برندها و طراحاندنیای مد

دیور برند لوکس جهانی

همه چیز درمورد برند لوکس دیور

همه ما وقتی اسم  دیور را میشنویم نا خودآگاه یاد لباس های پر زرق و برق لوازم آرایشی لوکس و عطر هایی با رایحه خوش می افتیم.دیور پس از جنگ جهانی دوم متولد شد و تا امروز هم به فعالیت خود ادامه میدهد.این برند یکی از لوکس ترین و معروف ترین برند ها در صنعت مد است که با وجود اینکه ۷۱ سال از تولد آن گذشته اما هنوز هم در صنعت مد مانند الماس میدرخشد.

دیور از نام  خود برای برندش استفاده کرد.این امپراطوری بزرگ در حوزه مد، در ۱۶ دسامبر سال ۱۹۴۶ میلادی در خیابان ۳۰ مونتاینِ شهر پاریس پایه گذاری شد، اما ” خانه مد فعلی دیور ” سال ۱۹۴۷ میلادی را به عنوان سال تاسیس خود می داند.اما دیور تنها به تولید لوازم زنانه نمی پردازد. خانه مد دیور در قسمت مردانه شامل لوازم مردانه مانند لباس و در قسمت زنانه شامل لباس های زنانه و جواهرات  و انواع عطر  ها میباشد.اولین محصولی که دیور تولید کرد عطری به نام میس دیور بوده که به خاطر کاترین دیور خواهرش نام گذاری شده است.این برند تنها دوسال بعد شعبه نیویورک را افتتاح کرد.شرکت های معروف زیادی با این برند رقابت میکنند که از جمله معروف ترین آنها:شانل،گوچی،و ورساچه میباشد.این شرکت به سرعت پله های ترقی را طی کرده و تنها در ۵ سال بعد شعبات خودش را در سراسر جهان پایه گذاری کرد.

در سال ۱۹۴۷ میلادی ” خانه مد دیور ” از نخستین مجموعه خود به نام ” نگاه جدید” رونمایی کرد. کالکشن ” نگاه جدید ” تاثیرات بسیار زیادی بر روی صنعت مد و طراحان لباس گذاشت.

در سال ۱۹۴۸ میلادی یک شعبه تولیدی ” عطر دیور ” در نیویورک  یک شعبه ” آماده پوشیدن ” در خیابان ۵ و ۵۷ نیویورک تاسیس  شد.

درسال ۱۹۴۹ میلادی خط تولیدی عطرهایی به نام ” Diorama ” افتتاح شد.

در سال ۱۹۵۳ میلادی کریستین دیور با کمک راجر وی ویر نخستین خط تولیدی کفش دیور را، راه اندازی کرد.

در روز۴ مارس سال ۱۹۵۷ میلادی تصویر کریستین دیور روی جلد مجله ” نیویورک تایمز ” قرار گرفت. کریستین دیور هنگامی که برای تعطیلات به ایتالیا رفته بود، در اثر سومین حمله قلبی اش فوت می کند.مرگ نابهنگام دیور در سال ۱۹۵۷ دنیای مد را از یک رهبر بزرگ صاحب سبک محروم کرد.  بعد از مرگ کریستین دیور، “جیکوئیس روئیت  مدیر عامل خانه مد دیور  ، برای ساماندهی به اوضاع  این شرکت ، سنت لورانت  که در آن زمان تنها ۲۱ سال داشت را به عنوان مدیر هنری ” خانه مد دیور ” برگزید.

شوی لباس نیولوک :

نخستین شوی لباس دیور، با نام «نیو لوک»  (به‌معنی نگاه جدید) در سال ۱۹۴۷ برای فصول بهار و تابستان با ۹۰ مدل و ۶ مانکن در سالن دفتر مرکزی کریستین دیور، تاسیس شد.

با گذشت زمان «نیو لوک» به اوج رسید و به اندازه سال‌ها از مد و از دیگر رقبا پیشی گرفت. افراد معروف هالیوود و اروپایی‌های ثروتمند، مشتری‌های دائمی این لباس‌ها شدند و پاریسی که بعد از جنگ جهانی دوم جایگاه خود را در مد و طراحی، از دست داده بودند، با «نیو لوک» دیور توانستند، به جایگاه خود برگردند.

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن