علمی

رنگ سال ۲۰۲۴ چیست؟ رنگ سال ۲۰۲۴ شرکت پنتون | تیپ تیک مرجع تخصصی آگهی پوشاک

هر ساله شرکت پنتون (Pantone) با بررسی شرایط اجتماعی و اقتصادی جوامع مختلف، رنگی مناسب را به عنوان رنگ ترند سال معرفی می‌کند. سال گذشته یعنی در سال ۲۰۲۳ این شرکت رنگ سرخابی قرمز، زرشکی یا ارغوانی را با نام Viva Magenta انتخاب کرد که نماد قدرت و آزادی بود. مقاله معرفی این رنگ را هم در مجله خبری تیپ تیک می‌توانید مطالعه کنید. در سال جدید این شرکت تصمیم گرفته رنگ سال ۲۰۲۴  را هلویی یا زردآلویی معرفی کند. در ادامه این مقاله علت آن را بررسی خواهیم کرد و روش ست کردن آن را آموزش خواهیم داد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

رنگ سال ۲۰۲۳ چه رنگی بود؟؟؟

آنچه در ادامه می‌خوانید:

رنگ سال ۲۰۲۴ پنتون چیست؟

چرا رنگ هلویی (Apricot Crush) رنگ سال ۲۰۲۴ یا ۱۴۰۳ انتخاب شد؟

معرفی کمپانی پنتون

رنگ سال ۲۰۲۴ با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

کد رنگی رنگ سال ۲۰۲۴ 

 

رنگ سال ۲۰۲۴ پنتون چیست؟

رنگ سال ۲۰۲۴ یا 1402 | مجله خبری تیپ تیک

براساس نظر متخصصین کمپانی پنتون، رنگ سال ۲۰۲۴ Apricot Crush انتخاب شد. این رنگ ترکیبی از دو رنگ هلویی و نارنجی است. رنگ سال جدید به گفته خود شرکت پنتون قرار است حس طراوت، تازگی، خوش بینی، گرمی و آرامش را به بیننده القا کند. زیرا رنگ صورتی یا هلویی رنگ آرام بخش و رنگ نارنجی هم رنگ گرم و انرژی بخشی است.

چرا رنگ هلویی (Apricot Crush) رنگ سال ۲۰۲۴ یا ۱۴۰۳ انتخاب شد؟

رنگ سال 2024 شرکت پنتون | تیپ تیک مرجع تخصصی پوشاک

انتخاب رنگ سال یک فرایند پیچیده است که نیاز به بررسی عوامل مختلف دارد. شرکت پنتون هر ساله با بررسی رخدادهای سال گذشته مثل جنگ، بلایای طبیعی، بحران‌های اقتصادی، بیماری‌ها، شرایط اجتماعی و از این قبیل اتفاقات، رنگ مناسب سال جدید را اعلام می‌کنند. رنگ سال ۲۰۲۴ هم بر همین اساس انتخاب و اعلام شد. شیوه انتخاب رنگ به صورت زیر است:

  • مدیران شرکت پنتون در ابتدا به بررسی اتفاقات و رویدادهای سال گذشته می‌پردازند.
  • سپس متخصصان و مسئولان در یک اتاق با دیوارها و اشیای کاملا سفید و بی رنگ جمعه می‌شوند تا رنگی به آنها تلقین نشود و روی ناخودآگاهشان تاثیر نگذارد.
  • هر یک از متخصصان با نظر و عقیده خود، اشیائی را که رنگ‌های تاثیرگذار و مناسب را دارا باشند به سایرین جمع حاضر نشان می‌دهند.
  • تمامی حاضران راجبع به آن رنگ‌ها گفتفگو می‌کنند و برای رنگ مناسب به تنیجه می‌رسند.

رنگ سال ۲۰۲۴ هم به همین روش و با نیت آرامش بخش بودن و انرژی بخش بودن به استفاده کنندگان این رنگ انتخاب شد. پیش تر گفتیم که رنگ هلویی در واقع ترکیب صورتی و نارنجی است. صورتی رنگ ملیح و آرام بخشی است و نارنجی حس سرزندگی و نشاط را به بیننده القا می‌کند. پس امید ست که در سال آینده تمامی طراحان لباس، گرافیست‌ها، طراحان دکوراسیون و تولیدکننده کالا و محصول در تمام زمینه با دیدن این رنگ به آرامش و نشاط دست یابند.

 

معرفی کمپانی پنتون :

رنگ سال 2024 شرکت پنتون | تیپ تیک مرجع تخصصی آگهی پوشاک

پنتون مجموعه ای است که در زمینه صنعت چاپ، طراحی گرافیک، مد و فشن، دکوراسیون و طراحی محصول در حال فعالیت است. موسس این شرکت یعنی لورنس هربرت (David Herbert) در سال ۱۹۶۳ شرکت M&G را از برادران لوین خریداری کرد و بعد از نام شرکت را به پنتون (Pantone) تغییر داد. پنتون به معنای همه رنگ ها در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. این شرکت جزو شناخته شده ترین و معروف ترین سازمان‌های انتخاب رنگ از سال ۲۰۰۰ بوده است.

 

رنگ سال ۲۰۲۴ با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

ما در مجله خبری تیپ تیک به شما آموزش ست کردن رنگ سال ۲۰۲۴  با رنگ‌های مختلف را میدهیم. این رنگ جذاب با اکثر رنگ‌های ملیح و آرام بخش ست میشه. رنگ‌های خنثی و سفید و مشکی هم جزو رنگ‌هایی هستند که با اکثر رنگ‌ها ست میشوند. در ادامه این قسمت رنگ‌های مختلف را که با رنگ هلویی ست میشوند، به شما معرفی خواهیم کرد.

 

هلویی و یاسی :

 

هلویی و نیلی :

ست رنگ هلویی

هلویی و زیتونی :

ست رنگ سال 2024 با زیتونی | مجله خبری تپپ تیک

هلویی و نارنجی :

هلویی و آبی آسمانی :

ست رنگ سال 2024 با رنگ آبی آسمانی | مجله خبری تیپ تیک

هلویی و سبز تیره :

هلویی و بنفش تیره :

استایل رنگ سال 2024 با بنفش | مجله خبری تیپ تیک

هلویی و مشکی :

ست هلویی و مشکی | مجله خبری تیپ تیک

هلویی و آبی تیره :

هلویی و زرد :

استایل با رنگ سال 2024 | مجله خبری تیپ تیک

هلویی و کله غازی :

ست رنگ سال 2024 با کله غازی | مجله خبری تیپ تیک

هلویی و سفید :

استایل مونوکروم هلویی : 

استایل مونوکروم با رنگ سال 2024 | مجله خبری تیپ تیک

 

کد رنگی رنگ سال ۲۰۲۴

کد رنگی رنگ سال 2024 | مجله خبری تیپ تیک

رنگ سال ۲۰۲۴ را می‌توانید در صنعت طراحی یا تولید خود با کد رنگ F87C56 # پیدا کنید و از طراحی و استفاده آن لذت ببرید.

 

نوشته های مشابه

بستن