دکوراسیونسبک زندگی

۷ نکته برای چیدمان کوسن مبل!

لازم نیست طراح دکوراسیون داخلی منزل باشید تا بتوانید مانند یک حرفه‌ای کوسن مبل را بچینید و طرح‌های گوناگون را کنار هم بگذارید.کافی است چندین فرمول ساده را بدانید و سپس ببینید یک مبل قدیمی با چند کوسن جدید که خوب  کنارهم قرار گرفته‌اند چقدر زیباتر به نظر می‌رسد.

البته پیش از هر چیز باید بدانید که لازم نیست هیچ قاعده‌ای را خیلی جدی بگیرید,این‌ها قوانین کلی چیدمان کوسن مبل می‌باشند. سخت نگیرید و چندین حالت متعدد را امتحان کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید .

در واقع دکوراسیون منزل و قرار هم قرار دادن کوسن های مبل در یک طیف “همه می‌توانند این کار را انجام دهند” تا “این کار را بدون کمک دکوراتور نمی‌توانی انجام دهی” قرار میگیرد .

فراموش نکنید که شما همیشه هم به یک ترکیب پیچیده از کوسن‌ها و لوازم تزیینی منزل نیاز ندارید.گهگاه یک ترکیب ساده از همه شیک‌تر است.

  • یک: ساده در کنار طرح‌دار

 

ساده‌ترین ترکیب از کوسن‌ها می تواند این چنین باشد,تعدادی کوسن مبل طرح‌دار را انتخاب کنید و آن را با یک‌سری کوسن ساده ترکیب نمایید.در‌این ترکیب می توانید از مدل کوسن فانتزی هم استفاده کنید و شکلی مدرن‌تر به خانه‌ی خود بدهید.

زمینه‌ی رنگی کوسن‌های طرح‌دار و ساده می تواند شبیه یا این که متضاد باشد.البته درصورتی که قرار است از دو رنگ متضاد استفاده کنید,حتما زمینه‌ی رومبلی شما باید کرم یا سفید باشد .

  • دو: رنگ‌های قوی در کنار هم

 

یک روش مدرن دیگر برای ست کردن کوسن های متنوع در کنار یک دیگر، این است که چند کوسن ساده اما با رنگ‌های قوی و پررنگ را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید دکوراسیون منزل شما متنوع‌تر به نظر برسد، می‌توانید از کوسن‌هایی با شکل و اندازه‌ی متفاوت استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل زرد و نارنجی می‌تواند به ست کوسن‌ها روح ببخشد.

  • سه: طرح‌های درشت کنار طرح‌های ریز

 

 

یک روش امروزی دیگر برای ست کردن کوسن های متنوع در کنار یک دیگر , این است که تعدادی کوسن ساده اما با رنگ‌های قوی و پر رنگ را انتخاب نمایید .

درصورتی که دوست دارید چیدمان خانه شما متنوع‌تر به نظر برسد , میتوانید از کوسن‌هایی با شکل و اندازه‌ی گوناگون استفاده کنید. رنگ‌هایی نظیر زرد و نارنجی میتواند به ست کوسن‌ها روح ببخشد.

اگر به دنبال یک مدل کوسن برای مبل سلطنتی و استیل می‌گردید، این چیدمان برای شما مناسب است.

  • چهار: همه‌ی گل‌ها روی کوسن مبل

یک مبل اسپرت وساده دارید و چند مدل کوسن می خواهید تا حال و هوای آن را عوض کنید؟ سراغ گلدارها بروید! چندین طرح کوسن مبل را کنار هم بگذارید و گلدارها را با هم ترکیب کنید.

همیشه جا برای آنکه طرح‌های گل بیشتری را به ست خود اضافه کنید وجود دارد.ترکیب خود را گسترش دهید تا به نتیجه‌ای که میخواهید برسید.

این ترکیب حالتی رویایی در منزل بوجود می‌آورد,به عنوان مثال یک مبل قهوه ای ساده را تصور کنید که روی آن پر است از کوسن های گلدار! میبینید که‌این ترکیب میتواند یک زمینه‌ی بدون روح را زنده کند.

  • پنج: چند طرح کنار هم

کوسن های متنوع را انتخاب کنید, با طرح‌های گوناگون کافی است همه‌ی آنها یک زمینه‌ی رنگی داشته باشند. به عنوان مثال رنگ قرمز‌ یا این که یک رنگ طبیعی و ساده‌تر مثل کرم یا زرد.

فقط نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اندازه و طرح کوسن‌ها تا جای ممکن با هم متفاوت باشند.

  • شش: برعکس عمل کنید!

یکی از طرح‌های پر طرفدار روی مبل راحتی و مدرن این است که از دو رنگ پارچه‌ی متضاد رومبلی‌ها دوخته شود . اکنون برای مبل دو رنگ خود احتمالا به کوسن‌های دو رنگ نیاز دارید.

رنگ یکی از کوسن های شما باید ساده باشد, مثلا مشکی سفید رنگ کوسن دوم را در تضاد با رنگ رومبلی خود انتخاب کنید یا این که مثلا رنگ مکمل را داشته باشید.

به عنوان مثال یک رومبلی آبی با کوسن‌های زرد و رومبلی سبز با کوسن قرمز کامل میشود.

  • هفت: طرح‌های هندسی کوچک و بزرگ

این یکی‌از ترکیب‌های حرفه‌ای است. البته ست طرح های کوسن شما میتواند یک ترکیب خاص را در کنار تزیینات دیگر منزل به‌وجود آورد.آنها را با چند کوسن گل دار نیز می توانید ترکیب کنید تا ترکیب شیک‌تری از کوسن ها را داشته باشید.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن