سبک پوشیدن

نکاتی که هنگام خرید بوت یا نیم بوت باید به آن دقت کنید!

با رسیدن فصل پاییز و سردی هوا، همه‌ی مردم در کمد لباس‌های خود تغییر و تحولاتی ایجاد می‌کنند و جای لباس های خنک تابستان را با لباس های گرم و پاییزه عوض می‌کنند. اما این تغییرات مختص لباس نیست بلکه کفش‌ها و پاپوش‌هایی که ما در فصول سرد استفاده می‌کنیم نیز با سایر فصول تفاوت دارد.بوت‌ها معمولا پاپوش هایی با قد و اندازه های متفاوت هستند که در فصول سرد سال پاهارا از سرما و رطوبت ناشی از بارش باران و برف محافظت می‌کنند.

شاید شماهم وقتی با یک سایت خرید بوت زنانه روبه رو می‌شوید از خود بپرسید که چه بوتی مناسب من است؟ همه‌ی ما در هنگام خرید لباس دقت می‌کنیم که لباسمان از لحاظ کیفیت و زیبایی مورد قبول باشد و برای این امر یکسری معیارها را رعایت می‌کنیم. خرید بوت هم از این قضیه مستثنی نیست و ملزم رعایت برخی نکات است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

انواع بوت 

انتخاب بوت براساس کاربرد و مکان استفاده

تاثیر اقلیم بر انتخاب نوع بوت

انتخاب بوت براساس آناتومی بدن

انواع بوت:

بوت ها براساس ارتفاع ساق،داشتن یا نداشتن بند و پاشنه، نوع پاشنه و جنس رویه به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند.بیایید با چند نوع از آن ها آشنا شویم:

بوت چلسی:

به بوت هایی که در بغل آن کش با زیپ دارد چلسی گفته می‌شود.این بوت ها به دلیل راحتی در هنگام پوشیدن و استفاده روزمره مورد استقبال اکثر مردم قرار گرفته است.

بوت آگ:

این نوع بوت ها معمولا از پوست دباغی شده گوسفند در ظاهر و از پشم گوسفند در داخل آن‌ها تهیه می‌شوند. اما در دنیای امروز از الیاف و متریال مصنوعی در ساخت این بوت استفاده می‌شود. این بوت‌ها مقاومت زیادی در برابر آب و رطوبت ندارند اما در روزهای سرد پاهای شما را به خوبی گرم نگه می‌دارند.

بوت بندی:

بوت بندی زنانه-پوتین زنانه-پوتین چرم زنانه-پوتین مشکی زنانه-تیپ تیک

اغلب بوت‌های بندی شبیه به پوتین‌های نظامی هستند که زیبایی خشن و ظاهری پرابهت دارند. این سبک بوت‌ها اغلب موردپسند نوجوانان است و استایل اسپرت و راحتی را برای آن‌ها به همراه دارد.

بوت سوارکاری:

ارتفاع بوت‌های سوارکاری معمولا تا زیر زانو است. این بوت‌ها از لحاظ فنی دارای پنجه های سفت و محکمی هستند تا از آسیب‌های احتمالی به پای سوارکار جلوگیری کنند؛ اما این روزه بوت‌هایی با این ظاهر ولی بدون ویژگی‌های فنی تولید می‌شوند تا در روزمره راحتی را به شما عرضه کنند.

بوت جورابی:

بوت جورابی- بوت جورابی زنانه-بوت مشکی جورابی-بوتپاشنه دار جورابی- بوت جورابی پاشنه دار زنانه- تیپ تیک

همانطور که از نام این بوت ها پیداست، این بوت‌ها دارای ظاهر جورابی هستند که جنس پارچه ای دارند. می‌توان در روزهای نسبتا سرد از این بوت‌ها استفاده کرد اما هیچگونه حفاظتی در برابر رطوبت از پاهای شما نمی‌کنند و بیشتر جنبه زیبایی دارند.

بوت چانکی:

بوت چانکی-بوت چانکی زنانه- بوت سفید چنکی- بوت مشکی چانکی- بوت زنجیردار- بوت پاشنه مبلی-نیم بوت چانکی- نیم بوت پاشنه مبلی-تیپ تیک

به بوت هایی که دارای پاشنه ها و زیره های دندانه دار هستند، چانکی یا پاشنه مبلی می‌گویند. در زمان‌هایی که شاهد بارش برف هستیم و روی زمین احساس سر بودن می‌کنیم، این دسته از بوت‌ها انتخاب مناسبی برای ما هستند.

بوت بایکر:

بوت بایکر- نیم بوت بایکر-پوتین بایکر-بوت سگک دار-بوت نگین دار-بوت بندی-نیم بوت زنانه مشکی-پوتین مشکی زنانه-تیپ تیک

این دسته از بوت ها دارای سگکی هستند که دور مچ آ«ها پیچیده و گاهی در بغل آن ها از زیپ هم استفاده شده است. بوت های بایکر مناسب کسانی است که زرق و برق و استفاده از اکسسوری روی کفش خود را دوست دارند.

بوت بارانی:

بوت بارانی-نیم بوت بارانی-پوتین بارانی- بوت پلاستیکی- چکمه زنانه-چکمه صورتی-پوتین ضد آب- تیپ تیک

بوت بارانی دارای جنسی پلاستیکی، کاملا ضدآب و مناسب روزهای بارانی است. این بوت ها در رنگ ها و سایزهای مختلف در بازار موجود می‌باشد.

 

انتخاب بوت براساس کاربرد و مکان استفاده:

یکی دیگر از نکات قابل توجه هنگام خرید بوت کاربرد و مکانی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

  • اگر قصد استفاده از بوت را در روزمره و در محل کار خود دارید، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید راحتی است. اگر قرار است ساعت ها را در محل کار خود و با بوت بگذرانید، بهتر است بوتی را انتخاب کنید که کفی صاف و پنجه ی پهنی داشته باشد. داشتن پاشنه ممکن است باعث کمردرد و پادرد و داشتن پنجه های باریک باعث آزردگی انگشتان پاهایتان شود.
  • اگر قصد کوهنوردی با بوت های خود دارید، باید بوتی سفت و محکم و ضد رطوبت انتخاب کنید. با خرابی یا پارگی بوت روبه رو نشوید و همچنین درصورت بارش باران یا تماس با رطوبت، پاهایتان خیس نشوند. نکته ی مهم دیگر در رابطه با بوت های کوهنوردی زیره آن است که باید به ضد سر بودن و داشتن اضطکاک زیاد با سطح زمین اطمینان حاصل کنید. به این منظور انتخاب بوت با زیره های دندانه دار به شما کمک خواهد کرد.
  • اگر در محلی رسمی مانند ادارات و یا قرار های کاری رسمی قصد استفاده از بوت دارید، بوت‌های چرم بهترین اتخاب برای شما هستند. این بوت ها در عین زیبایی و سادگی ظاهری کاملا رسمی و پرابهت دارند که برای این مکان‌ها بسیار مناسب هستند. در انتخاب بوت چرم برای مکان های رسمی، سادگی و داشتن کفی صاف و بدون پاشنه از نکات مهم هستند. اگر داشتن پاشنه باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود، می‌توانید داشتن پاشنه را هم به گزینه‌های خود اضافه کنید.
  • اگر قصد استفاده از بوت در مهمانی ها یا عروسی ها را دارید، بهترین انتخاب بوت‌های پاشنه دار و با ظرافت هستند که ظاهری شیک و زیبا دارند. استفاده از رنگ مشکی در انتخاب این سبک بوت ها خاص بودن استایل شمارا تضمین می‌کند.

 

تاثیر اقلیم بر انتخاب نوع بوت:

آب و هوای محلی که در آن زندگی می‌کنید در انتخاب بوت مناسب برای شما تاثیرگذار خواهد بود.

  • اگر محل زندگی شما پرباران است، انتخاب بوت های بارانی که خاصیت ضد رطوبتی بیشتری دارند برای شما مناسب تر است.
  • اگر در مناطق سرد زندگی می‌کند، انتخاب بوت‌های گرم مثل بوت‌های آگ که داخل آن دارای پشم است و گرما را بیشتر درون خود نگه می‌دارد برای شما مناسب تر است.
  • اگر در مناطق معتدل تر زندگی می‌کنید، بوت های سوئیت و مخمل انتخاب‌های خوبی برای شما هستند.
  • اگر در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنید، طبیعتا بارش برف در آنجا بیشتر از سایر مناطق است. انتخاب بوت هایی با کفی های دندانه دار یا به اصطلاح بوت های پاشنه مبلی برای شما مناسب تر است.

 

انتخاب بوت براساس آناتومی بدن:

همه ی انسان ها نسبت به هم دارای فرم بدنی یکسانی نیستند . همانطور که برای هر فرم لباس مخصوص و مناسب خود را در مقالات قبل معرفی کردیم، این قاعده در انتخاب بوت نیز مستثنی نیست. در ادامه به شما خواهیم که که برای هر نوع فرم بدنی چه نوع بوتی مناسب است.

آناتومی سیب: برای این فرم بدنی بوتی مناسب تر است که ساق پای شما را پرتر و چاق تر نشان دهد . این امر باعث حفظ تعادل در اندام شما خواهد شد.

نیم-بوت-عسلی-زنانه-بوت-عسلی-زنانه-پوتین-زنانه-بوت-چین-دار-زنانه--تیپ-تیک

آناتومی مثلث برعکس: این دسته از فرم بدنی دارای شانه های پهن هستند. برای خنثی کردن آن و متعادل کردن فرم بدن باید بوت هایی را انتخاب کرد که زرق و برق بیشتری دارند و پرکار تر هستند. این کار باعث می‌شود توجه از شانه های شما گرفته شود و روی پاهای شما متمرکز شود. در نتیجه تعادل در اندام شما برقرار خواهد شد.

آناتومی گلابی: اگر دارای این فرم بدنی هستید، به بوتی نیاز دارید که پاهای شمارا کشیده تر نشان دهد و از توپر و چاق بودن پایین تنه تان کم کند. انتخاب بوت های پاشنه دار بهترین گزینه برای بلندتر نشان دادن پاهای شماست.

بوت پاشنه داتر زنانه- بوت سفید زنانه- نیم بوت پاشنه دار زنانه- نیم بوت سفید زنانه- تیپ تیک

آناتومی مستطیلی: انتخاب مناسب برای این فرم بدنی بوت هایی هستند که دارای منحنی‌ها و قوس های در ظاهر خود هستند. این بوت به بدن شما فرم می‌دهد و بدن شمارا از حالت یکنواخت خارج می‌کند.

بدن و پاهای کشیده : اگر بدن و پاهای کشیده دارید بهتر است بوتی را انتخاب کنیم که ویژگی مخالف کشیدگی به شما بدهد. انتخاب مناسب برای شما بوت های بدون پاشنه یا با پاشنه های کوتاه است.

بوت بدون پاشنه- نیم بو تبدون پاشنه- بوت چرم- نیم بوت چرم-کف صاف -تیپ تیک

پاهای چاق و توپر: اگر پاهای چاق و تو پری دارید بوتی را انتخاب نکنید که دهانه ی ورودی آن خیلی بزرگ یا زرق و برق دار و کار شده باشد. این بوت ها باعث چاق تر نشان داده شدن ساق پای شما می‌شود.

بوت بدون پاشنه- نیم بو تبدون پاشنه- بوت چرم- نیم بوت چرم-کف صاف -تیپ تیک

پاهای چاق و قد کوتاه: کوتاه قامتانی که پاهای چاق و توپری دارند، می‌توانند از بوت های نوک تیز استفاده کنند. این امر باعث برقراری تعادل در فرم بدن شما می‌شود.

نیم-بوت-نوک-تیز-زنانه-بوت-نوک-تیز-زنانه-بوت-نگین-دار-زنانه-بوت-چرم-زنانه--نیم-بوت-چرم-زنانه--تیپ-تیک

 

امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید واقع شده باشد.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید تا از آخرین اخبار دنیای مد و پوشاک مطلع باشید.

برای اینکه بیشتر دیده بشید و فروشتان را افزایش دهید همین الان آگهی خود را رایگان ثبت کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن