آموزش و نگهداریاخبار و نکات

نکات مهم برای خرید کفشی که اندازه است!

قدیمی‌اش این است که پا قلب دوم انسان است. جدیدش اینکه کفش تنگ و نا‌مناسب می‌تواند خیلی راحت در طولانی مدت پاها را دفرمه و در کوتاه مدت پشت پا یا روی پنجه‌ها را زخم کند. زخم‌هایی که مخصوصا خانم‌ها خوب از آن‌ها با خبرند و می‌دانند که راحت که خوب نمی‌شوند هیچ، جایشان هم می‌ماند و بعضا اگر زود به دادشان نرسند، به شکل یک برجستگی روی پا باقی می‌مانند. همه‌ی این‌ها به ما میگویند که انتخاب کفش مناسب با سایز درست چقدر اهمیت دارد.ما راهنمای انتخاب کفش و سایز آن را برایتان نوشته‌ایم.

اندازه‌گیری سالانه

امکان دارد با خودتان فکر کنید زمانی که سن رشد تمام شود، رشد پاها هم متوقف می‌شود اما واقعیت چیز دیگری است. در سنین بزرگسالی هم ممکن است سایز پاها تغییر  کند. بنابراین لازم است سالی یک بار سایز پایتان را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید تغییری نکرده است. در غیر این صورت ممکن است با تغییر سایز یک شماره‌ای غافلگیر شوید.

تعیین کفش بر اساس محیط

پیش از خریدن کفش در نظر بگیرید می‌خواهید برای چه محیطی خرید کنید. مثلا بوتی برای کوهنوردی می‌خواهید یا یک نیم بوت دم دستی؟ کتانی روزمره می‌خواهید یا کفشی برای تمرین‌های ورزشی؟ پاسخ این سوال‌ها نوع جنس مناسب برای کفش شما را تعین می کند. ضمن اینکه بیشتر کفش‌ها برای منظور خاصی تهیه شده‌اند و به ویژه زمان خرید اینترنتی، توضیحاتی که کنار عکس نوشته شده است نوع کارکرد کفش را مشخص می‌کند.

سنگین نباشند.

هر چند کفش‌های سنگین می‌توانند مچ پا را تقویت کنند و برخی از مربیان  ورزش برای قوی کردن ورزشکاران استفاده از وزنه دور مچ را پیشنهاد می‌کنند، اما در نهایت این خودتان هستید که باید تشخیص دهید سنگینی کفش به کارتان می‌آید یا باعث دردسر می‌شود. مثلا اگر معمولا دیرتان می شود و باید خودتان را سریع به محل کار برسانید خریدن کفش سنگین فقط سرعت‌ را از شما می گیرد. بنابراین قبل از خرید به وزن کفش دقت داشته باشید.

آخر وقت سایز بگیرید.

سایز پا در ساعات آخر روز با ساعت‌های اولیه روز فرق دارد. بنابراین زمانی که می‌خواهید سایز دقیق پاهایتان را به دست آورید،اندازه‌گیری را به ساعت‌های پایانی روز موکول کنید.

 به دست آوردن سایز برای خرید اینترنتی

اگر  اینترنتی خرید می کنید  نوک بلندترین انگشت پایتان را جوهری کنید و پایین ترین بخش پاشنه را هم. بعد این اثر را روی کاغذ به جا بگذارید. توجه داشته باشید که باید هر دو پا را اندازه بزنید چون معمولا یکی از پاها بزرگتر از پای دیگر است و شما باید پای بزرگتر را به عنوان تعیین کننده در نظر بگیرید. فاصله بین دو نقطه به جا مانده روی کاغذ از بلندترین انگشت تا انتهای پا را متر بزنید و با آنچه در مورد کف کفش نوشته شده مطابقت دهید. عریض ترین قسمت پاها را هم جوهری کنید. یعنی گوشه داخلی و بیرونی آن را. فاصله این دو نقطه را هم اندازه بگیرید و با اندازه کفش اینترنتی مورد علاقه تان تطبیق کنید. وقتی این اندازه‌ها را به طور دقیق به دست آوردید می توانید با خیال راحت خرید اینترنتی تان را انجام دهید.

نکته مهم نهایی

در نظر داشته باشید بسیار از فروشنده ها می گویند باید بین جلوی کفش و انگشت شست فاصله وجود داشته باشد. این حرف کاملا درست است فقط یک نکته مهم را باید درباره آن در نظر گرفت. بعضی وقت ها انگشت کناری شست از شست بلندتر است. در نظر داشته باشید روی این انگشت هم نباید فشاری قرار گیرد. به همین علت در مورد نکته‌ قبل نخواستیم از شست تا پاشنه را اندازه بگیرید بلکه از شما خواستیم بلندترین انگشت را جوهری کنید.

خرید اینترنتی و مطمئن

برای خرید کفش مناسب، شیک و با دوام سری به فروشگاه اینترنتی تیپ تیک  بزنید و از مدل‌های متنوع آن دیدن کنید.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن