ارایش و سلامت پوستزیبایی

چگونه رژ لب تیره بزنیم؟ هشت نکته که باید آنها را بدانید و انجام دهید.

این روزها برای زیبا بودن و زیبا ماندن راه های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از این راه ها آرایش کردن است و رژ لب جزو جدا نشدنی آرایش هر خانوم زیبایی است. اما رژ لب ها متفاوت است امروز میخواهیم چند نکته در مورد استفاده از رژ لب تیره بگوییم. با این مقاله همراه باشید.

استفاده از رژلب های تیره خط قرمز هایی دارد که اگر آنها را رعایت نکنید نه تنها باعث زیبایی نمیشود بلکه تاثیری معکوس دارد. اگر شما هم قصد استفاده از رژ لب تیره دارید به این نکات توجه کنید.

لب های خود را صاف کنید.

رژ لب تیره گاهی به خاطر پوسته شدن لب های شما به راحتی روی لب قرار نمیگیرند. حتی اگر از بهترین مارک رژ لب استفاده میکنید گاهی اوقات ممکن است لب ها را  پوسته پوسته یا خشک کنند.

برای اینکه شما اطمینان پیدا کنید میتوانید همان رنگ رژی که خریده اید استفاده کنید ابتدا پوسته های لبتان را جدا کرده و بعد آرایش کنید. اکثر برند های معروف لوازم آرایشی اسکراب لبها را ارائه میدهند اما شما با روش خانگی نیز میتوانید استفاده کنید.

استفاده از شکر عسل و روغن ناگیل به شما برای داشت لب های نرم کمک میکند. این مواد را به یک خمیر تبدیل کنید و بر روی لب خود قرار دهید و با حرکات دایره ای آن را ماساژ دهید.

شما با این روش لب های کاملا صاف و زیبا دارید.

 

لب ها را خشک کنید.

اگر میخواهید از رژ لب تیره به خصوص از نوع مات آن استفاده کنید بهتر است اول لبهای خود را خشک کنید. اگر شما حرفه ای باشید آرایش خود را با رژ لب به پایان میرسانید. یعنی اول آرایش دیگر قسمت ها را انجام دهید و در آخرین مرحله از رژ لب استفاده کنید.

شما در حین آرایش از کرم ها و نواع مرطوب کننده استفاده میکنید اما قبل از ززدن رژ لب تیره لب های خود را کامل خشک کنید.خشک شدن لب ها باعث ماندگاری بیشتر رژ لب بر روی لب میشود.

بهترین رنگ را انتخاب کنید

برای انتخاب رنگ رژ لب باید به تناژ پوست خود نگاه کنید با توجه به تناژ پوست خود میتوانید ارایشتان را تیره تر یا روشن تر کنید.برای فهمیدن آن به این روش عمل کنید:

با استفاده از یک دستبند طلای زرد یا طلای سفید امتحان کنید که پوست شما گرم یا سرد است بدین صورت که اگر دستبند طلای زرد بیشتر به شما می آمد پوست شما گرم و اگر برعکس بود پوست شما سرد است.

روش دیگر برای پی بردن به این نکته که پوست شما سرد یا گرم است  وجود دارد و اینست که به رگ های دست خود نگاه کنید اگر رگ های شما سبز بود پوستی گرم و اگر به رنگ های آبی یا بنفش دیده شد رنگ پوست شما سرد است.

در هنگام آفتاب برنزه میشوید؟ رنگ پوست شما گرم است. اگر در افتاب آفتاب سوخته میشوید رنگ پوست شما سرد است.

پس با این روش ها اگر رنگ پوست شما سرد بود از رژ لب تیره و بسیار مات میتوانید استفاده کنید اما اگر تناژ پوستی شما گرم بود بهسراغ رنگ های بسیار تیره نروید.

 

آرایش همرنگ با رژتان انجام دهید.

یک اشتباه رایج هنگام استفاده از رژ لب تیره اینست که  آن را با یک چشم سیاه و سفید دودی ست می کند. اگر میخواهید مانند یک حرفه ای آرایش کنید بهتر است از این دو رنگ در هنگام استفاده از رژ تیره استفاده نکنید.

فراموش نکنید که داشتن یک آرایش چشم ساده هم شما را زیباتر میکند و باعث جلب توجه به سمت لب و رژ لب شما میشود. از ریمل مژه و ابرو غافل نشوید.

از یک قلم مو لب استفاده کنید

برای شما هم پیش آمده در اخرین مرحله از آرایشتان ناگهان از خط لب خود خارج شده اید و آرایش شما تبدیل به یک فاجعه شده است؟ بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از یک قلم مو مناسب برای رژ لب است.

این مشکل بری خانوم هایی که لبهای برجسته ای دارند بسیار اتفاق می افتد. اگر شما مثل ما هستید و همیشه جدیدترین مجموعه از برس ها را دارید، احتمالا یکی از این قلم های دستی در کیف شما در حال حاضر وجود دارد.

لب های خود را براق کنید.

در چند سال گذشته مد به گونه ای پیش رفته که لب ها، آنچنان براقیتی که نسبت به سالهای پیش داشته اند را از دست داده اند اما این به معنا نیست که لب ها براق نیستند.

شما حتی با زدن رژ لب تیره مات هم میتوانید لب های خود را براق کنید. شما از مروارید های ریز و خوردشده و وسایلی از این قبیل میتوانید لب های خود را براق کنید.

مطالعه کنید: نه ترفند آرایشی مفید برای چشم های کوچک

 

لب های خود را تمیز کنید.

بعضی اوقات لب های شما پس از آرایش ممکن است چندان تمیز نباشد و رژ لب اطراف لب شما کشیده شده باشد. به جای پاک کردن ان با دست یا انواع شیر پاکن ها بهتر است از سایه های نزدیک به پوست برای پوشاندن آنها استفاده کنید.

این کار نه تنها به تمیزی لب های شما کمک میکند بلکه به ماندگاری رژ لب نیز کمک میکند.

برای مادگاری بیشتر میتوانید یک دستمال کاغذی نازک را روی لب گذاشته و با استفاده از پودر سفید کننده مقداری روی دستمال قرار دهید اما مراقب باشید بیش از حد فشار ندهید.

اعتماد به نفس داشته باشید.

نگران نباشید و با اعتماد به نفس قدم بردارید. سر خود را بالا بگیرید و اجازه دهید که توجه و نگاه های اطرافیان به شما جلب شود. رژ لب تیره شما کار خود را انجام میدهد.

از رژ لب تیره روی لبتان محافظت کنید.

شما در طول یک مهمانی نوشیدنی و خوراکی های بسیاری میل میکنید پس بهتر است همیشه رژ لب خود را به همراه داشته باشید تا  در صورت پاک شدن رژتان آن را تمدید کنید.

دانستنی هایی در مورد رژ لب

  • صنعت آرایش جزو ده صنعت بزرگ دنیا قرار دارد.
  • بسیاری از مواد آرایشی که تولید میشوند هرگز بر روی انسان تست نشده اند.
  • شما به طور متوسط در طول عمرتان حدود ۱۵۰۰۰ دلار صرف خرید لوازم آرایش میکنید
  • هر ساله ۹۰۰ میلیون رژ لب در جهان فروخته میشود.

منبع: بیوتی اند تیپز

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
بستن