آموزش و نگهداری

همه چیز در مورد شلوار جین

همه انچه که باید درمورد شلوار جین بدانید.

شاید به نظر بیشتر ما خرید شلوار جین یکی از راحت ترین خریدها باشد.احتمالا همه ما این را تجربه کردیم که وارد فروشگاه شده یک شلوار را پرو کرده ایم و سپس آن را میخریم.اما همیشه این خرید نتیجه چندان دلخواهی ندارد پس قبل از خرید شلوار جین بهتر است آن را بشناسید و سپس به سراغ بهترین انتخاب بروید.

تاریخچه و سرگذشت شلوار جین

هنگامی که لوی اشتراوس از بلژیک به آمریکا برای پیدا کردن طلا آمد یک چادر برای اسکان خود با پارچه جین به پا کرده بود که در پایان به لباس کارگران استخراج طلا تبدیل شد.
البته این رویه به این صورت اتفاق افتاد :
در سالهای ۱۹۲۰  همیشه کارگران این شکایت را داشتند که در طول هفته شلوارهای آنها پاره میشود و مجبورند یک شلوار دیگر بخرند.
به همین دلیل بود که که او تصمیم گرفت پارچه جینی را که برای چادر خود استفاده کرده بود را برش دهد و تبدیل به شلوار برای کارگران کند. این کار با موفقیت انجام شد و شلوار جین به خاطر مقاومتش در آمریکا معروف شد.چندین سال بعد یعنی سال ۱۸۷۳ یک خیاط خلاق دکمه های فلزی به آن اضافه کرد که امروزه انتخاب بسیاری از ماست.

در سال های ۱۹۲۰ توجه گاو چران های آمریکایی و افراد شاغل در معدن که به دنبال یک پارچه با دوام میگشتند به شلوار های جین جلب شد.

چندین سال بعد بسیاری از مردان به تقلید کردن و روی آوردن به پوشیدن شلوار جین سنگ شور شده و تاخورده روی آوردند،اما پوشیدن شلوار جین هنوز برای زنان مرسوم نبود.

در سالهای ۱۹۶۰تا ۱۹۷۰ تحولی بزرگ وارد دنیای مد شد.ورود شلوار های پاچه گشاد و جین های سنگ شور شده در دنیای مد نتیجه این دوران است.

اما امروزه این شلوارها جای خود را در دنیای مد باز کرده اند و تقریبا جزو همیشگی مد هر سال هستند.

شناخت انواع جین

شلوار جین دم پا گشاد
  • دقیقا در زیر کمر قرار میگیرند.
  • قسمت پاچه های آن گشاد است.
  • پاهای آن راسته هستند.

توصیه ما به شما اینست برای خرید شلوار دم پا سراغ مدل های دکمه دار و زیپ دار آن بروید

شلوار جین راحت
  • زیر کمر قرار میگیرد.
  • فاق آن گشاد است
  • برای پا ها راحت است

این مدل غیر رسمی برای ورزشکاران و هیکل های درست توصیه میشود.و جیب پشتی ان باعث کوچک نشان دادن باسن شما میشود.

شلوار جین اندامی
  • زیر کمر قرار میگیرد
  • در امتداد پاها تنگ است
  • همه شلوار های اندامی از پارچه تنگ denim ساخته شده است

این شلوار بیشتر مناسب افراد لاغر و متوسط است.اگر هیکل بزرگی دارید اما خیلی عضلانی نیستید از این شلوار ها استفاده کنید.

شلوار جین راسته
  • دقیقا زیر کمر قرار میگیرد
  • در قسمت پاها گشاد است
  • در قسمت پاچه گشاد است

این مدل شلوار برای همه تیپ ها توصیه میشود.

شلوار جین تنگ
  • زیر کمر با فاق کوتاه قرار میگیرد
  • در قسمت ران و پاچه تنگ است
  • قسمت پاچه آن باریک است

برای افراد لاغر توصیه میشود.

آیا شما هم از خودتان پرسیده اید شلوار جین را چگونه باید شست؟ما نکاتی به شما خواهیم گفت که برای شما مفید بوده و به شما کمک میکند به راحتی شلوار خود را بشویید.

 

 

هنگامی که شلوار جین را برای نخستین بار می‌شویید شلوارتان پر از میکروب می‌شود. باکتری‌ها، سل‌های پوستی و روغن طبیعی بدن شما و هر چیزی که قبلا روی آن نشسته بودید جذب شلوار شما خواهند شد. بیشتر این میکروب‌ها بی‌ضررند اما بو تولید می‌کنند. اگر دوست ندارید لباس‌تان بوی بدی بدهد به این نکته دقت کنید.

یکی از مدیرارن ارشد کمپانی معروف در تولید جین معتقد است برای شستن جین نباید از ماشین لباسشویی استفاده کرد.او توصیه میکند جین را در فریزر قرار دهید.اما به این توجه کنید که فریزر قادر نیست میکروب ها را بکشدو وقتی دوباره شلوار به دمای اتاق برگردد بوی بدشان به مشام می‌رسد.

اکثر جوان‌هایی که شلوار‌ها را نمی شویند به دنبال سایه انداختن روی ان (یعنی شلوارهایی که تا حالا شسته نشده‌اند) هستند.اما این سوال هنوز پاسخ داده نشده است که جین را هر چند وقت یکبار باید شست؟

خوباست وقتی شلوارتان بو می‌گیرد آن را بشویید. نه زود تر و نه دیرتر. شستن شلوار به این بستگی دارد که چه اندازه عرق می‌کنید، هفته‌ای چند روز شلوارتان را به تن میکنید و چقدر به مکان‌های نسبتا کثیف می‌روید. شاید به طور میانگین هر دو تا شش ماه برای شستن جین خوب باشد.

راز نهفته جیب کوچک شلوار جین

در تمام مدل های شلوار جین یک جیب کوچک در سمت راست و بالا قرار دارد که شاید کمتر کسی دلیل ان را میداند.بعضی ها می گویند که جیب کوچک شلوار جین به هیچ دردی نمی خورد. برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که این جیب ها به خاطر پیروی از دنیای مد، بر روی شلوار جین طراحی می شوند.

اما چه کارایی دارد؟ 

نماینده برند “لیوایز” به این سوال پاسخ داد که جواب آن را برایتان بازگو میکنیم. او پاسخ داده است که جیب کوچک جلو در حقیقت «جیب مخصوص ساعت جیبی» است و به همین دلیل بر روی شلوارهای لی دوخته می شود.
خانم جانوسکووا در ادامه پاسخ داد که این جیب برای گاوچران ها طراحی شده است. در اوایل سده نوزده میلادی، گاوچران ها ساعت جیبی خود را با زنجیر به جلیقه کتشان وصل می کردند، ولی این ساعت ها بعضی اوقات پس از برخورد به محیط می شکستند. اما لیوای استراوس برای جلوگیری از شکسته شدن ساعت های جیبی، این جیب کوچک را در جلوی شلوارهای لی تولید خودش دوخت.

 

دلیل آبی بودن رنگ شلوار جین

ما شلوار جین را به رنگهای مختلف دیده ایم اما هنگامی که اسم شلوار جین به گوشمان میخورد ناخودآگاه رنگ آبی ان جلو چشممان می آید.البته اینطور به نظر میآید که محبوب ترین رنگ میان دیگر رنگهای شلوار جین است.

 

چرا به آن شلوار جین می گفتند
در اصل کلمه جین برگرفته از “جنوا” است منطقه ایکه  در ایتالیا بقرار دارد.جنوا محلی بود که در اواخر قرن نوزدهم این پارچه در انجا تولید شد. اما آمریکایی ها نام این منطقه را به شیوه خود می گفتند و جنوا را جین تلفظ می کردند.
چرا شلوار جین در نهایت رنگ آبی به خود گرفت؟
چیزی حدود یک قرن پیش شلوار جین با دو رنگ تولید و دوخته میشد ؛ آبی و قهوه ای
رنگ قهوه ای به این دلیل که پس از چندین بار شستن کمرنگ تر شده و تا جایی پیش می رود که به رنگ بدن تبدیل می شود از استقبال کمتری برخوردار شد و به جایی رسید که دیگر تولید نشد، این طور شد که رنگ آبی شلوار جین پیشرو در رنگ ها شد.
البته یک داستان دیگر در مورد منشاء رنگ آبی وجود دارد:
این که نخست  رنگ شلوار جین قهوه ای بود اما هنگامی که به آمریکا آورده شد کسی که این پارچه را وارد آمریکا کرد بشکه ی رنگ آبی نیز با خود به آمریکا آورد و شروع به رنگ کردن شلوار های جین کرد و از طرفی این رنگ از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت و تا جایی پیش رفت که شلوار جین در کل با رنگ آبی ارائه شد.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن