آموزش و نگهداریاخبار و نکات

از چند ماهگی کفش و پاپوش نوزاد را بخریم؟

خرید پاپوش یا کفش نوزاد یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید به دقت گرفته شود، پاهای نوزادان تا مدت‌ها بسیار لطیف و انعطاف پذیر است و ممکن است تغییر شکل پیدا کند، پس اجازه دهید این تغییر شکل درست صورت بگیرد و فرم پا از نوزادی دچار مشکل نشود.

کتانی نوزادی کوچکی که می‌بینید یا یک پاپوش بافتنی نوزادی می‌تواند شما را قانع کند که برای پاهای نوزادتان حتما یکی از آن‌ها را نیاز خواهید داشت، اما قبل از خرید اولین پاپوش یا هر کفش کوچک زیبایی که نظرتان را جلب کرده است، باید نکاتی را در مورد نحوه خرید پاپوش یا کفش نوزاد بدانید.

کی سراغ خرید پاپوش بافتنی نوزاد یا کفش برویم؟

پاسخ این است که تا هنگامی که نوزاد شما اولین گام‌هایش را برنداشته به کفش‌هایی با زیره سفت نیاز ندارید، بنابراین بهتر است به سراغ بافت پاپوش نوزاد یا خرید یکی از مدل‌های زیبای آن بروید. تا زمانی که نوزاد شما در واقع نوپا نشده است احتمالا بیشتر به یک جفت پاپوش نوزادی نیاز دارد که پای او را گرم نگه دارد.

به فکر خرید یک پاپوش با مچ نرم و راحت که کمی شبیه به نیم بوت است، باشید یا اینکه فعلا خرید جوراب را در برنامه خود قرار دهید. جنس پاپوش نوزاد یا کفش نوزاد بهتر است از پارچه یا چرم بسیار لطیف باشد. با توجه به ظرافت پای نوزادان دقت کنید که بافت پاپوش یا کفش نوزاد نباید خیلی تنگ باشد، پس اطمینان پیدا کنید که که سایز درست را انتخاب می‌کنید. بهترین انتخاب برای نوزادان پاپوش نخی است.

بعد از آنکه نوزاد شما اولین گام‌هایش را برداشت توصیه ما به شما این است که داخل خانه با پای برهنه راه برود، چراکه این کار به استحکام استخوان‌ها و باز شدن انگشتان پا کمک می‌کند که این باعث افزایش تعادل نوزاد می‌شود.

بسیاری از تولیدکنندگان و طراحان برند های مشهور، انواع پاپوش نوزاد یا کفش بچگانه را به شما پیشنهاد می‌دهند که از مواد نرم و لطیف و بسیار انعطاف‌پذیر تشکیل شده‌اند و صد البته بیشتر آن‌ها قابل شستشو هستند. خرید پاپوش بافتنی نوزادی با بافت لطیف یا کفش نوزاد نرم برای گشت و گذارهای کوتاه نوزادانی که هنوز چندان به تنهایی قدرت راه رفتن ندارند، کافی است.

انتخاب و خرید پاپوش نوزاد یا کفش بچگانه

اگر وقت خرید کفش بچگانه ای که برای راه رفتن مناسب باشد رسیده است، باید بدانید که شما با فاصله‌های بسیار کوتاهی باید به فکر خرید کفش باشید، چراکه پای نوزادان در سال اول به سرعت رشد کرده و مدام تغییر سایز می‌دهد.

برای خرید اینترنتی کفش بچگانه یا پاپوش نوزادی یا حتی خرید آن در فروشگاه بهتر است هر ۶ یا ۸ هفته یک بار پای نوزادتان را اندازه‌گیری کنید تا از آخرین تغییرات پاها با خبر شوید.

برای خرید نخستین پاپوش نوزاد یا کفش نوزادی بهتر است یک پاپوش بافتنی نرم با زیره‌ای که از لغزندگی جلوگیری می‌کند، گزینش کنید و البته بهتر است کفش نوزاد شما مچ پددار داشته باشد و قسمت بالای آن از چرم تشکیل شده باشد تا مچ پا کاملا احساس راحتی داشته باشد و نوزاد با خیال راحت و بدون سختی بتواند نخستین گام‌هایش را تجربه کند.

نحوه بسته شدن کفش و پاپوش نوزاد نیز بسیار اهمیت دارد ، پس در مورد خرید پاپوش نوزاد به نکات زیر توجه فرمایید.

خرید پاپوش نوزاد و کفش بچگانه بنددار یا چسبی

پاپوش نوزادی و کفش چسبی یا بنددار به راحتی درآورده یا پوشانده می‌شود البته چسب بهتر از بند است چون  نگران باز شدن و گیر کردن آن زیر پا نخواهید شد. اما یک نکته منفی خرید پاپوش نوزاد یا کفش چسبی این است که امکان دارد کودک شما نحوه بازکردن آن را به سرعت یاد بگیرد و وقتی حواستان نیست کفش‌هایش را دربیاورد. پس شاید برای شما راحت تر باشد که کفش بچگانه بنددار بخرید و البته دقت کنید که بند آن به اندازه کافی بلند باشد تا دو گره بخورد و به راحتی باز نشود.

خرید پاپوش و کفش سبک

بهتر است پاپوش بافتنی  را انتخاب کنید، این نوع پاپوش هم سبک است و هم دارای قابلیت تنفس، البته اگر می‌خواهید کفش بخرید، به رویه آن توجه کنید که امکان تنفس پا را به وجود آورده و به اندازه کافی سبک باشد. برای کفش نوزاد یا کفش بچگانه پارچه یا چرم نرم و سبک بهترین جنس است.

به زیره کفش نوزاد دقت کنید

اگر کفش یا پاپوش بافتنی گزینش می‌کنید به زیر آن توجه داشته باشید. زیره پاپوش یا کفش باید علاوه بر آنکه نرم و انعطاف پذیر باشد، گریپ یا برجستگی‌هایی نیز داشته باشد که از سرخوردن جلوگیری می‌کند.

پیش از خرید پاپوش نوزاد یا کفش به سایز توجه کنید

انتخاب اندازه درست کفش و پاپوش نوزاد مناسب پای فرزند شما اساسی ترین نکته است. کفش مناسب نوزاد شما باید هنگام ایستادن به اندازه یک انگشت کوچک بین پاشنه پا و پاشنه کفش جا داشته باشد و جلوی آن نیز کمی خالی باشد. در واقع کفش یا پاپوش در عین حال که بیش از حد بزرگ نیست نباید بیش از اندازه تنگ هم باشد.

بهتر است هر ماه اندازه بودن پاپوش یا کفش را چک کنید تا از اینکه هنوز کفش‌ها برای پای نوزاد مناسب است یا نه مطمئن شوید.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن