گالریاخبار مداخبار و نکاتویدئو

جشنواره مد و لباس سی پال

برگزاری اولین جشنواره مد و لباس با محوریت «هویت‌ ایرانی»

فراخوان اولین جشنواره اینترنتی مد و لباس “سی ‌پال” با هدف شناسایی افراد خلاق و توانمند در زمینه های طراحی کیف و کفش، طراحی  لباس ، طراحی جواهرات و زیوآلات، عکاسی مد و مد نویسی منتشر شد. همه فعالان و علاقه‌مندان به عرصه مد و لباس می‌توانند در بخش‌های مختلف این جشنواره مد و لباس شرکت کنند.این فراخوان «سی‌پال اولین جشنواره  اینترنتی مد و لباس ایران» در شش بخش با محور الهام از هنر و اصالت هنر ایرانی منتشر میشود.

درباره سی پال

خاتون شهبازی، دبیر جشنواره درباره ایده برگزاری جشنواره سی پال بیان کرد: در زمان تحقیق و تجربه کاری که در حوزه مد و لباس داشتیم، فهمیدیم که در سراسر ایران فعالان مد و لباس زیادی وجود دارند که بسیار خلاق و توانا هستند و برای خودشان کسب و کار ایجاد کرده و کارآفرین هستند؛ درعین حال آن‌گونه که باید کارشان در معرض دید مخاطبان قرار نگرفته است. این موضوع ارتباط مستقیمی با رونق اقتصادی کار آن‌ها دارد. به همین دلیل تصمیم بر این شد که شرایطی را برای این افراد ایجاد کنیم تا بتوانند خلاقیت خودشان را بروز دهند و با مخاطب ارتباط برقرار کنند.

یکی از اعضا انجمن مد و لباس ایران درباره اینترنتی بودن جشنواره گفت: از آن‌جایی که قصد داریم از سراسر ایران کار انتخاب کنیم و امکان شناسایی فعالان حوزه مد و لباس را از سراسر کشور فراهم آوریم به همین دلیل برای آسانی، ارسال آثار به صورت اینترنتی در نظر گرفته شده است. صرفه اقتصادی برای فعالان مد و لباس، ارسال آثار بیشتر در قالب عکس، حذف انبارداری و حفاظت از آثار از جمله ویژگی های اصلی این جشنواره است.

شهبازی در ادامه گفت: استفاده و شناسایی پتانسیل فضای مجازی در توسعه کسب و کار فعالان مد و لباس تاثیر گذار خواهد بود، البته مدتی است که فضای کسب و کار از امکانات فضای مجازی بهره می‌برد، اما عموما کسب و کارهای حوزه مد و لباس سنتی هستند. پیش‌بینی می‌شود که اگر از فضای مجازی به شکل قاعده‌مند استفاده شود، فرصت‌های بیشتری در اختیار طراحان قرار می‌گیرد و دفتر کار آن‌ها محدود به یک نقطه جغرافیا نخواهد بود. در این صورت افراد بیشتری کارهای آن‌ها رامشاهده میکنند و حتی روابط بین‌المللی برایشان میسر خواهد شد.

شهبازی درباره محورهای فراخوان جشنواره تصریح کرد: در فراخوان جشنواره سعی کردیم به هیچ عنوان مانع خلاقیت طراحان حوزه مد و لباس نباشیم.

نحوه شرکت در جشنواره مد و لباس سی پال

مدیر مسوول موسسه «چیامد» درباره شیوه  ارسالآثار به این جشنواره مد و لباس اینترنتی بیان کرد: این جشنواره دارای سایت رسمی است که فعالان مد و لباس در زمینه‌­های مختلف می­‌توانند ۱۰ اثرشان را در قالب عکس که با چارچوب و قواعد فراخوان جشنواره همسو است در سایت جشنواره بارگزاری کنند و در بخش «ویژه» یا بخش «آزاد» شرکت دهند. در دومین مرحله داوران بعد از بررسی آثار رای خود را اعلام میکنند. بعد از این هنرمندان می‌خواهیم که اثر برگزیده هیات داوران را جهت نمایش در جشنواره برای ما ارسال کنند.ارسال و داوری آثار به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی جشنواره www.cipalfestival.com انجام می شود.

توجه به هنر و اصالت ایرانی محور اصلی «جشنواره سی پال» و در عین حال اولویت بعدی نوآوری و خلاقیت طراح و فعالان است.

بنابراین گزارش، مهلت ارسال آثار تا دهم مهرماه ۹۷ است.  آثار برگزیده از تاریخ ۲۴ لغایت ۲۸ آبان‌ماه دیده خواهد شد دوستداران و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت  www.cipalfestival.com و یا از طریق تماس با دبیرخانه جشنواره (۰۹۳۳۷۴۵۴۶۱۹) از شرایط جشنواره و نحوه شرکت در آن آگاه شوند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن