اخبار مد

رنگ سال ۲۰۲۳ میلادی و ۱۴۰۲ شمسی چیست؟

در پاسخ به این پرسش که رنگ سال ۲۰۲۳ میلادی و ۱۴۰۲ شمسی چیست باید بگوییم که هر ساله قبل از فرا رسیدن سال جدید میلادی، تعدادی از موسسات رنگ سال را انتخاب و اعلام می کنند. سالهاست که موسسه ای قدیمی به نام پنتون این وظیفه را به عهده گرفته و رنگ هر سال را انتخال می کند. رنگ سال ۲۰۲۳ میلادی و ۱۴۰۲ شمسی رنگ Viva Magenta توسط این موسسه انتخاب شده است که درواقع همان سرخابی قرمز، زرشکی یا ارغوانی می باشد.

آنچه در ادامه می خوانید:

رنگ سال چگونه انتخاب می شود؟

رنگ سال ۲۰۲۳ چیست؟

رنگ سال ۲۰۲۳ بر چه اساسی انتخاب شده است؟

رنگ سال ۲۰۲۳ را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

 

رنگ سال چگونه انتخاب می شود؟

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که رنگ سال بر چه اساسی وبا چه معیارهایی انتخاب می شود. در بین تمام موسسات رنگ معرفی شده توسط موسسه پنتون مبنای صنعت مد و پوشاک قرار می گیرد.این موسسه هر ساله با کمک گرفتن از متخصصان و با بررسی رنگ های سال های گذشته، رنگ سال جدید را انتخاب و اعلام می کنند. در این تصمیم گیری معیارها و جنبه های مختلفی در نظر گرفته می شود. شاید برای شما باورنکردنی باشد؛ اما عوامل مختلفی از جمله وضعیت اقتصادی و روانی جامعه، شبکه های اجتماعی و حتی سیاست از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در انتخاب رنگ سال هستند.

رنگ سال ۲۰۲۳ چیست؟

 

رنگ Viva Magenta به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ معرفی شد. طیف این رنگ یک زرشکی کم رنگ و ترکیبی از صورتی و سرخابی است. البته می توان آن را  قرمز شرابی و ارغوانی هم نامید. Viva Magenta سرشار از نشاط ، شور  وهیجان است. این رنگ نمادی خواهد بود از رفاه، ثبات و تعادلی که امروزه انسان در سراسر دنیا به آن نیاز دارید. قدرت و آزادی از دیگر پیام های این رنگ است. مدیر اجرایی موسسه پنسون علت انتخاب این رنگ را بودن رنگی نامتعارف در جهانی نامتعارف بیان کرد. وی امیدوار است که این رنگ بتواند چشم اندازی جدید به دنیای مد ببخشد. اما قرار نیست این قدرت احساس تهاجمی به همراه داشته باشد. به همین خاطر کمی ارغوانی و بنفش نیز در دل ان به چشم می خورد. بنابراین برای داشتن نماد قدرت و شجاعت از استفاده این رنگ در استایل خود غافل نشوید.

 

رنگ سال ۲۰۲۳ بر چه اساسی انتخاب شده است؟

به گفته مدیر اجرایی موسسه پنتون، Viva Magenta با هدف ایجاد یک چشم انداز جدید در صنعت مد و پوشاک انتخاب شده است. رنگ قرمز نشان دهنده قدرت است که در نگاه اول آن را به بیننده این رنگ منتقل می کند. اما قرار نیست این قدرت نشان دهنده خشونت و داشتن حس منفی و تهاجمی داشته باشد. به همین جهت در دل خود کمی رنگ بنفش تیره یا ارغوانی که نمادی از آرامش است را دارا می باشد. بنابراین میتوان آن را سرخابی قرمز نیز درنظر گرفت. رنگ سال ۲۰۲۳ قرار است حس قدرت را به همراه انرژی و نشاط منتقل کند. در حقیقت حسی که این رنگ منتقل می کند چیزیست که ما در آینده ای نزدیک و خوش بینانه به آن نیاز داریم.

رنگ سال ۲۰۲۳ را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

 

مشکی: رنگ مشکی و قرمز هر دو نماد قدرت و پر از رمز و راز هستند. هرچند Viva Magenta اندکی به سرخابی متمایل است اما با ترکیب این دو رنگ خاص در کنار هم متفاوت، قدرتمند و جسور به نظر می رسید. این ترکیب رنگ برای محیط های رسمی مانند مهمانی و حتی محیط کار و محیط های اداری بسیار مناسب است.

خاکستریاگر فکر می کنید رنگ مشکی بیش از حد تیره است، می توانید خاکستری را جایگزین آن کنید. رنگ سال ۲۰۲۳ به عنوان یک رنگ پر شور و حرارت، در کنار یک رنگ خنثی مانند خاکستری، ترکیب دلنشینی را می سازد. اگر بخواهید Viva Magenta را با یک رنگ روشن ست کنید، می توانید از خاکستری روشن استفاده کنید.

سورمه ایطیف رنگ آبی تیره، در کنار سرخابی قرمز ترکیبی بسیار چشم نواز خواهد داشت. سورمه ای به تنهایی رنگی اصیل و مناسب سنگین پسندان است. ترکیب آن با سرخابی قرمز ستی شیک مملو از انرژی و نشاط  به شما می دهد. اگر عاشق جین هستید، ست این رنگ با جین استایلی بی نظیر را به شما هدیه می دهد.

سبزسبز تیره می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد. این سبز کاملا برگرفته از طبیعت است و در کنار Viva Magenta جلوه ای شاد و البته جذاب به استایل شما می دهد. این ترکیب یکی از بهترین انتخاب ها برای شب یلدا است. اگر به دنبال رنگی شاد و متفاوت و پر از حس امید و زندگی هستید حتما سبز را امتحان کنید.

تک رنگ: در حقیقت ترکیب Viva Magenta با طیف رنگ خودش از بهترین انتخاب هاست. استفاده از صورتی، بنفش تیره یا روشن، قرمز و زرشکی در کنار سرخابی قرمز استایلی جسور را به همراه می آورد. شاید استایل تک رنگ در نگاه اول بیش از حد چشمیگر به نظر برسد اما اگر Viva Magenta را برای ست تک رنگ خود انتخاب کردید، مطمئن باشد استایل شما در بهترین حالت ممکن است.

 

 

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
بستن