس هایی طراحی کنند که بانوان مسلملن نیز بتوانند آنها را بپوشند.

مد و حجاب اسلامی یک اقتصاد تازه برای دنیای مد بوجود آورده که باعث میشود طراحی لباس ها برای مسلمانان روز به روز با تنوع و گسترش بیشتری همراه باشد.

در ترغیب فرهنگ و مد اسلامی رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام نقش به سزایی داشته و میتوان گفت یکی از عوامل موثر در ترویج فرهنگ مسلمانان داشته و هر روزه عکس های زیادی در اینستاگرام به اشترک گذاشته و بازدید میشود که مدل ها و بانوانی دارای حجاب و فرهنگ اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه حجاب اسلامی وارد صنعت مد شد؟

 

بارها شاهد طراحی ها و محصولات برندهای مختلفدر صنعت مد بوده ایم و انتظار میرود که بازار این طراحی ها داغ تر شود و برند های مطرح و صاحب نام پا به عرصه این رقابت بگذارند.

از نمایشگاه مد اسلامی بانوان چه خبر؟

لورا کامرلنگو، معاون لباس و هنر نساجی موزه و نمایشگاه سان فرانسیسکو درمورد این این نمایشگاه گفت:‌ هدف نمایشگاه نشان دادن فرهنگ‌های مختلف اسلامی است که شامل جدیدترین مد پوشاک از لباس‌های خانگی تا ورزشی و مجلسی است.

این نمایشگاه در ۷۵ نماینده از قسمت ها و مراکز  مسلمان شهر سانفرانسیسکو داشت که این تعداد نشان دهنده اشتیاق علاقه مندان و مشتاقان در زمینه پوشش اسلامی و طرح  ها و رنگ های جذاب و متنوع پوشاک دانست.

یکی از کشور های پیشرو در صنعت مد آلمان است که با اینکه پایتخت مد اروپا محسوب نمیشود اما دستاورد های بسیاری در زمینه صنعت نوین مد بدست آورده است. دومین دوره این نمایشگاه در شهر فرانکفورت آلمان برگزار خواهد شد

در این نمایشگاه برای نخستین بار از مدل محجبه آمریکایی نیز استفاده شده بود که امری بسیار قابل توجه میباشد.

طراحان مشهور و معروفی در این نمایشگاه حضور داشتند که در اینجا چند تن از آنها را معرفی میکنیم:

صبا علی

یکی از طراحانی که چند اثرش در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد صبا علی،دختری پاکستانی الاصل است که در آمریکا متولد شده است.

دیان پلانگی

یکی از طراحان موفق که با وجود سن کم به موفقیت های بزرگی دست یافته و طرح هایش در فشن ویک های بزرگ دیده شده است.

مطالب مرتبط:

زن با حجاب مسلمان بر روی فرش قرمز مد

برند دولچه و گابانا و طرح های اسلامی او

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن