زیباییارایش و سلامت پوست

هشت راز طبیعی برای محافظت از مو که هر دختری باید بداند.

شاید شما هم موهای بلندی داشته باشید اما شاید ندانید که چطور باید از آنها مراقب کنید. مخصوصا اگر بخواهید برای محافظت از مو از مواد شیمایی استفاده کنید در حالی که حتی نیمی از عناصر استفاده شده در آن را نمیشناسید.

در این مقاله هشت راهکار خانگی برای محافظت و تقویت موها گفته شده است. اگر شما هم میخواهید موهایی درخشان و شاداب داشته باشید به این نکات توجه کنید.

راهکار های خانگی محافظت از مو

رژیم غذایی

موها از یک پروتئین به نام کراتین تشکیل شده است، به این معنی که رژیم غذایی شما به پروتئین نیاز دارد. گوشت قرمز بهترین منبع پروتئین است که باعث تولید پروتئین مو می شود. شاید هم گیاه خوار هستید همچنین میتوانید موهای سالم با خوردن غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات برگ، سویا، آجیل، نخود، عدس و غلات داشته باشید. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که موهایتان بلند و سالم باشند، اگر مطمئن نیستید که از بلوک های ضروری آن تشکیل شده است!

تغذیه مو

اگر فکر میکنید که موهای شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارد میتوانید از ماسک تخم مرغ استفاده کنید.تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین و همچنین ویتامین هایی مانند A ،D و E می باشد. همراه با استفاده تخم مرغ از روغن زیتون و کرچک نیز استفاده کنید و موهای خود را ماساژ دهید.

روغن کرچک دارای مقدار زیادی ویتامین E و اسیدهای چرب است. این روغن به شما کمک میکند موهایتان را احیا کنید.

روغن زیتون هم مانند روغن کرچک غنی از ویتامین E و اسید های چرب است. همچنین این روغن خاصیت ضد التهابی نیز دارد که میتواند شما را از دست شوره و سوزش سر نجات دهد. روغن زیتون مانند یک مرطوب کننده نیز عمل میکند.

این دو روغن میتواند به رشد سریع موها کمک بسیاری بکند.

روش ساخت ماسک تخم مرغ:

برای ساخت این ماسک از دو تخم مرغ بزرگ استفاده کنید آن را درون یک کاسه بریزید و یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و روغن زیتون اضافه کنید.

این مواد را به طور کامل مخلوط کرده و روی سر قرار دهید و موها را به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک سی دقیقه روی سر قرار گیرد، سپس آبکشی نمایید.

بیشتر بخوانید: راز های جادویی مراقبت از مو ها

 

مرتب کردن موها

برا اینکه همیشه موهایی مرتب و بدون شکستگی داشته باشید در هر ماه دو یا سه بار انتهای موهای خود را به اندازه یک تا دو سانتی متر کوتاه تر کنید و هر چهار تا شش هفته به آرایشگر خود مراجعه کنید تا به صورت کلی موهای شما را مرتب نماید.

این روش اگرچه باعث رشد مستقیم موهای شما نمیشود اما با محافظت از مو های شما به این روند کمک خواهد کرد.

استفاده از نارگیل برای محافظت از مو

قدرت مواد غذایی در رشد مو را نمیتوان نادیده گرفت. اگر ماسک تخم مرغ، ماسک مورد علاقه شما نیست خب ما شما را درک میکنیم. پشنهادی که میتوانیم به شما بدهیم استفاده از نارگیل است.

با استفاده از شیر نارگیل در واقع موهایتان را با آهن، اسیدهای چرب و پتاسیم میشورید. فقط یک فنجان شیر نارگیل را استفاده کنید و معجزه آن را در موهایتان ببینید.

برای استفاده از این روش اول باید:

  • این مواد را کمی گرم کرده اما نه خیلی داغ!
  • موهای خود را به آن آغشته کرده و از بالا به پایین ماساژ دهید.
  • اجازه دهید این ماسک به مدت یک ساعت رو موهای شما قرار بگید و سپس موهایتان را آبکشی کنید.

یکی از مواردی که شیر نارگیل دارد اینست که موهای شما به طور کامل تغذیه میشوند و بوی خوبی دارند.

شما برای درخشندگی و براقیت بیشتر میتوانید روغن نارگیل را هم به این ماسک اضافه نمایید. برای این کار این دو ماده را به مقدار مساوی با هم ترکیب کرده و کمی روی حرارت قرار دهید تا گرم شود سپس به آرامی موهای خود را با این ماسک ماساژ دهید.

یک استفاده دیگر برای آلوئه ورا!

فکر میکنید آلوئه ورا فقط یک نرم کننده است و برای درمان افتاب سوختگی به کار میرود؟ آلوئه ورا باعث تحریک جریان خون به سمت سر میشود پس برای محافظت از مو های خودتان از ژل های طبیعی آلوئه ورا استفاده کنید.

این ماده یکی از پرکاربرد ترین معجزه ها برای افرادی است که موهای بلند دارند. استفاده از آلوئه ورا یا شستشو با سرکه سیب باعث درخشش موها میشود.

ترکیب با نسبت یک به دو سرکه سیب با آب یا استفاده از آلوئه ورا بستگی به اولویت شما دارد  اگر قصد دارید موهایتان درخشان شود این کار را به طور مرتب انجام دهید تا نه تنها رشد موهایتان سریع تر بلکه موهایتان نرم و براق شود.

بیشتر بخوانید: چگونه پوستی سالم و شفاف داشته باشیم؟

استفاده مناسب از شامپو

اگر شما هر روز به حمام میروید تا گرد و غبار ناشی از خستگی آن روز را بشویید لازم نیست که در هر روز شامپوها و مواد شیمیایی دیگر را را استفاده کنید.

استفاده زیاد از شامپو ها باعث میشود چربی طبیعی موهایتان که باعث حفظ هیدارت سر و سالم نگه داشتن مویتان میشود را از بین برود. شامپو را بر اساس مواد مورد نیاز پوست سرتان خریداری نمایید.

اگر شما از محصولات طبیعی برای محافظت از مو هایتان استفاده میکنید از گل برنج ریز شده به عنوان شامپوی خشک خود استفاده کنید.

دوش آب سرد

دوش آب سرد را فراموش نکنید همانطور که شنیدید دوش گرفتن با آب گرم باعث آسیب به پوست میشود دوش آب سرد تاثیری برعکس دارد.

سرما پوستک ( cuticles) پیچ خورده سر را باز کرده و رطوبت آن را بیشتر میکند و مانع از شکستن مو میشود. آب سرد در ابتدا به انقباض رگهای خونی پوستتان کمک کرده و به طور موقت منافذ پوستی را بسته و قرمزی و پف آن را کم میکند. علاوه بر آن دمای سرد آب گردش خون را افزایش داده ( برای گرم نگه داشتن بدن ) که میتواند موجب درخشان تر شدن پوست و مو شود.

استفاده از اکسسوری های سبک

اگر میخواهید موهای بلند و سالم داشته باشید وقتش رسیده که از گذاشتن وسایل سنگین بر روی سرتان دست بردارید.

استفاده از انواع کش موهای سنگین، یا استفاده مداوم از سشوار، اتوی مو یا بابلیس که برای مدت طولانی از آنها استفاده میکنید باعث آسیب جدی به موهایتان میشود. این وسایل باعث شکستگی مو ها میشود و سرعت رشد مو را کند میکند.

ما امیدواریم که این راهنمایی برای محافظت از مو کاربردی بوده باشد  و آنها را امتحان کنید تا موهای بلندتر و سالمتر را به صورت طبیعی به دست آورید.

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید:

۹ روش عوض کردن مدل موها

نه ترفند آرایشی مفید برای چشم های کوچک

هشت روش زیبایی بدون استفاده از آرایش

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن