دنیای مدبرندها و طراحان

پریا فرزانه طراح لباس ایرانی را بشناسیم.

در مقاله های قبلی نگین میر صالحی بلاگر کارآفرین ایرانی را به شما معرفی کردیم. ایرانیان هم در صنعت مد بسیار پرکارند و رنگ و بوی طرح و نقش ایرانی در فشن شو های مردانه نیز دیده میشود. اتفاقی که با تلاش های پریا فرزانه رخ داده است.

طراحان بسیاری وجود دارند که هم در ایران و هم در خارج از کشور در زمینه مد فعالیت دارند و تلاش دارند فرهنگ ایران را به تمام دنیا نشان دهند. پریا فرزانه یکی از ایرانیانی است که در خارج از کشور زندگی میکند.

آشنایی با پریا فرزانه

خانواده پریا فرزانه مدت ها پیش به انگلستان سفر کردند و پریا از همان کودکی در خانواده ای بزرگ شد که لباس چیزی ارزشمند بود. به گفته خود پریا پدربزرگ و مادربزرگش هر دو خیاط ماهر و توانایی بودند.

پریا در رشته طراحی در دانشکده انگلیس تحصیلات خود را به پایان رساند و به سرعت پس از فارق التحصیلی برند خود را با نام خودش یعنی” پریا فرزانه” تاسیس کرد.

پریا میگوید: “هرگز نمیتوانم تصور کنم که در رشته طراحی لباس تحصیل نکرده باشم. من میخواهم تا جایی که میتوانم روی افراد تاثیر بگذارم. لباس های من برای کسانی است که نمیخواهند شبیه کسی باشند و میخواهند تغییر کنند طراحی شده است.”

او در سال ۲۰۱۶ از دانشکده فارق التحصیل شد و سپس به طراحی لباس روی آورد.

پریا فرزانه و برند او

با توجه به سیاست های جهانی رسانه ها همواره در تلاش اند تا ایران و خاور میانه را تضعیف کنند اما این موضوع از نگاه فرزانه به این شکل است: “من در تلاش هستم که مردم جهان زیبایی های فرهنگ ایرانی را ببینند و درک کنند.”

اگر به طراحی های لباس او دقت کنید میبینید که فرهنگ ایرانی در تمام محصولاتش خیره کننده است. او حتی در عکاسی هایش از دکورا خانه های ایرانی در دهه های گذشته به نمایش گذاشته است.

برند فرزانه و موفقیت های جهانی

  • همه ما عاشق کتانی های کانورس هستیم و با این کفش خاطره های زیادی داریم. باعث افتخار است که بگوییم طرح های زیبای ایرانی توسط پریا فرزانه روی کفش های این برند آمریکایی به زیبایی خود نمایی میکند.

  • اگر طرفدار موسیقی کره ای باشید نام گروه BTS  زیاد به گوشتان خورده است. این گروه که شهرت جهانی دارد در یکی از کنسرت ها و اجراهای زنده اش لباسی از برند پریا فرزانه پوشیده اند.

کالکشن های فرزانه

  • کالکشن ۲۰۱۸ برند فرزانه شامل ۱۲ لباس است که از شغل های ایرانی الهام گرفته شده اند.
  • کالکشن ۲۰۱۹ این برند شامل ۷ لباس است که فرهنگ ایرانیان را در نوروز به رخ جهانیان میکشد.
  • گفتنی است که تصاویر این برند در مجله ووگ نیز چاپ شده است.
کالکشن ۲۰۱۹

پیام فرزانه به مردم جهان:

“خاورمیانه آن چیزی که شما فکر میکنید نیست، این پیام سیاسی نیست. مردم از طریق نقش و نگار ها با فرهنگ آشنا میشوند.”

رد پای کاملا ایرانی در محصولات پریا فرزانه

یکی از ابتکاراتی که پریا در کارهایش به کار برده به جز طراحی های صحنه اینست که او اتیکت های لباس هایش را نیز به زبان فارسی و انگلیسی تهیه و چاپ میکند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن