زنانهسبک پوشیدن

پوشیدن کفش تخت زنانه و عوارض آن

آسیب های پوشیدن کفش تخت زنانه

اگر به شما بگوید که کدام کفش برای بدن ضرر دارد قطعا کفش پاشنه بلند را به یاد می آورید.همه ما درباره کفش پاشنه بلند و عوارض آن بسیار شنیده ایم اما کمتر کسی ممکن است درمورد آسیب های کفش تخت آگاهی داشته باشد.این عوارض حتی میتواند به بدی آسیب های کفش پاشنه بلند باشد.در این مقاله نگاهی به آسیب هایی که کفش تخت به پا وارد میکند می اندازیم و چند نکته در مورد پوشیدن کفش به شما میگوییم.با ما همراه باشید.

فرو رفتن ناخن در گوشت

کفش های تخت که بیشتر به شکل عروسکی دیده میشوند معمولا پنجه های باریکی دارند و در هنگام راه رفتن فشار زیادی را به انگشتان پا وارد میکنند و همین مسئله موجب میشود که ناخن به داخل گوشت فرو رفته و باعث درد بسیار شود.

احساس درد در کف پا و پاشنه

این نوع کفش‌ها فشار زیادی به کف پا و پاشنه ی شما وارد می کنند و در طی مدت زمان طولانی باعث درد و ناراحتی در قسمت کف و پاشنه‌ی پا می‌شوند.

صافی کف پا

اگر در طولانی مدت از کفش تخت استفاده کنید امکان دارد فشارهای وارده روی پنجه و پاشنه، کف پای شما را دچار صافی و مشکلات متاثر از این صافی کند.

آسیب به تاندون های پا

به این خاطر که این کفش‌ها بدون بند و حفاظ هستند موجب کشیده شدن عضلات قسمت پشت پا شده و باعث میشوند تاندون‌ها آسیب ببینند.

درد زانو و پشت

درد در این ناحیه نیز از عوارض استفاده از کفش و صندل های تخت است. لازم است کفش شما حداقل باید سه سانتی‌متر پاشنه داشته باشد. توصیه ما به شما اینست که تا جایی که می‌توانید از کفش‌های تخت استفاده نکنید.

چهار توصیه مهم برای پوشیدن کفش تخت

۱.برای جلوگیری از ابتلا به حساسیت های پوستی در اثر تماس مستقیم پوست جوراب را فراموش نکنید.

۲.معمولا رویه کفش های تابستانی باز است و افراد  هم تمایلی به خراب کردن ظاهر کفش با پوشیدن جوراب ندارند. برای حل این مشکل شما می توانید پاپوش های بدون رویه بپوشید تا تماس پوست پا و کفش را به حداقل برسانید.

۳.کفش های پارچه ای، کنفی یا چرمی روزنه دار یکی از بهترین گزینه ها بین کفش های  تابستانی دخترانه هستند که عرق کردن پا را به حداقل می رسانند و از بوگرفتن آن جلوگیری می کنند.

۴.خوب است حتما کفش های خود را حداقل هر ۲۰ روز یکبار بشویید تا کفی و قسمت های داخلی کفش بو نگیرند. زیرا این کار از تجمع انواع باکتری ها در محیط کفش و ابتلا به انواع عفونت های قارچی و ناراحتی های پوستی در ناحیه کف و انگشتان پا هم جلوگیری می کند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن