زنانهسبک پوشیدن

۶+۲ نکته برای انتخاب لباس مجلسی عروسی بدانید

شما هم عروسی مگان مارکل با پرنس هری را دیده اید. مراسمی با شکوه که همه در آن کلاه پوشیده بودند به نظر شما شاید کمی دست و پا گیر به نظر برسد اما این یکی از قوانین عروسی سلطنتی است.انتخاب لباس مجلسی هم قوانینی دارد که با رعایت آنها میتوانید شیک به نظر برسید.

 

به این هشت قانون ساده توجه کنید:

 

یک. لباس مجلسی پوشیده را به لباس مجلسی بدن نما ترجیح دهید

تفاوت لباس مجلسی مناسب عروسی با لباس‌های مهمانی با فرم‌های دخترانه و دامن‌های کوتاه دقیقا در همین است! لباس‌های خیلی کوتاه یا بدن‌نما  انتخاب خوبی برای یک مراسم عروسی به ویژه مراسم‌های رسمی‌تر نیستند به یاد  داشته باشید که اگر می‌خواهید در بین مهمان‌های عروسی مثل نگین بدرخشید، باید یک لباس مناسب انتخاب کنید، لباسی که بتوانید تمام شب را با آن خوش بگذرانید و از همه مهم تر در آن راحت باشید.

 

دو. اجازه دهید فقط عروس لباس سفید بپوشد!

سفید تنها رنگ ممنوع برای پوشیدن در مراسم های عروسی نیست!عاجی، بژ، صورتی و شیری روشن و کرم ملایم و کلا هر رنگی که ممکن است شبیه رنگ لباس عروس باشد را از خاطر ببرید به خصوص اگر مدل لباس مجلسی شما دامن بلند و دنباله‌ دارد! در  مراسم عروسی فقط قرار است یک عروس دیده شود، بنابراین این شب را از او ندزدید!

حتی اگر قرار است کت و دامن مجلسی یا حتی کت و شلوار بپوشید، بهتر است سراغ رنگ‌های مشابه رنگ لباس عروس نروید.

 

سه. سه نکته در انتخاب مدل کفش مجلسی

 

کفش‌های پاشنه بلند ساخته شده‌اند که در عروسی پوشیده شوند اما مدل کفش مجلسی یا حتی مدل پاشنه آن جوری طراحی شده اند که برای مهمانی رسمی و مهمانی خودمانی ب

ا هم تفاوت داشته باشند.

عروسی: اگر عروسی در باغ برگزار می‌شود و امکان دارد زمین چمن یا هر سطح نرم دیگری باشد، پاشنه‌های باریک با هر قدم  عذابتان خواهند داد. پس کفشی را  انتخاب کنید که با فضای عروسی مناسب باشد.

ست رنگ کفش با لباس: به رنگ‌ها توجه داشته باشید، رنگ یا حتی مدل کفش مجلسی و پاشنه‌داری که انتخاب می‌کنید باید با فرم لباس شما هماهنگی داشته باشد. مثلا هرگز یک بوت پاشنه دار را با دامن بلندی که روی آن را می‌پوشاند نپوشید.

 کفش مجلسی راحت: شاید این مهترین نکته در خرید کفش مجلسی باشد! شما قرار است ۵ ساعت یا حتی بیشتر با کفش مجلسی‌تان سپری کنید و اینکه بخواهید وسط عروسی کفش‌ها را دربیاورید صحنه جالبی ایجاد نمی‌کند، پس همیشه کفشی را انتخاب کنید که پایتان را اذیت نمیکند و البته با ارتفاع پاشنه‌هایش راحتید.

 

چهار. کپی کردن رنگ و مدل لباس ساقدوش‌ها ممنوع!

اگر با عروس صمیمی هستید و می‌دانید لباس ساقدوش‌ها چه رنگی و چه مدلی است، به شما اکیدا توصیه می‌کنیم که از این رنگ هم دور بمانید مگر اینکه خودتان یکی از آن‌شاقدوش ها باشید!

 

 

پنج. کفش و لباس مجلسی عروسی را متناسب با فصل انتخاب کنید

معمولا عروسی‌ها در بهار، تابستان یا اوایل پاییز برگزار می‌شوند به خصوص اگر قرار باشد مراسم داخل باغ برگزار شود، اما به هر حال شما باید به فصل برگزاری عروسی و تناسب کفش و لباس مجلسی با آن توجه زیادی بکنید.

  • بوت و نیم بوت های پاشنه دار را برای مراسم پاییز و زمستان نگه دارید.
  • لباس‌های حریر، توری یا شبیه آن بعلاوه صندل‌های مجلسی و پاشنه دار را فقط در مراسم‌های تابستان استفاده کنید.
  • پیراهن‌های گلدار برای عروسی‌های پاییز و زمستان اصلا مناسب نیستند.
  • پیراهن‌های تیره مانند مشکی اگرچه یک لباس مجلسی درست برای عروسی به نظر می‌رسند اما نه برای یک عروسی تابستانی!

 

 

شش. در استفاده از اکسسوری‌ها و زیورآلات زیاده‌روی نکنید!

انگشتر، گوشواره، گردنبند، دستبند، ساعت و …. مهمترین توصیه: شما به   همه آن‌ها در یک مراسم نیاز نخواهید داشت ! زیورآلات را به اندازه  استفاده کنید(ترجیحا کمتر از آنچه که فکر می‌کنید مناسب است!) و مناسب با مدل لباس مجلسی خودتان.

قبل از بیرون رفتن نگاهی به درون آینه بیاندازید و اگر می‌بینید بیش از حد براق و شلوغ هستید،  از زیورآلات خودتان  کم کنید، مهم نیست که چقدر دوست دارید از آن استفاده کنید.

 

هفت. با همراه خود ست باشید

حتما شما هم عکس ست‌های زن و شوهری برای رفتن به مهمانی را دیده‌اید، اگر در عروسی همراه دارید،تلاش کنید لباس‌هایتان با هم ست باشند. هیچ چیزی بیش تر از یک ست متناسب و شیک نمی‌تواند توجه‌ همه را به  جلب کند!

 

در مورد لباس مجلسی کار آسان است، کافی است رنگ کراوات و پیراهن مجلسی با هم همخوانی داشته باشد. این ست را می‌توانید با دستمال جیب و هر اکسسوری کوچک دیگری نیز ایجاد کنید و یک ست زیبا بوجود آورید

 

هشت. آماده شرایط اضطراری باشید

مراسم عروسی پر است از نوشیدنی‌، غذا، کیف، میوه و گاهی بچه‌هایی بازیگوش و شلوغ کار! بنابراین بایک بسته دستمال مرطوب آماده

اگر فکر میکنید لازم است یک جفت صندل مجلسی تخت یا لژدار  بردارید تا در صورت نیاز بتوانید پاشنه بلندها را با یک کفش راحت‌تر عوض کنید.

رژ لب، آینه یا برس برای اینکه تا آخر مراسم مرتب به نظر برسید، ضروری هستند.این موارد را فراموش نکنید.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن